Γεννημένος στις 17 Δεκεμβρίου του 1983 στην πόλη Gap των Άλπεων, ο Γάλλος σταρ Sebastien Ogier έχει μια αξιοζήλευτη καριέρα με επιτυχίες που κυριολεκτικά ζαλίζουν «εχθρούς» και «φίλους». Με έξι συνεχόμενους παγκόσμιους τίτλους (τέσσερις με VW το 2013, 2014, 2015, 2016, δύο με Ford το 2017 και το 2018) και δύο ακόμη το 2020 και το 2021 με Toyota, μετρά ήδη 188 εκκινήσεις στον κορυφαίο θεσμό αγώνων ράλλυ, 719 κερδισμένες Ειδικές Διαδρομές, 104 παρουσίες στο βάθρο, 157 αγώνες μέσα στη βαθμολογούμενη κατάταξη και 61 νίκες.
Μόνο μία από αυτές ωστόσο έχει πετύχει στα ελληνικά χώματα, κερδίζοντας τον εθνικό μας αγώνα το 2011, κάτι που καλείται να επαναλάβει για λόγους «ανωτέρας βίας», οι οποίοι τελικά διαμόρφωσαν τις συνθήκες υπό τις οποίες αγωνίζεται στο WRC το 2024.
Πολυσχιδής προσωπικότητα, με ισχυρές προσωπικές χορηγίες που του επιτρέπουν να ασχολείται με όποια μορφή αγώνων επιθυμεί επιλέγοντας πια πότε και πώς θα το κάνει, είχε ξεκαθαρίσει πριν την έναρξη του εφετινού πρωταθλήματος στην Toyota Gazoo Racing ότι θα ήθελε να συμμετέχει σε επιλεγμένους αγώνες και όχι να είναι παρών και στους 13 του εφετινού προγράμματος.
Οι συνθήκες ωστόσο άλλαξαν, καθώς κατακτώντας εφέτος τρεις νίκες και τρεις δεύτερες θέσεις στους έξι από τους εννέα αγώνες που συμμετείχε ως τώρα, αποτελεί τη σοβαρότερη ελπίδα της Toyota για την κατάκτηση του πρωταθλήματος Κατασκευαστών, με δεδομένο ότι ο άλλος σταρ της (ο περσινός πρωταθλητής Kalle Rovanpera) τελεί υπό καθεστώς «μερικής απασχόλησης» το 2024 για λόγους ψυχολογικής αποφόρτισης από τη διαρκή προσπάθεια των περασμένων ετών.
Υπάρχουν βέβαια και οι Elfyn Evans και Takamoto Katsuta στο στρατόπεδο της ιαπωνικής ομάδας, αλλά οι ελπίδες για μια διάκριση από αυτούς είναι περιορισμένες.
Το κρίσιμο EKO Ράλλυ Ακρόπολις
O Ogier έρχεται στην Ελλάδα μετά την ανέλπιστη νίκη του στο Ράλλυ Φινλανδίας (όπου εγκατέλειψε ο Kalle Rovanpera) με μια περίεργη αλλά άκρως επαγγελματική διάθεση. Ενδεικτική του τρόπου σκέψης του ήταν η δήλωσή του αμέσως μετά το τέλος εκείνου του αγώνα: «Ήταν μια μάλλον βίαιη εξέλιξη, ειλικρινά θα προτιμούσα να είχα τερματίσει δεύτερος (σ.σ.: εννοώντας ότι ήθελε να κερδίσει ο Rovanpera), αλλά ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι μερικές φορές άδικος. Έχασα εφέτος τη νίκη στη Σαρδηνία λόγω ατυχίας αλλά στη Φινλανδία στάθηκα τυχερός. Ωστόσο δεν μπορώ να πω ότι αισθάνομαι ευτυχισμένος για αυτό, ίσως αυτό το αίσθημα έρθει αργότερα. Από την άλλη πλευρά, δεν παύει να είναι μια νίκη στη Φινλανδία σε έναν αγώνα που όλοι θέλουν να κερδίσουν».
Όσο ο Ogier προσέθετε βαθμούς και στην κατάταξη των Κατασκευαστών για την Toyota, η οποία κυνηγά όσο τίποτα άλλο αυτό το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, τόσο ο Jari-Matti Latvala, επικεφαλής της ομάδας, πίεζε τον Γάλλο πολυ-πρωταθλητή να συμμετάσχει και στους τέσσερις αγώνες (σε Ελλάδα, Χιλή, Κεντρική Ευρώπη και Ιαπωνία) που απομένουν ως το τέλος της εφετινής διοργάνωσης.
«Φαίνεται ότι δεν έχω πλέον άλλη επιλογή από το να ακολουθήσω τις επιθυμίες της ομάδας. Προσωπικά δεν εκτιμώ τους τίτλους τόσο πολύ όσο ίσως νομίζει ο κόσμος» απάντησε ο Ogier στην ερώτηση αν τελικά θα είναι παρών παντού.
«Υποκύπτοντας» στις πιέσεις του Jari-Matti Latvala, ο οποίος πέρα από εργοδότης του ήταν και o ίδιος νικητής στο Ράλλυ Ακρόπολις το 2013, ο Sebastien Ogier έρχεται στην Ελλάδα όντας δεύτερος στη βαθμολογία με 141 βαθμούς έναντι 168 του πρώτου Thierry Neuville και 137 του τρίτου Ott Tanak (και οι δύο οδηγούν Hyundai), ενώ στο πρωτάθλημα Κατασκευαστών η Toyota είναι μέχρι τώρα δεύτερη με 375 βαθμούς έναντι 395 της Hyundai.
Οι αριθμοί δείχνουν ότι όλα είναι εφικτά, ειδικά σε έναν αγώνα σαν το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις όπου δεν υπάρχουν βεβαιότητες, πόσο μάλλον εφέτος με την αλλαγή του τρόπου απονομής βαθμών (άλλοι για την πρώτη και δεύτερη μέρα του αγώνα, άλλοι για την τρίτη μέρα και άλλοι για την Power Stage). Όπως είπε άλλωστε και ο Γάλλος για τη Σαρδηνία και τη Φινλανδία, ας μην παραγνωρίζουμε τον παράγοντα «τύχη».