Χωρίς θεαματικές αλλαγές σε οδηγούς, μονοθέσια και κανονισμούς, το εφετινό πρωτάθλημα της Formula 1 ξεκινά νωρίτερα από κάθε άλλη φορά για να χωρέσει τα περισσότερα Grand Prix στην ιστορία του θεσμού.
Είναι το marketing που επέβαλε την αύξηση του αριθμού των αγώνων σε 24 (νέο ρεκόρ για την F1) ή μήπως το ενδιαφέρον του κοινού; Όποια και αν είναι η επιθυμητή απάντηση το μόνο σίγουρο είναι πως η νέα αγωνιστική περίοδος που αρχίζει την Πέμπτη (29/2) με τα ελεύθερα δοκιμαστικά του πρώτου (σαββατιάτικου) αγώνα στο Μπαχρέιν θα είναι μια μεταβατική σεζόν για πολλούς.
Αυτή που ξεκινά με φαβορί τον Max Verstappen και τον «κόκκινο ταύρο» του, αυτή που θα οδηγήσει τον Lewis Hamilton στη Ferrari το 2025, αυτή που θα ζητήσει αποδείξεις διάκρισης ή επάρκειας από όλους όσοι φιλοδοξούν να βρίσκονται στην εκκίνηση και το 2026, χρονιά που το τοπίο θα αλλάξει άρδην με την είσοδο και νέων παικτών.
Προς το παρόν πάντως απολαύστε υπεύθυνα!
Red Bull Racing
Αν και πολλοί θεωρούν ότι η συζήτηση (και) για τον εφετινό πρωταθλητή είναι χαμένος χρόνος, όσο η Red Bull με τη σημερινή της σύνθεση δίνει το «παρών», στην αυστριακή ομάδα αισθάνονται εξαιρετικά άβολα από τα φώτα της δημοσιότητας που στράφηκαν πάνω της λόγω του σεξουαλικού σκανδάλου στο οποίο φέρεται να εμπλέκεται ο επικεφαλής της Christian Horner.
Στην περίπτωση που οι κατηγορίες για την αποστολή ροζ περιεχομένου σε γυναίκα εργαζόμενη της ομάδας από αυτόν αποδειχθούν αληθινές, τότε όχι μόνο θα βρίσκεται στην έξοδο του οργανισμού που υπηρέτησε με τεράστια επιτυχία, αλλά θα δούμε και ντόμινο αλλαγών με απρόβλεπτες αγωνιστικές συνέπειες.
Σε ό,τι αφορά την εικόνα του εφετινού μονοθεσίου RB20, αυτή αποτελεί την τρίτη εξέλιξη της σχεδιαστικής φιλοσοφίας που έχουμε δει από το 2022, σε συνδυασμό με κάποιες τάσεις «μιμητισμού» λεπτομερειών της περσινής Mercedes W14. Η παρουσία του κορυφαίου σχεδιαστή Adrian Newey στις τάξεις της αποτελεί μέγιστο προνόμιο που εξαργυρώθηκε πέρυσι με 21 νίκες σε 22 αγώνες, αφήνοντας χώρο και χρόνο σε εκείνον να εστιάσει την προσοχή του στην εφετινή μάχη.
Max Verstappen
Με φανατικούς οπαδούς και ορκισμένους επικριτές (λόγω της ενίοτε ανώριμης συμπεριφοράς του) ο Ολλανδός έρχεται με φόρα από την κατάκτηση τριών πρωταθλημάτων (2021, 2022, 2023) για να διεκδικήσει τον τέταρτο τίτλο του ως το απόλυτο φαβορί. Δεν υπάρχει καμία ένσταση για τις ικανότητές του, αποτελεί ωστόσο γρίφο η διαχείριση από αυτόν μιας απρόβλεπτης αποτυχίας λόγω του θυμικού του.
Sergio Perez
Αν και ιδανικό «νούμερο 2» στην ομάδα του καθώς δεν απαίτησε ποτέ την προσοχή της όντας ακίνδυνος για τον team-mate του, ο Μεξικανός δεν πείθει για τη σταθερότητά του με το θεωρητικά καλύτερο μονοθέσιο στο grid. To 2024 καλείται να διασκεδάσει μέσω αποτελεσμάτων τις εντυπώσεις που έχει αφήσει αλλά κυρίως να διεκδικήσει το επόμενο συμβόλαιό του.
