Για ένα τετραήμερο, από την Πέμπτη 5 ως την Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου οι 144 οδηγοί και συνοδηγοί από 31 διαφορετικές χώρες θα αναμετρηθούν με το απαιτητικό ανάγλυφο 15 Ειδικών Διαδρομών στην ελληνική ύπαιθρο, σ’ ένα ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις τόσο σκληρό και απρόβλεπτο που χρειάζεται πολύ περισσότερα από ικανότητες.

Το ΒΗΜΑ χαρτογραφεί όλον τον αγώνα.

Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου

Από το shakedown ως την εκκίνηση

Ο ήλιος ανατέλλει στις 06.59 π.μ., αλλά η αγωνιστική ημέρα ξεκινά στις 09.01 π.μ. όταν το πρώτο αυτοκίνητο θα μπει στη διαδρομή του Shakedown (όπως ονομάζεται η επίσημη δοκιμή για την προθέρμανση των πληρωμάτων). Με μήκος 3,62 χλμ. το συγκεκριμένο κομμάτι είναι αντιπροσωπευτικό των διαδρομών του αγώνα, με το πρώτο κομμάτι του να είναι γρήγορο με τεχνικές στροφές και σκληρό οδόστρωμα.

Όσο ο δρόμος ανηφορίζει η διαδρομή αποκτά περισσότερο πλάτος διατηρώντας τα τεχνικά και γρήγορα χαρακτηριστικά της.

Θυμηθείτε ότι η διαδρομή θα κλείσει στις 07.01 π.μ. και καθώς δεν υπάρχει ενδιάμεση πρόσβαση στο Shakedown η είσοδος (μόνο βαδίζοντας, όχι οδηγώντας) από τον τερματισμό θα επιτρέπεται το αργότερο μέχρι τις 08.15 π.μ. Επιλέξτε να παρκάρετε στον δρόμο Λαμίας – Δομοκού, σύμφωνα με τις οδηγίες της ΕΛ.ΑΣ. και των υπευθύνων της διοργάνωσης.

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας η επόμενη συνάντηση του κοινού με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα θα πραγματοποιηθεί στην τελετή εκκίνησης, στην Πανελλήνια Εκθεση Λαμίας στις 19.00 το απόγευμα της ίδια ημέρας.

Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου

Ασκήσεις προσαρμογής σε 6 ειδικές διαδρομές

Η μετάθεση της Υπερειδικής από την πρώτη στην τρίτη μέρα του αγώνα δημιουργεί νέες συνθήκες για τα πληρώματα που θα αναμετρηθούν για πρώτη φορά με τον δρόμο και τον χρόνο την Παρασκευή σε τρεις επαναλαμβανόμενες Ειδικές Διαδρομές (Άνω Παύλιανη, Δάφνη, Ταρζάν) έχοντας αναχωρήσει από το Service Park της Λαμίας στις 07.15 π.μ.

Η 1η Ε.Δ. (Άνω Παύλιανη 1) μήκους 22,47 χλμ. θα ξεκινήσει στις 07.58 π.μ., με τα αρχικά 6,7 χλμ. (σε φαρδύ και γρήγορο δρόμο – στην παλιά Ε.Δ. Κουμαρίτσι) να είναι προτεινόμενο σημείο για τους θεατές. Μετά από εκεί υπάρχει ένα πολύ στενό ανηφορικό κομμάτι μήκους 1,30 χλμ. και στη συνέχεια ένα τεχνικό κομμάτι μήκους 5,0 χλμ. που συναντά την περυσινή Ε.Δ. «Παύλιανη» (λίγο πριν την «Πυρά Ηρακλέους»).

