Οι τάσεις που αναμένεται να διαμορφώσουν τις καταναλωτικές συνήθειες των επόμενων ετών φωτίστηκαν μέσα στην πανδημία. Η θωράκιση του οργανισμού μας απέναντι στην COVID-19, αλλά και η χαλάρωση των έντονων ρυθμών της καθημερινότητας στο πρώτο lockdown έφεραν νέες συνήθειες, γυμναστική στο σπίτι, υπαίθρια άθληση, online γιόγκα, καθώς και στροφή σε βιώσιμους και συνάμα διασκεδαστικούς τρόπους μετακίνησης, όπως το ποδήλατο ή το πατίνι.

Σε διεθνή έρευνα της Accenture, το 60% των ερωτηθέντων απάντησαν πως αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στην προσωπική φροντίδα και ψυχική ευεξία, ενώ 57% άρχισαν να ασκούνται περισσότερο στο σπίτι. Νέες ανάγκες που δημιούργησαν μέσα στην πανδημία και ένα νέο είδος ταξιδιού, τον λεγόμενο «τουρισμό ανοσίας», με παγκοσμίου φήμης καταλύματα να προσφέρουν ολιστικά προϊόντα που συνδυάζουν εξετάσεις, θεραπείες, ασκήσεις και διατροφή για την τόνωση του ανοσοποιητικού.

Ακολουθώντας τα διεθνή trends, όπως αναδεικνύει έρευνα του ΙΕΛΚΑ, στη χώρα μας καταγράφεται ένας σημαντικός αριθμός ανθρώπων που στρέφονται στη χορτοφαγική δίαιτα. Σήμερα, δηλώνουν χορτοφάγοι 400.000 πολίτες (4%), με τους μισούς εξ αυτών να αυτοπροσδιορίζονται ως vegans (δεν καταναλώνουν καθόλου ζωικά προϊόντα) και οι άλλοι μισοί ως vegeterians (δεν καταναλώνουν κρέας, ψάρι κ.λπ.).