Mercedes
Μία έλευση, αυτή του James Allison στον ρόλο του τεχνικού διευθυντή το 2023, και μία αποχώρηση, εκείνη του Lewis Hamilton στο τέλος του 2024, αλλάζουν άρδην το τοπίο στην οκτώ φορές παγκόσμια πρωταθλήτρια στους Κατασκευαστές, η οποία τα προηγούμενα δύο χρόνια βίωσε, τηρουμένων των αναλογιών, τις μεγαλύτερες αποτυχίες της ιστορίας της.
Ο Allison θα επιχειρήσει να διορθώσει τις τεχνικές ανορθογραφίες που εμφάνισε πέρυσι η W14 ώστε η εφετινή W15 να είναι αποτελεσματικότερη στον τρόπο διαχείρισης των ελαστικών της και στην επίδραση του DRS. Ταυτόχρονα η ομάδα καλείται να επιστρέψει σε τροχιά επιτυχιών «κρύβοντας» για ευνόητους λόγους από τον Hamilton τις βασικές τεχνικές της προτεραιότητες αλλά και τα σημεία που κρίνει ότι μπορούν να κάνουν τη διαφορά.
Δύσκολο, αλλά όχι αδύνατο αν και ο ίδιος ως γνήσιος επαγγελματίας καταφέρει να μείνει μακριά από ίντριγκες και βλαπτικές συμπεριφορές επικεντρώνοντας την προσοχή του μόνο στο κυνήγι του δικού του όγδοου τίτλου. Μοιάζει απίθανο να το πετύχει σε αυτή τη Mercedes αλλά κανείς δεν του εγγυάται ότι θα το καταφέρει με τη Ferrari.
Lewis Hamilton
Η επιβεβαιωμένη μεταπήδηση του βρετανού επτά φορές παγκόσμιου πρωταθλητή στη Ferrari από το 2025 καθιστά την εφετινή τελευταία του χρονιά στη γερμανική ομάδα, με την οποία πέτυχε όλα όσα ονειρεύτηκε. Η δεδομένη οπισθοχώρησή του στην ιεραρχία των οδηγών της Mercedes-AMG F1 προς όφελος του team-mate του μπορεί να αποδειχθεί ωφέλιμη για τις επιδόσεις του.
George Russell
Ως δυνητικό «Νούμερο 1» στην ομάδα παρά την παρουσία του Lewis Hamilton ο 26χρονος Βρετανός έχει μπροστά του μια ευκαιρία ζωής για να αφήσει το αποτύπωμά του. Αν το μονοθέσιό του είναι καλύτερο από αυτό που είδαμε τα δύο προηγούμενα χρόνια θα επιδιώξει την υπέρβαση που μπορεί να τον καθιερώσει ανάμεσα στους κορυφαίους του grid.
Ferrari
Η ιστορικότερη ομάδα στη γραμμή της εκκίνησης με τα 16 πρωταθλήματα Κατασκευαστών στο ενεργητικό της έχει ξεχάσει εδώ και χρόνια πώς είναι η θέα του κόσμου από την κορυφή της Formula 1.
Η περσινή τρίτη θέση ήταν το μικρότερο δυνατό κακό για εκείνη, αλλά οι δικαιολογίες κάποτε τελειώνουν. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Frederic Vasseur καλείται να βάλει τα πράγματα (ή το χάος, αν προτιμάτε) σε μια νέα σειρά επικεντρώνοντας την προσοχή του στο πώς θα αξιοποιήσει τις επισημάνσεις των οδηγών του ώστε η εφετινή SF-24 να είναι ευκολότερη στην οδήγηση και περισσότερο δεκτική στην αναζήτηση των ορίων της απόδοσής της.