Στα επόμενα 9,5 χλμ. η διαδρομή είναι γρήγορη κατηφορική (η περσινή με αντίθετη φορά) και τερματίζει στο σημείο που τα προηγούμενα χρόνια βρισκόταν η αφετηρία. Επόμενη στάση με ώρα έναρξης στις 09.09 π.μ. η 2η Ε.Δ. (Δάφνη 1) με μήκος 21,67 χλμ., η οποία ξεκινά με ένα κατηφορικό κομμάτι μήκους 5,17 χλμ. μέχρι το ομώνυμο χωριό, το οποίο και διασχίζει. Μετά ακολουθεί ένα πολύ τεχνικό και στενό κομμάτι (με ένα ριψοκίνδυνο άλμα) μέχρι το ύψος του χωριού Ανατολή.

Η συνέχεια περιλαμβάνει τα τελευταία, ιδιαίτερα θεαματικά 8,80 κατηφορικά χλμ. μέχρι τον τερματισμό, κοντά στο χωριό Μάρμαρα. Το πρώτο σκέλος της Παρασκευής ολοκληρώνει η διάσημη 3η Ε.Δ. «Ταρζάν 1» μήκους 23,37 χλμ., η οποία ξεκινά στις 11.17 π.μ.

Σε αυτή τα πρώτα περίπου 10 χιλιόμετρα περνούν μέσα από πυκνό δάσος σε σκληρό οδόστρωμα, ενώ στη συνέχεια για περίπου 4 χιλιόμετρα ο δρόμος είναι ιδιαίτερα καλός. Mετά τη διασταύρωση για Ροβολιάρι και Ρεντίνα αρχίζει το λιθόστρωτο του «Ταρζάν» που καταπονεί αναρτήσεις και ελαστικά μέχρι τον τερματισμό της Ε.Δ., λίγο πριν την είσοδο του χωριού Παλαιά Γιαννιτσού.

Μετά τον ανεφοδιασμό στη Λαμία αρχίζει το δεύτερο σκέλος της ημέρας με την ίδια σειρά των Ε.Δ. και με το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο να μπαίνει στην «Ανω Παύλιανη 2» στις 14.29, στη «Δάφνη 2» στις 15.40 και στον «Ταρζάν 2» στις 17.48.

Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου

Μάχη με τον χρόνο και τους βαθμούς

Βρισκόμαστε πια στην τρίτη ημέρα του αγώνα που περιλαμβάνει άλλες έξι ειδικές διαδρομές, οι οποίες φέρνουν τα πληρώματα μέχρι την Κορινθία, για να επιστρέψουν τελικά στη Μαλακάσα όπου το σκέλος θα ολοκληρωθεί με την εντυπωσιακή Υπερειδική Διαδρομή (ως 12η ε.δ. του EKO Ράλλυ Ακρόπολις).

Η 7η ειδική «Ρεγκίνι», μήκους 28,67 χλμ., ξεκινά στις 8.16 π.μ. και δεν είναι διαφορετική από την περσινή ε.δ. «Ελάτεια», με αντίθετη όμως φορά. Εδώ τα κρίσιμα σημεία είναι το πέρασμα από τα νερά στο 4,74ο χλμ. της ε.δ. αλλά και τα τελευταία πολύ γρήγορα κατηφορικά 10,59 χλμ.

Αμέσως μετά ακολουθεί η 8η «Θήβα», με το πρώτο αυτοκίνητο να μπαίνει εκεί στις 10.37 π.μ., για να διανύσει τα 20,95 χλμ. σε μια νέα χάραξη με 54 διασταυρώσεις, αποφεύγοντας το γνωστό πεδίο βολής, σε ένα περιβάλλον με αλλεπάλληλες στροφές σε μαλακό οδόστρωμα. Από εκεί τα αυτοκίνητα κατευθύνονται προς Κορινθία, αρχικά για τα δύο περάσματα της επαναλαμβανόμενης ε.δ. «Άγιοι Θεόδωροι», μήκους 25,87 χλμ., η οποία ως 9η ξεκινά στις 13.05 και ως 11η στις 17.00. Αυτή η ε.δ. ξεκινά όπως και το 2021 από τον Οικισμό Κιάφα Μπέκα και ύστερα από περίπου 6 χλμ. μπαίνει σε άσφαλτο, ενώ 1.300 μέτρα πιο κάτω στρίβει επί τόπου δεξιά στο γνωστό τμήμα με 3Α και συνεχίζει μέχρι την Παναγία του Πράθι.

