Σχεδόν έναν μήνα πριν από την έναρξη του εφετινού EKO Ράλλυ Ακρόπολις, στις 5 Σεπτεμβρίου, το αρμόδιο συμβούλιο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) ενέκρινε το πρόγραμμα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος για το 2025, με τον εθνικό μας αγώνα να αποτελεί τον έβδομο γύρο του και να διεξάγεται τότε από τις 26 έως τις 29 Ιουνίου, ημερομηνίες που φέρνουν τα πληρώματα μπροστά σε νέες συνθήκες σχετικά με τις θερμοκρασίες που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν.
Η χρονική μετάθεση του αγώνα τον Ιούνιο αποτελούσε πάγιο αίτημα των Ελλήνων διοργανωτών, οι οποίοι συμβιβάστηκαν μεν το 2021 (χρονιά επανόδου του Ράλλυ Ακρόπολις στο πρόγραμμα του πρωταθλήματος – WRC) με την τέλεσή του τον Σεπτέμβριο προκειμένου να μην χαθεί η ευκαιρία, αλλά πίεζαν συστηματικά τη FIA για την επιστροφή στην κανονικότητα, θεωρώντας ότι η πρωτόγνωρη μείξη σκληρών οδοστρωμάτων και ζέστης αποτελεί διαχρονικά ένα από τα βασικότερα στοιχεία της ταυτότητάς του.
Πώς διαμορφώνεται το καλεντάρι του WRC
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρωτάθλημα του 2025 θα είναι το μεγαλύτερο σε διάρκεια μετά το 2008, με 14 γύρους, καθώς στο ημερολόγιο έχουν προστεθεί η Ισπανία, η Παραγουάη και η Σαουδική Αραβία, ώστε στο σύνολο των αγώνων του θεσμού να περιλαμβάνονται όλες οι επιφάνειες – πάγος, χιόνι, χώμα, άσφαλτος και έρημος.
Η εκκίνηση της επόμενης αγωνιστικής περιόδου θα δοθεί όπως κάθε χρόνο από το Μόντε Κάρλο στα τέλη Ιανουαρίου (23-26/1) και θα ακολουθήσουν η Σουηδία τον Φεβρουάριο (13-16/2), η Κένυα τον Μάρτιο (20-23/3), η Ισπανία τον Απρίλιο (24-27/4), η Πορτογαλία τον Μάιο (15-18/5), η Ιταλία τον Ιούνιο (5-8/6) και η Ελλάδα από τις 26 έως τις 29 Ιουνίου.
Τον Ιούλιο το WRC θα φιλοξενηθεί στην Εσθονία (17-20/7) ενώ το Ράλι Φινλανδίας θα διεξαχθεί από τις 31 Ιουλίου έως τις 3 Αυγούστου. Θα ακολουθήσουν η Παραγουάη, επίσης τον Αύγουστο (28-31/8), η Χιλή τον Σεπτέμβριο (11-14/9), το Ράλι Κεντρικής Ευρώπης τον Οκτώβριο (16-19/10) και η Ιαπωνία τον Νοέμβριο (6-9/11).
Η αυλαία θα κλείσει στη Σαουδική Αραβία με το τοπικό ράλι να διεξάγεται από τις 27 έως τις 30 Νοεμβρίου. Αυτός ο αγώνας αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς καθεμία από τις τρεις ημέρες θα «τρέχει» σε ξεχωριστό έδαφος.
Υπερειδική στον Σείριο
Μέχρι τότε πάντως η απόλυτη πρωτοτυπία του WRC συνίσταται στην πραγματοποίηση της εφετινής ΕΚΟ Super Special Stage του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024, καθώς ανάλογο εγχείρημα δεν έχει επιχειρηθεί από καμιά διοργανώτρια χώρα σε αγώνα.
Μετά την πλατεία Συντάγματος το 2021, το ΟΑΚΑ το 2022 και την πλατεία Νερού το 2023, η εφετινή υπερειδική διαδρομή θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου στον Σταθμό Ελέγχου Αυτοκινητιστών Σείριος, στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Λαμίας. Εκεί τα αγωνιστικά αυτοκίνητα θα εκκινούν πάνω στο οδόστρωμα του αυτοκινητοδρόμου, το ένα με κατεύθυνση προς την Αθήνα και το άλλο προς τη Λαμία.
Πηδώντας πάνω από το διαχωριστικό στηθαίο μέσω ειδικά διαμορφωμένης ράμπας, θα συνεχίζουν στο άλλο ρεύμα κατεύθυνσης, καλύπτοντας έτσι μια διαδρομή 3,2 χλμ. Τμήμα της διαδρομής θα περνά μέσα από το πάρκινγκ του ΣΕΑ Σείριος στο ρεύμα προς Αθήνα, ενώ κατά μήκος της χάραξής της θα υπάρχουν τεχνητά εμπόδια.
Στον χώρο θα φιλοξενηθούν παράλληλες δραστηριότητες, όπως, για παράδειγμα, η συναυλία με τον Μιχάλη Χατζηγιάννη που θα ανοίξει την EKO Super Special Stage. Τόσο η υπερειδική όσο και η συναυλία θα διεξαχθούν με ελεύθερη πρόσβαση για τους θεατές, καθώς δεν θα υπάρχει εισιτήριο.
Δύο ημέρες νωρίτερα, την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου, στη Λαμία, και ειδικότερα στην Πανελλήνια Εκθεση όπου θα φιλοξενηθούν και το ΕΚΟ Service Park και το αρχηγείο του αγώνα, η τελετή εκκίνησης θα συνδυαστεί με ακόμα μία συναυλία και πάλι με ελεύθερη είσοδο.