Κάθε συμμετοχή στον σκληρότερο αγώνα αντοχής σε έρημο αποτελεί κορυφαίο γεγονός στην καριέρα ενός οδηγού αγώνων ακόμα και αν πρόκειται για τον Carlos Sainz Senior (τον πατέρα του οδηγού της Ferrari F1) με τους δύο τίτλους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και τις τρεις νίκες (2010, 2018, 2020) στο Ράλι Ντακάρ. Λόγω αυτών ο Ισπανός πρωταθλητής αποτελεί πυλώνα του μηχανισμού εξέλιξης των ειδικών εκδόσεων της Audi Sport η οποία «υπογράφει» την edition Dakar του νέου Q8 e-tron που μόλις εμφανίστηκε, με τη διάθεσή της στην ευρωπαϊκή αγορά να ξεκινά τις επόμενες εβδομάδες.

Το αυτοκίνητο της φωτογραφίας φέρει την ένδειξη «1 of 99», η οποία μαρτυρά τη συλλεκτική αξία του αλλά και τον περιορισμένης παραγωγής ρόλο του. H συγκεκριμένη έκδοση βασίζεται στο Q8 advanced 55 e-tron με καθαρό μέγεθος μπαταρίας 106 kWh και το σύστημα μετάδοσης κίνησης quattro, με τους δύο κινητήρες των 300 kW να αποδίδουν 410 ίππους στη λειτουργία boost με ροπή 664 Nm. Αυτό σημαίνει ότι απαιτούνται 5,8 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία επιτάχυνσης «0-100 χλμ./ώρα» με τα στάνταρ ελαστικά, ενώ με ελαστικά παντός εδάφους General Grabber AT3 το αυτοκίνητο φτάνει στα 100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα. Η αυτονομία κίνησης προσεγγίζει τα 487 χιλιόμετρα με μία φόρτιση και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα.

«Προνόμιο»

Μιλώντας για την edition Dakar ο Carlos Sainz έκανε ένα βήμα πίσω περιγράφοντας την αγωνιστική εμπειρία του στο σύμπαν της ηλεκτροκίνησης. «Είναι μεγάλο προνόμιο για μένα να συμμετέχω στην εξέλιξη του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Πριν από μερικά χρόνια δεν θα πίστευα ότι η ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε να είναι ανταγωνιστική στους αγώνες. Τώρα μπορώ να κερδίζω ειδικές διαδρομές με το RS Q e-tron και ελπίζω να τερματίσω το εφετινό Ντακάρ στην πρώτη θέση. Είμαι εντυπωσιασμένος από τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης, όπως η προσαρμογή τους σε κάθε οδηγική κατάσταση χωρίς να χρειάζεται να αλλάζεις ταχύτητες. Για μένα είναι μια σπουδαία εμπειρία να συμμετέχω σε αυτό το έργο συμβάλλοντας στην προώθηση της τεχνολογίας».

Είναι φανερό πως λατρεύει οτιδήποτε σχετίζεται με την τεχνολογία, γι’ αυτό και στην ερώτηση για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Q8 e-tron edition Dakar ήταν εξαιρετικά περιγραφικός. «Το Q8 e-tron edition Dakar είναι ένα premium μοντέλο στο οποίο οι οδηγοί μπορούν να αντιληφθούν την ποιότητα των υλικών, την οδηγική άνεση και την αξιοπιστία του συστήματος quattro που είναι ιδιαίτερα σημαντική για κάθε όχημα εκτός δρόμου. Με τα ελαστικά παντός εδάφους έχει 3,1 εκατοστά μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος με τη ρύθμιση της ανάρτησης να έχει αναθεωρηθεί για αποτελεσματικότερο έλεγχο παντού, κυρίως δε σε επιφάνειες όπως το χαλίκι ή το χιόνι. Στη βασική ρύθμιση η απόσταση από το έδαφος είναι σχεδόν 21 εκατοστά, ενώ σε υψηλότερες ταχύτητες το όχημα χαμηλώνει σταδιακά (κατά 1,5 εκατοστό στα 85 χλμ./ώρα, κατά 1,7 εκατοστά στα 100 χλμ./ώρα και κατά 1,3 εκατοστά στα 120 χλμ./ώρα. Αυτό βελτιστοποιεί την οδηγική σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες που συνδυάζεται με βελτιωμένη αεροδυναμική και μεγαλύτερη εμβέλεια κίνησης με γωνία προσέγγισης 20 μοιρών, διαφυγής 26 μοιρών και ράμπας 19 μοίρες».

Ρωτώντας τον για τα κοινά στοιχεία των RS Q e-tron και Q8 e-tron edition Dakar επισημαίνει πως το πρώτο είναι σχεδιασμένο για ακραία χρήση και οδηγείται από επαγγελματίες του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ενώ το δεύτερο είναι μια ειδική έκδοση για τον δρόμο. Ωστόσο και τα δύο μοιράζονται το πνεύμα της περιπέτειας και την επιθυμία να ξεπεράσουν τα όρια με σύμμαχο τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησής τους. Υπογραμμίζει επίσης ότι το σημαντικότερο στην εκτός δρόμου οδήγηση είναι «…να κρίνετε σωστά την επιφάνεια. Η εξοικείωση με το όχημά σας και τις διαθέσιμες εκτός δρόμου λειτουργίες του καθώς και η κατανόηση των προσωπικών σας ικανοτήτων και ορίων είναι το κλειδί».