Οταν τον Δεκέμβριο του 2020 η αμερικανική εταιρεία Waymo έγινε ο πρώτος πάροχος υπηρεσιών κινητικότητας που προσέφερε στην Αριζόνα των ΗΠΑ υπηρεσίες ταξί με οχήματα χωρίς οδηγό, ελάχιστοι μπορούσαν να προβλέψουν πόσο γρήγορα μπορεί η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης να μπει στην καθημερινή μας ζωή.Τώρα, δύο χρόνια μετά, η ιαπωνική κυβέρνηση ενέκρινε τη μαζική κυκλοφορία λεωφορείων και φορτηγών με τεχνολογίες αυτο-οδήγησης (ή αυτόνομης οδήγησης όπως είναι ευρύτερα γνωστές) Επιπέδου 4 (εξασφαλίζοντας κίνηση χωρίς ανθρώπινη καθοδήγηση) για τη μεταφορά προσώπων και αγαθών από τον ερχόμενο Απρίλιο. Τα πρώτα οχήματα που αξιοποιούν αυτές τις τεχνολογίες θα κυκλοφορούν αρχικά σε περιοχές με μειωμένο πληθυσμό. Παράλληλα, αυτοκινούμενα οχήματα διανομών θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε πεζοδρόμια με ταχύτητες έως 6 χλμ./ώρα. Ανεξαρτήτως μεγέθους και σκοπού, όλα τα οχήματα πρέπει να διαθέτουν συστήματα επιτήρησης για τον απομακρυσμένο έλεγχό τους αλλά και συστήματα προστασίας που αποτρέπουν την παρέμβαση κακόβουλου λογισμικού και επίδοξων χάκερ.Η ιαπωνική κυβέρνηση σχεδιάζει τη σταδιακή αύξηση των περιοχών στις οποίες θα επιτρέπεται η κίνηση των αυτο-οδηγούμενων λεωφορείων και φορτηγών σε περισσότερες από 40 σε όλη τη χώρα μέχρι το 2025 ενώ σχετική άδεια αναμένεται να δοθεί έως τότε και σε αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης Επιπέδου 4, με δεδομένο ότι ιδιωτικά οχήματα με τεχνολογίες Επιπέδου 3, όπως για παράδειγμα το Honda Legend, διατίθενται ήδη προς πώληση εκεί.

 

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω