Τα τελευταία χρόνια η τεχνολογία μάς παρέχει δυνατότητες που μέχρι πριν από λίγο καιρό θα μας φαίνονταν αδιανόητες. Οπως για παράδειγμα να καθόμαστε σε ένα από τα «κρεμαστά» μπαρ της Αθήνας και ενώ απολαμβάνουμε ένα δροσερό κοκτέιλ μια ψηφιακή ξεναγός να μας δίνει χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τη θέα που απολαμβάνουμε. Γνωρίζατε ότι το μικρό άνοιγμα στο μαρμάρινο δάπεδο της βόρειας εισόδου του Ερεχθείου κατά μία παράδοση αφήνει ορατά στον βράχο τα σημάδια της τρίαινας με την οποία χτύπησε ο Ποσειδώνας στο κεφάλι τον Ερεχθέα για να εκδικηθεί τον φόνο του γιου του; Ή ότι σύμφωνα με μιαν άλλη παράδοση, την εκδίκηση πήρε ο πατέρας των θεών, ο Δίας, χτυπώντας με κεραυνό τον βασιλιά των Αθηναίων;
Ψηφιακή ξενάγηση
Αν όχι, τα «εκθέματα» της ψηφιακής ξενάγησης στα «κρεμαστά» bar της Αθήνας προσφέρουν μια γνήσια εμπειρία στις δέκα γωνιές με την καλύτερη θέα της πόλης από ψηλά. Η ξεναγός Clio Muse πιάνει τον μίτο και ξεδιπλώνει 40 ιστορίες, μύθους και σοφίσματα γύρω από την Αθήνα. Σύντομες αφηγήσεις για τη μονομαχία του Ποσειδώνα με την Αθηνά, στην οποία οφείλει η πόλη το όνομά της, τα παράξενα ζευγάρια της αρχαιότητας, τα χρυσά φίδια στα οποία εμπιστεύονταν τα βρέφη οι αθηναϊκές οικογένειες, τις «μπόμπες» στα καπηλειά της πόλης, μέχρι τα παράδοξα του Ζήνωνα και του Επίκουρου.
«Η Αθήνα πάντα προσέλκυε κορυφαία ταλέντα πίσω από το μπαρ» λέει ο ξεναγός. Οπως ο Σάραμβος που έφτασε στην πόλη από τις Πλαταιές. «Ο Πλάτων συνέκρινε τον Σάραμβο με τον Μίθαικο, μάγειρα της εποχής που θεωρούνταν ο Φειδίας της κουζίνας. Ο Σάραμβος ήταν φημισμένος για την οινουργία του, αν και το ακριβές νόημα της λέξης μάς διαφεύγει: ίσως σημαίνει την τιμιότητα στο σερβίρισμα καλού κρασιού από νέο αμφορέα, χωρίς σκουπίδια και μείξη με καθαρό νερό. Οι «μπόμπες» ήταν και τότε ανεπιθύμητες» καταλήγει.
Από την πρώτη επίσημη ξενάγηση της Clio Muse για το Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών, τον Φεβρουάριο του 2014, η ομάδα της εφαρμογής έχει δημιουργήσει 130 διαδρομές και ξεναγήσεις σε Ελλάδα, Ιταλία, Αυστρία και τις ΗΠΑ.
Με αφετηρία την ιδέα για τη δημιουργία μιας εφαρμογής ψηφιακών ξεναγήσεων για εκθέσεις μουσείων και αρχαιολογικών χώρων, έχει εξελιχθεί σε πλατφόρμα δημιουργίας ψηφιακών θεματικών περιηγήσεων, που προσφέρουν στον επισκέπτη ευελιξία, καθώς είναι διαθέσιμες ανά πάσα στιγμή στο κινητό ή στο τάμπλετ του. Επίσης, προσφέρονται σε διάφορες γλώσσες, ελληνικά, ιταλικά, αγγλικά, γαλλικά, ισπανικά, γερμανικά, ρωσικά και κινεζικά, σε κείμενο και audio guide.
Μοιράζονται πρωτότυπες ιστορίες
Από τους Δελφούς, το Γύθειο, τις Μυκήνες, την Κνωσό, τη Γραμβούσα, τη Νάξο, τη Ζάκυνθο, την Πρέβεζα και την Αμφιλοχία, μέχρι τη Ρώμη, τη Βενετία και τη Φλωρεντία, η Clio προσφέρει απρόσμενες ξεναγήσεις για ντόπιους, επισκέπτες, αλλά και ταξιδιωτικούς πράκτορες που επιθυμούν να προσθέσουν αξία στο προϊόν τους. Επίσης, οι καλεσμένοι ενός θεματικού γάμου ή οι συμμετέχοντες ενός συνεδρίου μπορούν να έχουν στο κινητό ή στο τάμπλετ τους μια VIP θεματική ξενάγηση.