Από εκεί συνεχίζει αριστερά σε ένα στενό κατηφορικό κομμάτι μήκους 3,60 χλμ. και συναντάει το ποτάμι, όπου συνεχίζει είτε διασχίζοντάς το είτε μέσα στην κοίτη του για τα υπόλοιπα 6 χλμ. μέχρι τον τερματισμό, στον οικισμό Κάτω Χαρβάτι.

Ανάμεσα στα δύο περάσματα από τους «Αγίους Θεοδώρους» παρεμβάλλεται η 10η ε.δ. «Λουτράκι», μήκους 12,90 χλμ., με εκκίνηση στις 15.46, η οποία ουσιαστικά είναι η περσινή ε.δ. «Πίσια», με διαφορετικό όμως τερματισμό. Ξεκινά με ένα στενό ανηφορικό κομμάτι μήκους 3,30 χλμ. από το εστιατόριο Πλάτανος στα Πίσια και φτάνει μέχρι την εκκλησία της Παναγίας Φανερωμένης.

Στη συνέχεια έχει ένα γρήγορο κατηφορικό κομμάτι μήκους 4,30 χλμ. και μετά μπαίνει σε ακόμα ένα κατηφορικό και τεχνικό τμήμα, μήκους περίπου 5 χλμ., για να τερματίσει στα πρώτα σπίτια του οικισμού Ανω Χαρβάτι.

Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου

Στον δρόμο για την καρό σημαία

Απομένουν πλέον τρεις ειδικές διαδρομές για τον τερματισμό και όσοι φιλοδοξούν να φτάσουν εκεί θα μπουν από τις 08.59 π.μ. στη 13η Ε.Δ. «Οινοχώρι» με μήκος 17,47 χλμ., με τα πρώτα 3,41 χλμ. από αυτά να είναι ανηφορικά σε πολύ καλό οδόστρωμα ενώ τα επόμενα 2,83 χλμ. να προσφέρονται για την παραμονή θεατών καθώς εξελίσσονται ανάμεσα σε νταμάρια με άπλετο χώρο για ασφαλές camping.

Ακολουθούν 3,70 χλμ. στενού δασικού δρόμου που βγαίνει στην άσφαλτο Σκλήθρου-Οινοχωρίου για 220 μέτρα και μπαίνει ξανά στον στενό χωματόδρομο μέχρι τον τερματισμό που βρίσκεται λίγο έξω από το χωριό Κάτω Παύλιανη.

Η αυλαία θα πέσει στην επαναλαμβανόμενη Ε.Δ. «Ελευθεροχώρι 1 & 2», μήκους 18,29 χλμ. με ώρες έναρξης 10.05 και 13.15, με το δεύτερο πέρασμα να σηματοδοτεί και την περίφημη Wolf Power Stage που δίνει επιπλέον βαθμούς στους ταχύτερους οδηγούς. Πρόκειται για μια από τις κλασικότερες διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις τα τελευταία 25 χρόνια και ξεκινά έξω από το Ελευθεροχώρι, ανηφορίζει γρήγορα μέχρι την πρώτη, χωρίς νερό, λίμνη και μετά μπαίνει στο δάσος, σε ένα πολύ στενό κομμάτι μέχρι τη διασταύρωση της Δριμαίας.

Από εκεί ο δρόμος γίνεται πάρα πολύ γρήγορος μέχρι το ύψος της επίσης άνυδρης δεύτερης λίμνης και μετά από περίπου 1,5 χλμ. γίνεται και πάλι πολύ στενός. Η μοναδική διαφοροποίηση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια είναι ότι πριν το Μοναστήρι, όπου τερμάτιζε παλαιότερα, τώρα συνεχίζει ευθεία για άλλα 650 μέτρα και τερματίζει στις παρυφές του χωριού Μενδενίτσα, όπου θα γίνει και η απονομή της Wolf Power Stage στο βάθρο των νικητών.