Για αυτό και δημιουργήθηκε μια νέα πλατφόρμα με κάθε τομέα του μονοθεσίου να έχει ανασχεδιαστεί. «Δεν θέσαμε στους εαυτούς μας σχεδιαστικούς περιορισμούς, εκτός από το να παραδώσουμε ένα ισχυρό και τίμιο αγωνιστικό μονοθέσιο, το οποίο θα μπορεί να αναπαράγει στην πίστα αυτό που είδαμε στην αεροδυναμική σήραγγα» δήλωσε ο Vasseur κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του μονοθεσίου, στο οποίο το 95% των εξαρτημάτων είναι καινούργια.
Charles Leclerc
Περιμένοντας την έλευση του Lewis Hamilton στο Fiorano ο Μονεγάσκος θα δώσει τη δική του μάχη προκειμένου να παραμείνει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των Ιταλών μέσω των επιδόσεών του. Οι 5 νίκες του σε 125 αγώνες πάντως δεν λένε και πολλά πράγματα αν κάποιος τις δει ανεξάρτητα από την ενίοτε τραγική κατάσταση της Ferrari τα προηγούμενα χρόνια.
Carlos Sainz
Γνωρίζοντας ότι αυτή είναι η τελευταία του σεζόν στη Ferrari λόγω της άφιξης του Hamilton, ο 30χρονος Ισπανός θα πρέπει να διαχειριστεί την ψυχολογική πίεση που ούτως ή άλλως δημιουργεί η ανάγκη εύρευσης ενός νέου συμβολαίου από το 2025 και μετά, όσο και αν κάποιοι τον συνδέουν ήδη με την Audi και τη μελλοντική παρουσία της στην F1.
McLaren
Ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα της εφετινής αγωνιστικής περιόδου για πολλούς διαφορετικούς λόγους, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν το ικανότατο τεχνικό προσωπικό της σε καίριες θέσεις ευθύνης, η νέα αεροδυναμική σήραγγα, το καταπληκτικό δεύτερο μισό της περσινής σεζόν και το ανταγωνιστικό οδηγικό δίδυμο το οποίο στερείται νικών σε Grand Prix, μετρά ωστόσο 15 παρουσίες σε βάθρα.
Μιλώντας για το μονοθέσιο με τα διακριτικά MCL38 o επικεφαλής της ομάδας, Andrea Stella, δήλωσε ότι «την εφετινή χρονιά επιδιώκουμε να αξιοποιήσουμε τη δυναμική της προηγούμενης σεζόν. Τώρα έχουμε τα πάντα στη θέση τους από πλευράς υποδομών, ανθρώπων και κουλτούρας, ώστε να συνεχίσουμε να προχωράμε μπροστά και να χτίζουμε πάνω στη δουλειά που έγινε για να επιστρέψουμε στην κορυφή του grid. Υπάρχουν πολλές καινοτομίες στο μονοθέσιο, ωστόσο δεν έχουν ολοκληρωθεί όλα όσα θα θέλαμε να γίνουν σε όλους τους τομείς οι οποίοι θα βρεθούν στο επίκεντρο της εξέλιξής μας κατά τη διάρκεια της σεζόν, η οποία για εμάς έχει ήδη ξεκινήσει».
Αξίζει να παρακολουθήσετε την πρόοδο αυτής της ομάδας που αναμφίβολα μπορεί να πιέσει τους ισχυρότερους του σπορ.
Lando Norris
Αναμφισβήτητος πρωταγωνιστής στο comeback της βρετανικής ομάδας, ο 25χρονος οδηγός θεωρείται το next best thing στο Woking, την έδρα της McLaren, η οποία έσπευσε να του ανανεώσει το συμβόλαιο αναγνωρίζοντας την ταχύτητα και την ιδιοσυγκρασία μαχητή που τον διακρίνουν. Με τον τρόπο του έχει πείσει του πάντες εκεί πως όσο καλύτερο είναι το μονοθέσιο που θα του δώσουν τόσο πιο ψηλά θα προσπαθήσει να φτάσει.
Oscar Piastri
Η περσινή του επίδοση (9ος ανάμεσα σε 20 οδηγούς) στην πρώτη μόλις χρονιά του στη Formula 1 δείχνει πολλά για το ταλέντο και τις φιλοδοξίες του. Για τον χαρακτήρα του απέδειξε ακόμη περισσότερα η επιμονή του να οδηγήσει για τη McLaren αν και η ακαδημία της Alpine στην οποία ήταν μέλος επεδίωξε τη μεταγραφή του στη Williams.
