Ενθαρρυμένη από την αποδοχή του κοινού και την τεράστια εμπορική επιτυχία που εμφανίζουν SUV όπως η Bentley Bentayga ή η Rolls-Royce Cullinan, η Ferrari αποκάλυψε την Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου την Purosangue, την οποία ωστόσο η ίδια χαρακτηρίζει ως το «πρώτο τετράθυρο» μοντέλο της επιθυμώντας να κάνει τη διαφορά από τους υπολοίπους.Η ιστορία της Purosangue ξεκίνησε στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας και το 2018, μετά και από μια περίοδο αμφισβήτησης της σκοπιμότητας ύπαρξης ενός τέτοιου μοντέλου στην γκάμα της ιταλικής μάρκας αλλά και της απορρόφησης των κραδασμών που προκάλεσε η σχετική ανακοίνωση, άρχισαν οι προ-παραγγελίες. Το κρίσιμο χρονικό σημείο ωστόσο για αυτή ήταν όταν στις αρχές του 2022 ανακοινώθηκε ότι αυτή θα διατίθεται με V12 κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 6,5 λίτρων απόδοσης 715 ίππωνπου εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση σε 3,3 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 310 χλμ./ώρα.Αν και αυτά τα μεγέθη είναι χαρακτηριστικά των δυνατοτήτων της, η τιμή της – 390.000 ευρώ στην ευρωπαϊκή αγορά – είναι ουσιαστικά αυτή που οριοθετεί τις πωλήσεις της. Παρά το εξωφρενικό ποσό, οι παραγγελίες έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία, σε βαθμό μάλιστα που η ηγεσία της μάρκας αφήνει να διαρρεύσει η πρόθεσή της να πάψει να δέχεται και άλλες.
Στρατηγικές Ferrari
O Enrico Galliera, επικεφαλής πωλήσεων και μάρκετινγκ της μάρκας, το ξεκαθάρισε. «Κινδυνεύουμε να μην μπορέσουμε να ικανοποιήσουμε τη ζήτηση και ίσως χρειαστεί να διακόψουμε την υποδοχή παραγγελιών πολύ σύντομα». Αυτό θα συμβεί για δύο βασικούς λόγους: ο πρώτος σχετίζεται με την πρόθεση της Ferrari να διατηρήσει αλώβητο τον χαρακτήρα της, προτάσσοντας τη σημασία των coupe, cabrio και roadster μοντέλων για την εικόνα της. Ετσι η παραγωγή της Purosangue δεν θα υπερβαίνει το 20% της συνολικής παραγωγικής δραστηριότητας των Ιταλών. Αυτό μας οδηγεί στον δεύτερο λόγο, καθώς με δεδομένο ότι η συνολική παραγωγή της μάρκας δεν υπερβαίνει τις 15.000 μονάδες ετησίως, η Purosangue θα παραχθεί με ρυθμό 3.000 αυτοκινήτων κάθε χρόνο. Ο Galliera διευκρίνισε ότι ο κύκλος ζωής κάθε μοντέλου της ιστορικής εταιρείας κυμαίνεται σήμερα από τέσσερα έως πέντε χρόνια, άρα αυτή η Purosangue θα κατασκευαστεί σε 12.000-15.000 μονάδες. «Είμαστε αφοσιωμένοι στους πελάτες μας και, παρά τη ζήτηση, θα διατηρήσουμε τον έλεγχο του όγκου παραγωγής, κάτι που συνάδει με το DNA μας και με την ιδρυτική αποστολή μας, που είναι να παραμένουμε εξαιρετικά αποκλειστικοί. Ο μόνος τρόπος για να παραμείνεις αποκλειστικός είναι να ελέγχεις τη ζήτηση και την προσφορά», δήλωσε ο Galliera, ο οποίος δεν θέλησε να αποκαλύψει τον αριθμό των παραγγελιών που ήδη έχει δεχθεί. Δεν έκρυψε ωστόσο την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι πάρα πολλοί από αυτούς που έχουν ήδη τοποθετήσει μια προ-παραγγελία είναι νέοι πελάτες της Ferrari, στοιχείο που αποδεικνύει τη χρησιμότητα ύπαρξης ενός τέτοιου μοντέλου στην γκάμα της. Δημιουργεί αναμφίβολα μια μεγάλη ευκαιρία για τη μάρκα καθώς μπορούν πια να οδηγήσουν με την οικογένεια ή τους φίλους τους χωρίς τους περιορισμούς των διθέσιων μοντέλων. Υπάρχει πάντως ακόμη μία κρίσιμη λεπτομέρεια για τους επίδοξους ιδιοκτήτες της Purosangue, την οποία υπογραμμίζει ο Enrico Galliera: «Οι νέοι πελάτες της μάρκας θα πρέπει να περιμένουν περισσότερο για τη δική τους Purosangue, καθώς όσοι είναι ήδη πελάτες μας και έχουν παραγγείλει το καινούργιο μοντέλο πρέπει να ανταμειφθούν παραλαμβάνοντάς το πρώτοι. Αυτοί άλλωστε έκαναν τη Ferrari αυτό που είναι σήμερα» δήλωσε.