Ντόμινο εξελίξεων πυροδότησε η ανακοίνωση-βόμβα της Tesla, την προηγούμενη εβδομάδα, περί μείωσης των τιμών όλων των μοντέλων της (στην Ελλάδα οι μειώσεις κυμαίνονται μεταξύ 5.000-9.000 ευρώ) λόγω της ύπαρξης διαθεσιμότητας αυτοκινήτων. Αν και η απόφαση της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας αποδόθηκε στη μη επίτευξη των εμπορικών στόχων της το 2022, το ενδιαφέρον για τα μοντέλα της και στην Ευρώπη αυξάνεται ραγδαία, με αποτέλεσμα ο υπουργός Οικονομικών του κρατιδίου του Βρανδεμβούργου Γιοργκ Στάινμπαχ να ζητεί αύξηση της παραγωγής του εργοστασίου που βρίσκεται στην περιοχή του Βερολίνου, με το προσωπικό εκεί να προσεγγίζει ήδη τα 10.000 άτομα. «Η παραγωγή πρέπει να αυξηθεί λίγο περισσότερο» επεσήμανε την Πέμπτη 19 Ιανουαρίου ο Στάινμπαχ από το βήμα εκδήλωσης που διοργάνωσε το γερμανικό συνδικάτο IG Metall για τις βιομηχανικές προοπτικές της Ανατολικής Γερμανίας. Πριν ωστόσο αναφερθεί σε αυτό, η Tesla στη Γερμανία προσλαμβάνει σχεδόν 200 άτομα κάθε εβδομάδα για να αντιμετωπίσει τα παράπονα των ήδη εργαζομένων της στη γραμμή παραγωγής για τις εντατικές συνθήκες εργασίας και τις βάρδιες τα Σαββατοκύριακα. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι στο Βερολίνο κατασκευάζεται μόνο το Model Y, καθώς το Model 3 εισάγεται από τη Σανγκάη ενώ τα Model S και Model X παράγονται στις ΗΠΑ. Το άμεσο αποτέλεσμα της μείωσης τιμών φαίνεται ήδη στην αύξηση των παραγγελιών, κατά σχεδόν 50% σε σύγκριση με την τελευταία εβδομάδα που ίσχυε ο προηγούμενος τιμοκατάλογος της εταιρείας. Το έμμεσο αποτέλεσμα θα φανεί μακροπρόσθεσμα, όχι μόνο στο μερίδιο αγοράς της Tesla στη διεθνή και στην ευρωπαϊκή αγορά, αλλά κυρίως στην όποια δυνατότητα τιμολογιακής αντίδρασης του ανταγωνισμού της, ευρωπαϊκού και άλλου.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.