Aston Martin
Το βαθμολογικό της άλμα από το 2022 στο 2023 και η πέμπτη θέση που κατέλαβε πέρυσι στο πρωτάθλημα Κατασκευαστών δημιουργούν στην Aston Martin την υποχρέωση να επιδιώξει κάτι καλύτερο, αν και δεν υπάρχει πλέον χώρος μπροστά της για αυτό. Με απλά λόγια, όσο ουσιαστική και αν αποδειχθεί η επιθετική εξέλιξη του περσινού μονοθεσίου που οδήγησε στο εφετινό με τα διακριτικά AMR24, δύσκολα θα βρεθεί στο Top-4 του πρωταθλήματος δεδομένων των επενδύσεων και του οδηγικού ταλέντου που υπάρχει στις ομάδες πάνω από αυτή.
Ευθέως συνδεδεμένη με τη Mercedes-AMG, χρησιμοποιεί όχι μόνο κινητήρες της γερμανικής ομάδας, αλλά και το κιβώτιο και την πίσω ανάρτηση της Mercedes. Εδώ εντοπίζεται και μια μεγάλη αλλαγή καθώς η γεωμετρία τής πίσω ανάρτησης έχει αλλάξει ώστε να προκύψουν αεροδυναμικά οφέλη, παράλληλα με τις μικρότερες διαστάσεις του περιβλήματος του κιβωτίου, το οποίο απελευθερώνει χώρο στην περιοχή του διαχύτη με σκοπό τη βελτίωση της απόδοσής του.
Όσο για το δίδυμο των οδηγών, ο Lance Stroll, γιος του ιδιοκτήτη της ομάδας, δεν θα μπορούσε να έχει καλύτερο πρότυπο από τον Fernando Alonso.
Fernando Alonso
Αφοσιωμένος όσο ελάχιστοι σε αυτό που κάνει, ο Ισπανός δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής απέδειξε με την περσινή επίδοσή του ότι η ηλικία μπορεί υπό προϋποθέσεις να είναι απλώς ένας αριθμός και τίποτα περισσότερο. Εφέτος βρίσκεται έναν χρόνο πιο κοντά στην έξοδο, αν και ο ίδιος δηλώνει έτοιμος να ανανεώσει το συμβόλαιό του. Ας ελπίσουμε ότι έχει δίκιο.
Lance Stroll
Αν και η σύγκριση με τον F. Alonso και τα κατορθώματά του στην Aston Martin είναι άτοπη, αυτό που του χρεώνουν είναι η σχέση «γιου – πατέρα» με τον ιδιοκτήτη της ομάδας για την οποία οδηγεί. Ο 26χρονος Καναδός τερμάτισε πέρυσι στη δέκατη θέση του πρωταθλήματος αλλά μάλλον αυτό αποδεικνύει περισσότερα για την κατάσταση του μονοθεσίου του παρά για τις ικανότητές του.
Alpine Renault
Μετά τις θεαματικές δομικές αλλαγές του 2023 στον οργανισμό της ομάδας, με νέα πρόσωπα σε κομβικές θέσεις και την ανάγκη προσαρμογής στα διαφορετικά δεδομένα, η Alpine φάνηκε να παίζει διαρκώς άμυνα, συντηρώντας τη θέση της σχεδόν στη μέση της βαθμολογίας και σίγουρα πιο πίσω από ό,τι η ιδιοκτήτρια Renault θα ήθελε.
Η διαδοχή της τελευταίας (στην οποία προσμετρούνται και οι παγκόσμιοι τίτλοι) στους κόλπους της Formula 1 βάζει πρόσθετη πίεση στους εμπλεκόμενους ενώ η φράση «Εθνική Γαλλίας» που τη χαρακτηρίζει εξαιτίας της καταγωγής όχι μόνο της ομάδας αλλά και των δύο οδηγών της λέει τα πάντα για την κουλτούρα της.
