Πίσω από την ιστορία κάθε επιτυχίας βρίσκεται πάντοτε κάποιος που πήρε μια γενναία απόφαση. Στην περίπτωση της παρουσίας της Hyundai στο WRC και της επιτυχίας που αυτή γνωρίζει στον κορυφαίο θεσμό των αγώνων ράλλυ, αυτή η απόφαση ελήφθη τη δεκαετία του ’90, όταν οι Κορεάτες αγωνίστηκαν στην κατηγορία F2 αποκτώντας τις εμπειρίες που τους οδήγησαν στα «μεγάλα σαλόνια» του θεσμού και στη World Rally Car έκδοση του Accent, μέχρι το 2003.

Αυτή η πορεία κλιμακώθηκε παράλληλα με την ανάπτυξη της εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά και την εξωστρέφεια που εμφάνισε υλοποιώντας με συνέπεια μια επιθετική στρατηγική σε προϊοντικό και αγωνιστικό επίπεδο. Με ορόσημο το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, τον Σεπτέμβριο του 2012, και την παρουσίαση εκεί ενός πρωτότυπου i20 World Rally Car τα πράγματα κινήθηκαν τόσο γρήγορα ώστε τρεις μήνες μετά, στα τέλη του ίδιου χρόνου, η Hyundai δημιούργησε μια νέα βάση μηχανοκίνητου αθλητισμού στη Γερμανία.

Από το σημείο μηδέν και μέσα σε 12 μήνες μια ολοκαίνουργια εγκατάσταση, μια πλήρως λειτουργική ομάδα και ένα Hyundai i20 προδιαγραφών ράλλυ σηματοδότησαν την εκτόξευση της ομάδας σε τροχιά επιτυχιών.

Tα πρόσωπα – κλειδιά της Hyundai

Ο ρυθμός ανάπτυξης κάθε αγωνιστικού ή άλλου οργανισμού ορίζεται από τα πρόσωπα που τον στελεχώνουν, τις ικανότητες και τις φιλοδοξίες τους αλλά επιταχύνεται από τα αποτελέσματα που αυτά φέρνουν. Το πιο προβεβλημένο από αυτά είναι σήμερα ο βέλγος οδηγός Thierry Neuville, o άνθρωπος που προηγείται στη βαθμολογία του πρωταθλήματος Οδηγών και συνδέεται με την αγωνιστική ομάδα της Hyundai από την απαρχή της νέας εποχής της στο WRC.

O Neuville βρίσκεται συνεχόμενα στην ομάδα από το 2014 απολαμβάνοντας ένα από τα μακροβιότερα συμβόλαια στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, στοιχείο που αποδεικνύει όχι μόνο τις ικανότητές του αλλά και τη σταθερότητα των επιλογών της Hyundai. Με 164 εκκινήσεις, 405 κερδισμένες Ειδικές Διαδρομές και 67 παρουσίες στο βάθρο, έχει σημειώσει 20 νίκες, όσες και ο συνομήλικος και ομόσταβλός του στη Hyundai Shell Mobis WRT, o Ott Tanak.

O Εσθονός ωστόσο υπερτερεί του Βέλγου κατά 1 Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών, το οποίο κατέκτησε το 2019 όταν η κορεατική ομάδα κατέκτησε το πρωτάθλημα Κατασκευαστών επαναλαμβάνοντας την επιτυχία της το 2020.

Έτσι, με δύο παγκόσμιους τίτλους Κατασκευαστών, 30 νίκες σε αγώνες του WRC και ισχυρή υποψηφιότητα για ακόμη δύο (Οδηγών και Κατασκευαστών) το 2024, η κορεατική ομάδα έρχεται στην Ελλάδα ως πρωτοπόρος και στις δύο βαθμολογίες με τη φιλοδοξία να επαναλάβει τη μαγική εμφάνιση που σημείωσε εδώ το 2022, όταν είδε τρία πληρώματά της στο βάθρο των νικητών πετυχαίνοντας ένα σπάνιο «1-2-3» (φωτογραφία).

N, όπως Never Just Drive

Πέρα από νίκες, τίτλους, εμπειρίες, ευχάριστες αλλά και δύσκολες στιγμές, η κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία κατάφερε μέσω του WRC να οικοδομήσει σε λιγότερο από μία δεκαετία τη φιλοσοφία που διέπει το N Division, το τμήμα αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων της μάρκας.

Το γράμμα N συνδέει τη Namyang, την κύρια πίστα δοκιμών της εταιρείας στη Νότια Κορέα και τη θρυλική διαδρομή του Nurburgring στη Γερμανία, με τη Hyundai να εκμεταλλεύεται την αγωνιστική τεχνογνωσία της για την ανάπτυξη μιας γκάμας μοντέλων και εκδόσεων η οποία στην Ελλάδα περιλαμβάνει όχι μόνο το i20 N των 204 ίππων, ως γνήσιο απόγονο του i20 Ν Rally1 Hybrid που πρωταγωνιστεί στον θεσμό, αλλά και τα i30 N, με 250/280 ίππους και i30 Fastback Ν στο πεδίο των θερμικών κινητήρων.

Πρόσφατα σε αυτή την γκάμα προστέθηκε και το Ioniq 5 N, ένα αμιγώς ηλεκτρικό τετρακίνητο μοντέλο μηδενικών εκπομπών ρύπων, απόδοσης 650 ίππων με επιτάχυνση από στάση σε 3,4 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 260 χλμ./ώρα.

Κοινή συνισταμένη όλων των εκδόσεων N είναι η ιδέα «σπορ αυτοκίνητα για καθημερινή χρήση» και χαρακτηριστικά που αναδεικνύουν την απόλαυση της οδήγησης όπως το εξελιγμένο πλαίσιο, η υψηλή ιπποδύναμη, το αυτόματο ή μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, τα αναβαθμισμένα φρένα, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης αλλά και το Performance Driving Data System για την προβολή δεδομένων όπως η ισχύς, η ροπή, η πίεση υπερπλήρωσης, τα φορτία G και το χρονόμετρο γύρου και επιτάχυνσης. Στοιχεία που τεκμηριώνουν την έμπνευση των δημιουργών τους από τους αγώνες ράλλυ.