Το EKO Ράλλυ Ακρόπολις επιφυλάσσει έντονες συγκινήσεις και πολλή σκόνη σε όσους το παρακολουθήσουν, με τρεις δυνατές ομάδες και τους οδηγούς τους να διεκδικούν τη νίκη μέσα από μια σκληρή δοκιμασία στις χωμάτινες ειδικές διαδρομές.
Toyota Gazoo Racing WRT
Με έξι νίκες (σε Κένυα, Πολωνία, Λετονία με τον Rovanpera και σε Κροατία, Πορτογαλία, Φινλανδία με τον Ogier) σε εννέα αγώνες την εφετινή χρονιά, η πρωταθλήτρια του 2023 σε Οδηγούς (με τον Kale Rovanpera) και Κατασκευαστές έρχεται στην Ελλάδα φιλοδοξώντας να επιτύχει μια back-to-back νίκη.
Η εργοστασιακή ομάδα των επτά παγκόσμιων τίτλων στον θεσμό κατεβάζει στον εθνικό μας αγώνα τρία GR Yaris Rally1 Hybrid, τα οποία φιλοξενούν τους Sebastien Ogier – Vincent Landais, Elfyn Evans – Scott Martin, Takamoto Katsuta – Aaron Johnston, αλλά όχι τους θριαμβευτές της περασμένης χρονιάς Kale Rovanpera – Jonne Halttunen.
Απόντος του Φινλανδού δύο φορές (2022, 2023) παγκόσμιου πρωταθλητή αλλά και δύο φορές (2021, 2023) νικητή στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, το βάρος της διάκρισης πέφτει κυρίως στον πολυπρωταθλητή Sebastien Ogier που ξεκίνησε χαλαρά το 2024 και εξελίσσεται στη σοβαρότερη απειλή για τη Hyundai στη μάχη για τον τίτλο των κατασκευαστών που ενδιαφέρει πρωτίστως την Toyota. Ο Γάλλος έχει πετύχει ξανά και ξανά να φέρει την κατάσταση στα μέτρα του ανατρέποντας όσα δεν ευνοούσαν την ομάδα του.
Το δεδομένο ότι η Toyota μετρά τρεις συνεχόμενες νίκες στους τελευταίους αγώνες δημιουργεί αισιοδοξία στον επικεφαλής της, Jari-Matti Latvala (νικητή του Ακρόπολις το 2013 με VW Polo R WRC), που διαχειρίζεται τις εύθραυστες οδηγικές ισορροπίες ενός κατασκευαστή με 91 νίκες στον θεσμό και πληρώματα «διαφορετικών ταχυτήτων» σε σχέση με την απόδοση και την εφαρμογή της στρατηγικής που μπορεί να φέρει την Toyota στην κορυφή, χωρίς τον μόνιμο πρωταγωνιστή της στην κρισιμότερη καμπή του πρωταθλήματος.
Hyundai Shell Mobis WRT
Με την ορμή που της δίνει η πρώτη θέση στη βαθμολογία των Κατασκευαστών (με 395 βαθμούς έναντι 375 της δεύτερης Toyota Gazoo Racing) παρά τις μόλις τρεις νίκες της στους προηγούμενους εννέα αγώνες του 2024 (στο Μόντε Κάρλο με τον Neuville, στη Σουηδία με τον Lappi και στη Σαρδηνία με τον Tanak), η κορεατική ομάδα θέλει (στο μέτρο του εφικτού) να επαναλάβει στα ελληνικά χώματα την επιτυχία του 2022, όταν τρία δικά της πληρώματα κατέλαβαν το βάθρο των νικητών.
Αφήνοντας πίσω της ένα εξαιρετικά δυσάρεστο 2023, το οποίο σημαδεύτηκε από την απώλεια του Graig Breen σε δυστύχημα κατά τη διάρκεια δοκιμών, αλλά με δύο παγκόσμια πρωταθλήματα (2019-2020) στο ενεργητικό της, η Hyundai θα συμμετάσχει στο εφετινό Acropolis με τρία i20 N Rally1 Hybrid.