Η συγκεκριμένη έμπνευση πάντως δεν έχει αποδώσει θεαματικά αποτελέσματα πέρα από μία νίκη για τον καθένα από τους Pierre Gasly και Esteban Ocon. Οποιαδήποτε θέση ψηλότερα από την έκτη που κατέκτησε πέρυσι ως ομάδα (σημειώστε ότι το 2022 ήταν τέταρτη) θα είναι τεράστια επιτυχία, η οποία πάντως θα εξαρτηθεί περισσότερο από τον βαθμό αξιοπιστίας της υβριδικής μονάδας και την αποτελεσματικότητα των αλλαγών που έχουν συντελεσθεί στην αεροδυναμική του μονοθεσίου.
Esteban Ocon
Αν και εμπειρότερος στους κόλπους της ομάδας με πέντε χρόνια παρουσίας σε αυτή, ο Esteban Ocon δεν κατάφερε να διασφαλίσει μέσω αποτελεσμάτων τον ρόλο του ηγέτη στην Alpine, επιδίωξη θεμιτή σε κάθε οργανισμό F1. Πιο επιθετικός στην πίστα με τους team-mate του, έχει μεν περισσότερους βαθμούς στην καριέρα του αλλά λιγότερα βάθρα και κανέναν ταχύτερο γύρο.
Pierre Gasly
Μεγαλωμένος με την κουλτούρα της Red Bull η οποία τον είχε παραχωρήσει στη θυγατρική της, Alfa Tauri, ο 28χρονος Γάλλος ήρθε στην Alpine με μεταγραφή για να πλαισιώσει τον «παλιό» Esteban Ocon, τερματίζοντας τελικά μπροστά από εκείνον στο πρωτάθλημα του 2023 και βελτιώνοντας τη θέση του σε σύγκριση με το 2022 όταν ήταν 14ος.
Williams
Τον «ενθουσιασμό» που σκόρπισε στους φίλους της ομάδας η άνοδός της στην έβδομη θέση του πρωταθλήματος Κατασκευαστών το 2023, έναντι της δέκατης (και τελευταίας) το 2022, έσπευσε να μετριάσει με δηλώσεις του ο επικεφαλής της, James Vowles, που δήλωσε ανικανοποίητος από τη συγκεκριμένη εξέλιξη προσβλέποντας σε κάτι περισσότερο.
Τεχνολογικά η εφετινή Williams παραμένει δορυφόρος της Mercedes, καθώς παίρνει από τους Γερμανούς μονάδες ισχύος και κιβώτιο ταχυτήτων ενώ και ο ίδιος ο Vowles έφτασε εκεί από τη θέση του επικεφαλής στρατηγικής της Mercedes-AMG F1 έως το 2022.
Οι παραστάσεις του αλλά και η αλλαγή βασικού χορηγού, προερχόμενου από την Ιαπωνία, μπορούν να δημιουργήσουν τις συνθήκες για καλύτερες εμφανίσεις από Grand Prix σε Grand Prix. Οι νίκες και οι παγκόσμιοι τίτλοι ανήκουν στο μακρινό παρελθόν της ιστορικής βρετανικής ομάδας, η οποία για το 2024 διατήρησε το ίδιο δίδυμο οδηγών.
Εμφανώς βελτιωμένος πέρυσι ο Albon, σε περίοδο προσαρμογής ο πρωτοεμφανιζόμενος το 2023 Sargeant, με τους δυο τους να έχουν συνολικά συμμετάσχει σε λιγότερα GP από όσες οι νίκες της Williams από το 1978 που ιδρύθηκε.
Alexander Albon
Με το προφίλ του οδηγού-μαχητή ο Ταϊλανδός έφτασε το 2022 στη Williams (μετά από μια απογοητευτική πορεία στον οργανισμό της Red Bull) και κέρδισε την παραμονή του σε αυτή τερματίζοντας στη 19η θέση της βαθμολογίας πριν δύο χρόνια, για να ανέβει στη 13η το 2023. Εφέτος το κίνητρό του θα είναι σίγουρα μεγαλύτερο.
Logan Sargeant
Επιλογή, με εθνικά κριτήρια, της αμερικανικής ιδιοκτησίας της ομάδας, ο επίσης Αμερικανός Logan έπεσε στα βαθιά πέρυσι, μια χρονιά νωρίτερα από την έλευσή του στη F1. Με τα διαπιστευτήρια του τέταρτου στη F2 το 2022, κατατάχθηκε τελευταίος ανάμεσα στους «μεγάλους» του μηχανοκίνητου αθλητισμού αποκομίζοντας εμπειρίες αλλά έναν βαθμό.