Οπως περιγράφει μιλώντας στο «Βήμα» η Δάφνη Τσεβρένη, συνιδρύτρια της Clio Muse, ο δρόμος για την τουριστική αγορά άνοιξε χάρη στη συνέργεια με μια άλλη startup, τη Solebike, για τη δημιουργία μιας tailor made ψηφιακής ξενάγησης που θα συμπληρώνει ψηφιακά μια ποδηλατική περιήγηση στην πόλη για τους δικούς της πελάτες. Η πρόταση ήρθε την κατάλληλη στιγμή για την ομάδα των τριών ιδρυτών, την οποία συμπληρώνουν οι Ανδρέας Φατούρος και Γιάννης Νικολόπουλος, που αναζητούσαν τη συνταγή βιωσιμότητας μιας επιχειρηματικής προσπάθειας στην οποία έβαλαν όλο τους το μεράκι από τα τέλη του 2012.
Σήμερα, μουσεία, πολιτιστικοί φορείς, πρεσβείες, τουριστικά γραφεία, αλλά και διαπιστευμένοι ξεναγοί, αρχαιολόγοι, ιστορικοί, που θέλουν να δημιουργήσουν και να μοιραστούν πρωτότυπες ξεναγήσεις, μπορούν να το επιχειρήσουν και να λαμβάνουν μια προμήθεια σε κάθε πώληση της ξενάγησής τους – εκτός από όσες διατίθενται δωρεάν. Εχοντας επιλέξει συγκεκριμένα εκθέματα, οι συγγραφείς περιεχομένου δημιουργούν, μέσω συγκεκριμένου ως προς τη δομή προτύπου, ένα ελκυστικό σενάριο και πλάθουν ιστορίες γύρω από τα εκθέματα που διανθίζονται με γραφιστικές παραστάσεις.
Δεν λείπουν φυσικά οι συνεργασίες με πολιτιστικούς φορείς, όπως αυτές που έβαλαν εξαρχής τη σφραγίδα τους στο άρτιο περιεχόμενο που επιδιώκει να διατηρεί η ομάδα της Clio Muse, που σήμερα απαρτίζεται πια από 14 άτομα. Ξεχωρίζουν οι συνεργασίες με την Art Athina, την Athens Biennale, τη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη, το Ιδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη, την Τεχνόπολη, το Διάζωμα.
Η Μύκονος και το «google» του αρχαίου κόσμου
Στην κορυφή του Top 10, ανάμεσα στις 80 διαθέσιμες ψηφιακές ξεναγήσεις, φιγουράρουν οι ερωτικές ιστορίες των αρχαίων θεών με φόντο πέντε παραλίες της Μυκόνου και ακολουθεί η ξενάγηση «Δελφοί: Το google του αρχαίου κόσμου».
Από τη δεκάδα που έχουν επιλέξει οι χρήστες δεν λείπει μια γαστρονομική ξενάγηση στις αναμνήσεις της Αθήνας, αλλά και η περίφημη περιήγηση στα δρομάκια της Πλάκας συντροφιά με τις «Γάτες της Αθήνας».
Οι λάτρεις της ιστορίας, της μυθολογίας, της τέχνης, της αρχιτεκτονικής, της φύσης, αλλά και όσοι αναζητούν την περιπέτεια ή το εκκεντρικό, αγαπούν τα roadtrips ή το αστικό περιβάλλον, θα βρουν μέσω του cliomusetours.com την ιστορία που αναζητούν.
Ενώ οι αναποφάσιστοι μπορούν να το ρίξουν στο παιχνίδι… και μέσω του Tourology Game να καταλήξουν στο ποια περιήγηση τους ταιριάζει!
Σήμερα, η Clio Muse App έχει 11.000 χρήστες που συνεχώς πληθαίνουν χάρη σε συνεργασίες με διεθνείς τουριστικούς οργανισμούς, όπως TripAdvisor Experiences, booking.com, Lonely Planet, GetYourGuide. Το νεανικό κυρίως κοινό, ηλικίας 25-45, που είναι εξοικειωμένο με τις «έξυπνες» συσκευές, είναι και το πλέον ενθουσιώδες, χωρίς να λείπουν οι εκπλήξεις από μεγαλύτερες ηλικίες.
Σήμερα, η Clio Muse App έχει 11.000 χρήστες που συνεχώς πληθαίνουν χάρη σε συνεργασίες με διεθνείς τουριστικούς οργανισμούς, όπως TripAdvisor Experiences, booking.com, Lonely Planet, GetYourGuide. Το νεανικό κυρίως κοινό, ηλικίας 25-45, που είναι εξοικειωμένο με τις «έξυπνες» συσκευές, είναι και το πλέον ενθουσιώδες, χωρίς να λείπουν οι εκπλήξεις από μεγαλύτερες ηλικίες.