Ο Βέλγος Thierry Neuville (έχοντας δίπλα του τον Martijn Wydaeghe) προηγείται στη βαθμολογία με 168 βαθμούς, ο Εσθονός Ott Tanak (με συνοδηγό τον Martin Jarvoeja) είναι τρίτος με 137 βαθμούς, ενώ ο Ισπανός Dani Sordo (με τον Candido Carrera στο δεξί μπάκετ) είναι στη δέκατη θέση της βαθμολογίας με 27 βαθμούς.
Από αυτούς μόνο ο Neuville έχει κερδίσει στο EKO Ράλλυ Ακρόπολις (το 2022), ενώ έχει ακριβώς τον ίδιο αριθμό νικών (20) με τον Ott Τanak σε αγώνες του WRC καταγράφοντας τον ταχύτερο χρόνο σε 402 Ειδικές Διαδρομές στην καριέρα του έναντι 376 του Tanak.
Αντίθετα, ο Sordo έχει μόλις τρεις νίκες στο WRC, ενώ εφέτος έχει λάβει μέρος μόνο σε δύο αγώνες καταφέρνοντας να τερματίσει τρίτος στην Πορτογαλία.
M-Sport Ford WRT
Όποια και αν είναι η άποψη που έχει σχηματίσει κάποιος για τον «βοηθητικό» ρόλο της ημιεργοστασιακής ομάδας της Ford στη σύγχρονη εποχή του WRC, οφείλει να αναγνωρίσει την αίγλη που προσθέτει η παρουσία του «μπλε οβάλ» σήματος στον θεσμό.
Με 13 νίκες σε Ράλλυ Ακρόπολις, 94 νίκες στο WRC, τέσσερα παγκόσμια πρωταθλήματα αλλά χωρίς (ακόμη) νίκη το 2024, αυτός ο συνδυασμός Κατασκευαστή/Ομάδας επενδύει σαφώς σε οδηγούς με λιγότερες αγωνιστικές παραστάσεις εξελίσσοντας ταυτόχρονα με την παρουσία τους και το Puma Rally1 Hybrid, το οποίο στην Ελλάδα θα οδηγήσουν εφέτος ο Γάλλος Adrien Fourmaux (με συνοδηγό τον συμπατριώτη του Alexandre Coria – πέμπτοι στη βαθμολογία με 119 βαθμούς) και ο Gregoire Munster από το Λουξεμβούργο (με τον Louis Louka στο δεξί μπάκετ – δωδέκατοι με 23 βαθμούς).
Ωστόσο η συμμετοχή της M-Sport Ford έχει έντονο ελληνικό χρώμα, καθώς ο Ιορδάνης Σερδερίδης, πρωταθλητής στο WRC Trophy το 2017, είναι ο μόνος Έλληνας που συμμετέχει με αυτοκίνητο κατηγορίας Rally1 Hybrid (με συνοδηγό τον Βέλγο Frederic Miclotte). Κάνοντας επιλεγμένους αγώνες στο εφετινό πρόγραμμα κέρδισαν δύο βαθμούς στο Ράλλυ Σαφάρι και βρίσκονται στην 25η θέση της βαθμολογίας. Ο Σερδερίδης μετρά ως τώρα 35 συμμετοχές στο WRC (ανάμεσα στις οποίες και τρεις στο Ακρόπολις), με το ντεμπούτο του στον θεσμό να πραγματοποιείται το 2013 στο Ράλλυ Ουαλίας και το κορυφαίο αποτέλεσμα που έχει καταγράψει με αυτοκίνητο Rally1 Hybrid να είναι η έβδομη θέση στο Ράλλυ Σαφάρι το 2022.
Στόχος όλων τους στο εφετινό EKO Ράλλυ Ακρόπολις είναι αφενός ο τερματισμός και αφετέρου οι ταχύτεροι δυνατοί χρόνοι στις Ειδικές Διαδρομές καθώς και οι τρεις έχουν αγωνιστεί ξανά εδώ.