Racing Bulls
Με το νέο, σύνθετο λόγω κεντρικής χορηγίας, όνομά της και απαλλαγμένη από την υποχρέωση να λειτουργεί ως προθάλαμος για κάθε είδους δραστηριότητα της «μεγάλης αδελφής» Red Bull Racing, η πρώην AlfaTauri και νυν Visa Cash App Racing Bulls (κρατήστε τις δύο τελευταίες λέξεις ως τίτλο για να μη χαθείτε) δανείζεται ήδη τεχνολογία από την RBR, στοιχείο που τη βοήθησε το 2023 να μην τερματίσει τελευταία.
Η τακτική αυτή θα ενταθεί περαιτέρω το 2024, με την ιταλική ομάδα να χρησιμοποιεί στο μέτρο που της επιτρέπουν οι κανονισμοί όσο γίνεται περισσότερα εξαρτήματα από τη Red Bull Technology – το τμήμα αεροδυναμικής της έχει ήδη μετακομίσει στις εγκαταστάσεις της Red Bull στην Αγγλία για να χρησιμοποιεί την αεροδυναμική σήραγγα εκεί.
Αν οι αλλαγές σε διοικητικό και τεχνικό επίπεδο αποδώσουν στο μέτρο της αξίας των στελεχών της τότε δεν αποκλείεται να αποτελέσει έκπληξη την εφετινή χρονιά αποσπώντας περισσότερους βαθμούς χάρη στην εμπειρία
του Ricciardo και την αγωνιστικότητα του Tsunoda.
Daniel Ricciardo
Με 32 παρουσίες σε βάθρο και εμπειρία σε ομάδες όπως η Renault, η McLaren και ολόκληρος ο οργανισμός της Red Bull, o 35χρονος Αυστραλός είναι μια αξιόπιστη λύση στην οποία μπορεί να επενδύσει μια ομάδα με φιλοδοξίες για μια θέση στη μέση της βαθμολογίας. Δεν υπάρχουν πολλοί άλλωστε για να λειτουργήσουν ως μέντορες σε νεότερους οδηγούς όπως ο Tsunoda.
Yuki Tsunoda
Προστατευόμενος της Honda και λόγω καταγωγής ο 24χρονος Ιάπωνας θα βρεθεί για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά στο μονοθέσιο της ίδιας ομάδας, στοιχείο που εξασφαλίζει σταθερότητα στον ίδιο και ελπίδες για λιγότερα λάθη στην ηγεσία της RB. Χωρίς νίκη στο ενεργητικό του αλλά με έναν ταχύτερο γύρο πέρυσι στις ΗΠΑ, μπορεί εφέτος να δείξει όσα έχει μάθει.
Kick Sauber
Με όποια ονομασία και αν τη συναντήσετε, είτε ως Kick Sauber είτε ως Stake F1 Team, πρόκειται για τον ίδιο οργανισμό που μέχρι το 2023 έφερε τα διακριτικά της Alfa Romeo, αποτελώντας ουσιαστικά τη μετεξέλιξη της ελβετικής ομάδας που δημιούργησε ο Peter Sauber και σήμερα ανήκει στον σουηδό δισεκατομμυριούχο Finn Rausing.
Η προτελευταία θέση της στην κατάταξη των Κατασκευαστών το 2023 δεν περιποιεί τιμή σε κανέναν δικαιώνοντας και την απόφαση του ομίλου Stellantis να αποσύρει την Alfa Romeo από το αναποτελεσματικό σε επίπεδο ουσίας εγχείρημα. Για αυτήν και την επόμενη χρονιά η ομάδα θα κινηθεί σε safe mode αξιοποιώντας τους προμηθευτές που ήδη έχει και τη χορηγία της εταιρείας τυχερών παιχνιδιών Stake περιμένοντας να εμφανιστεί από το 2026 ως η εργοστασιακή συμμετοχή της Audi στη Formula 1 καθώς οι Γερμανοί αποκτούν σταδιακά το μετοχικό της κεφάλαιο.
