Η Σουσάνα Ροντρίγκεθ, πέντε φορές παγκόσμια πρωταθλήτρια, τέσσερις φορές πρωταθλήτρια Ευρώπης και χρυσή παραολυμπιονίκης στο Τόκιο και στο Παρίσι, αποτελεί το σύμβολο ενός νέου παραδείγματος στο μάρκετινγκ της ισπανικής αγοράς. Παρά την ελάχιστη όραση (5% στο ένα μάτι και 7% στο άλλο λόγω αλμπινισμού), η τριαθλήτρια και γιατρός Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης από το Σαντιάγο ντε Κομποστέλα έχει γίνει πρότυπο για τη δύναμη της θέλησης και της αλλαγής.
Η Σουσάνα βρέθηκε στο εξώφυλλο του περιοδικού «Time» τον Ιούλιο του 2021 για τη συμβολή της ως γιατρού στη μάχη με την πανδημία. Από τότε η ζωή της άλλαξε ριζικά, με συνεργασίες με κορυφαίες εταιρείες. Παράλληλα, συνεχίζει τη δουλειά της ως γιατρός, διατηρώντας την επαφή με την καθημερινή πραγματικότητα.
Στην Ισπανία, η Σουσάνα – καθώς και άλλες παραολυμπιονίκες, όπως η Εύα Μοράλ και η Αντιαρατού Ιγκλέσιας – αποτελεί έμπνευση για τις μεγάλες μάρκες, που πλέον επενδύουν σε ιστορίες ανθρώπων που ξεπερνούν τα όρια. Η Εύα Μοράλ, για παράδειγμα, ύστερα από σοβαρό ατύχημα το 2013 που την οδήγησε σε αμαξίδιο, κατέκτησε το χάλκινο στους Παραολυμπιακούς του Τόκιο, ενώ η κόρη της, Κάρμεν, είναι το μεγαλύτερό της επίτευγμα. Με τη στήριξη μεγάλων εταιρειών, είναι πλέον πρότυπο στον χώρο του αθλητισμού και πολύ ενεργή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η Αντιαρατού Ιγκλέσιας, γνωστή ως «η βασίλισσα της ταχύτητας» στον παραολυμπιακό στίβο, κατέκτησε χρυσό και ασημένιο στο Τόκιο, ξεπερνώντας τις δυσκολίες του αλμπινισμού και την ελλιπή όραση. Δηλώνει πως η αλλαγή στο μάρκετινγκ τα τελευταία χρόνια δίνει φωνή σε παραολυμπιακούς αθλητές, ενώ και οι ίδιες φροντίζουν τη δημόσια εικόνα τους μέσω επαγγελματικής διαχείρισης.
Η αλλαγή στο μάρκετινγκ και η αναγνώριση των παραολυμπιονικών ως προτύπων δεν εξαρτώνται πλέον μόνο από τα αποτελέσματα στους αγώνες, αλλά από τις ιστορίες ζωής τους, οι οποίες εμπνέουν και παρακινούν τη νέα γενιά. Το μάρκετινγκ αλλάζει θεαματικά τα τελευταία χρόνια, και ο λόγος είναι η ανάγκη των εταιρειών να ευθυγραμμιστούν με τις αξίες της σύγχρονης κοινωνίας.
Το μάρκετινγκ περνά σε μια εποχή όπου το μήνυμα «η δύναμη είναι στις διαφορές μας» αποτελεί κεντρικό άξονα. Οι παραολυμπιονίκες και οι ιστορίες τους γίνονται σημαντικά όπλα για εταιρείες που θέλουν να συνδεθούν με ένα πιο ευαισθητοποιημένο και ποικιλόμορφο κοινό.