Οι συνεργασίες μεταξύ αεροπορικών εταιρειών και αθλητικών συλλόγων έχουν εξελιχθεί σε στρατηγικές συμμαχίες που προσφέρουν αμοιβαία οφέλη, ενισχύοντας την προβολή και την εμπορική τους απήχηση σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτές οι συνεργασίες περιλαμβάνουν χορηγίες φανελών, ονοματοδοσίες γηπέδων, κοινές διαφημιστικές καμπάνιες και άλλες προωθητικές ενέργειες.

Τα παραδείγματα τέτοιων συνεργασιών δεν είναι λίγα. Εκτός Ελλάδας, κλασικό είναι αυτό της Ρεάλ Μαδρίτης με την Emirates: Από το 2013 η Emirates εμφανίζεται στις φανέλες της Ρεάλ Μαδρίτης με το σλόγκαν «Fly Better». Το 2022 η συνεργασία ανανεώθηκε έως το 2026, με εκτιμώμενη αξία περίπου 70 εκατ. ευρώ, καθιστώντας την Emirates τον κύριο χορηγό του συλλόγου. Η παρουσία του λογοτύπου της Emirates στις φανέλες παικτών όπως ο Βινίσιους και ο Τζουντ Μπέλιγχαμ προσφέρει τεράστια προβολή παγκοσμίως στην εταιρεία των Αραβικών Εμιράτων.

Η Emirates είναι και ο κύριος χορηγός της Άρσεναλ από το 2006. Το γήπεδο της ομάδας ονομάζεται Emirates Stadium, ενώ το λογότυπό της εμφανίζεται στις φανέλες των Λονδρέζων. Η συνεργασία αυτή ανανεώθηκε το 2018 και θα διαρκέσει έως το 2028, με αξία που εκτιμάται στα 200 εκατ. στερλίνες.

Η Emirates ήταν επίσης χορηγός φανέλας της Μίλαν από το 2010 έως το 2023.

Η άλλη μεγάλη εταιρεία των Εμιράτων, η Etihad Airways, είναι από το 2011 ο κύριος χορηγός της Μάντσεστερ Σίτι, με το όνομά της να κοσμεί τόσο τις φανέλες όσο και το γήπεδο του συλλόγου, το Etihad Stadium. Αυτή η συνεργασία συνέπεσε με την πιο επιτυχημένη περίοδο του συλλόγου υπό την καθοδήγηση του Πεπ Γκουαρδιόλα.

Παράλληλα, η Etihad είναι ο κύριος χορηγός της New York City FC από την ίδρυσή της το 2013. Το λογότυπο της εταιρείας εμφανίζεται στις φανέλες, ενώ το όνομα «Etihad» συνδέεται με πολλές δραστηριότητες του αμερικανικού συλλόγου. Επίσης συνεργάζεται με την αυστραλιανή Melbourne City FC, καθώς και αυτή ανήκει στο City Football Group.

Η μακρά λίστα των χορηγών

Πέρα από τις εταιρείες από τα Εμιράτα, είναι μακρά η λίστα των αεροπορικών εταιρειών που έχουν επιδείξει… φίλαθλο πνεύμα. Ενδεικτικά:

  • 1. Η Qatar Airways είναι ο κύριος χορηγός της Παρί Σεν Ζερμέν, ενισχύοντας την παρουσία της στον ευρωπαϊκό ποδοσφαιρικό χώρο. Προηγουμένως, η εταιρεία είχε συνεργαστεί με συλλόγους όπως η Μπαρτσελόνα, η Ρόμα και η Μπόκα Τζούνιορς.
  • Αν και δεν υπάρχει πλήρης χορηγία, η Ryanair έχει πραγματοποιήσει συνεργασίες μάρκετινγκ με την Ιντερ για την προώθηση πτήσεων στην Ιταλία.
  • Η Turkish Airlines είναι ο κύριος χορηγός της EuroLeague, της κορυφαίας διασυλλογικής διοργάνωσης μπάσκετ στην Ευρώπη, ενισχύοντας την παρουσία της στον αθλητικό χώρο. Η Turkish Airlines υπήρξε χορηγός της Μπορούσια Ντόρτμουντ από το 2010 έως το 2013.
  • Η Vueling, μια εταιρεία που ανήκει στον όμιλο IAG, και η Bilbao Basket ανανέωσαν τη συμφωνία χορηγίας τους για τη σεζόν 2024/25, εδραιώνοντας μια συμμαχία που από τον Μάιο του 2023 ενισχύει τη δέσμευση της αεροπορικής εταιρείας στη χώρα των Βάσκων, τη δεύτερη πιο σημαντική βάση της εταιρείας στην Ισπανία.
  • Η American Airlines έχει δώσει το όνομά της στο γήπεδο της ομάδας μπάσκετ του ΝΒΑ Ντάλας Μάβερικς, γνωστό ως American Airlines Center.
  • Η Singapore Airlines έχει χρηματοδοτήσει διάφορες εθνικές ολυμπιακές ομάδες, συμπεριλαμβανομένης φυσικά της Σιγκαπούρης, για τη συμμετοχή τους σε διεθνείς αγώνες.
  • Η Aeroflot ήταν ο επίσημος αερομεταφορέας της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ από το 2013 έως το 2021.
  • Η Malaysia Airlines υπήρξε επίσημος αερομεταφορέας της Λίβερπουλ κατά τη διάρκεια των περιοδειών της ομάδας στην Ασία.
  • Η Air Canada είναι χορηγός των καναδικών ολυμπιακών ομάδων, παρέχοντας στήριξη στους αθλητές μέσω μεταφορών και προώθησης της εικόνας τους.
  • Η Lufthansa είναι ο επίσημος αερομεταφορέας της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου της Γερμανίας.
  • Προ διετίας η Ισπανική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία κατέληξε σε συμφωνία με την Iberia για πέντε χρόνια, ώστε η αεροπορική εταιρεία να γίνει η επίσημη των εθνικών ομάδων ανδρών και γυναικών.

Προβολή και για τις δύο πλευρές

Η παρουσία του λογοτύπου μιας αεροπορικής εταιρείας στις φανέλες και τα γήπεδα αθλητικών συλλόγων προσφέρει τεράστια προβολή σε παγκόσμιο επίπεδο, ενισχύοντας την αναγνωρισιμότητα του εμπορικού σήματος.

Η σύνδεση με επιτυχημένους αθλητικούς συλλόγους βελτιώνει την εταιρική εικόνα, προβάλλοντας αξίες όπως η αριστεία, η ομαδικότητα και η επιτυχία.

Οι συνεργασίες αυτές επιτρέπουν στις αεροπορικές εταιρείες να προσεγγίσουν νέες αγορές και να ενισχύσουν την παρουσία τους σε στρατηγικές περιοχές. Η πρακτική της ονοματοδοσίας γηπέδων με τα ονόματα των αεροπορικών εταιρειών ενισχύει την εμπορική τους προβολή.

Οι συνεργασίες μεταξύ αεροπορικών εταιρειών και αθλητικών συλλόγων είναι κλασική πρακτική του marketing, αφού κοινές διαφημιστικές καμπάνιες ενισχύουν την προβολή και των δύο πλευρών, προσελκύοντας ευρύτερο κοινό.

Τέλος, αποτελούν στρατηγικές συμμαχίες που προσφέρουν αμοιβαία οφέλη, ενισχύοντας την προβολή, την αναγνωρισιμότητα και την εμπορική απήχηση χορηγών και χορηγουμένων σε παγκόσμιο επίπεδο.