Με αυτή την προοπτική οι ευθύνες εφέτος μεγαλώνουν καθώς όλοι καλούνται να αποδείξουν ότι αξίζουν μια νέα ευκαιρία στο μέλλον είτε δημιουργούν μονοθέσια όπως η εφετινή C44 είτε τα οδηγούν.
Valtteri Bottas
Η θητεία του στη Formula 1 από το 2012 αρχικά στη Williams και μετά στη Mercedes F1 με την οποία έχει επιτύχει και τις δέκα νίκες του, δημιούργησε προσδοκίες για την παρουσία του στην ομάδα, η οποία ωστόσο δεν κατάφερε να υποστηρίξει τις δυνατότητές του. Μένει να δούμε αν έχει ακόμα κίνητρο για να κυνηγήσει διακρίσεις στην πίστα.
Zhou Guanyu
Συνεπής ως προς την απόδοσή του τις δύο πρώτες χρονιές της παρουσίας του στην F1 τερμάτισε στη 18η θέση της γενικής κατάταξης και εφέτος θα επιχειρήσει κάτι περισσότερο ώστε να αξιοποιήσει το προνόμιο να είναι ο πρώτος (και ο μόνος) Κινέζος οδηγός στο grid, με ό,τι αυτό σημαίνει για μελλοντικές εμπορικές συμφωνίες σε μεγαλύτερη ομάδα.
Haas
Η αμερικανική ομάδα, τελευταία στο πρωτάθλημα του 2023, ξεκινά τη νέα αγωνιστική περίοδο όχι με τον καλύτερο τρόπο, αν πιστέψουμε τις δηλώσεις του Ayao Komatsu, επικεφαλής της ομάδας.
«Θεωρώ ότι στο Μπαχρέιν (σ.σ.: στον πρώτο αγώνα της χρονιάς) θα είμαστε προς το πίσω μέρος του grid, αν όχι τελευταίοι. Ο λόγος που το μονοθέσιό μας δεν θα είναι αρκετά γρήγορο εκεί δεν οφείλεται στην ποιότητα των ανθρώπων που έχουμε, αλλά στο γεγονός ότι ξεκινήσαμε αργά και μετά σταματήσαμε για δύο μήνες για να κάνουμε την αναβάθμιση για τον αγώνα στο Austin των ΗΠΑ στο περυσινό μονοθέσιο. Ηταν μια μεγάλη πρόκληση και καθυστέρησε την εξέλιξη του εφετινού μονοθεσίου VF-24».
Σημειώστε ότι η Haas χρησιμοποιεί μονάδα ισχύος, κιβώτιο, περιφερειακά συστήματα και αναρτήσεις από τη Ferrari, στις εγκαταστάσεις της οποίας στο Maranello στεγάζεται το αεροδυναμικό της τμήμα. Το πλαίσιο κατασκευάζεται από την ιταλική Dallara, η αγωνιστική ομάδα βρίσκεται στο Banbury της Αγγλίας και τα κεντρικά γραφεία της στην Kannapolis της Βόρειας Καρολίνας των ΗΠΑ.
Τα αποτελέσματα αυτής της Βαβέλ καλούνται να διαχειριστούν οι δύο έμπειροι οδηγοί της.
Kevin Magnussen
Η πτώση του από τη 13η θέση το 2022 στη 19η θέση το 2023 λέει σχεδόν τα πάντα για το μονοθέσιο του δανού οδηγού με την προϋπηρεσία σε McLaren και Renault, ο οποίος στη Βραζιλία το 2022 απέσπασε τη μοναδική Pole Position της καριέρας του. Υπό προϋποθέσεις μπορεί να δώσει περισσότερα από όσα λαμβάνει.
Nico Hulkenberg
Ολοκληρώνοντας πέρυσι την πρώτη πλήρη σεζόν του μετά το 2019 ο Γερμανός προσπέρασε τον team-mate του, καταλήγοντας 16ος. Η εμπειρία του σε μικρότερες (Force India) και μεγαλύτερες (Williams και Renault) ομάδες του επιτρέπουν να αντιλαμβάνεται τις δυσκολίες στην προβληματική Haas αλλά επιλέγει να είναι παρών στο grid.