Τα εξεταστικά συστήματα ανά τον κόσμο έχουν ως στόχο τους να ξεχωρίσουν τους μέτριους από τους καλύτερους υποψηφίους. Το ζητούμενο βέβαια πάντα είναι να το κάνουν με τον δικαιότερο δυνατό τρόπο. Για τα ΑΕΙ και τους επιστημονικούς «μαξιμαλισμούς» των προηγούμενων ετών, μπορεί να πει κανείς ότι η εικόνα των άδειων Τμημάτων που θα δούμε εφέτος ως αποτέλεσμα του νέου εξεταστικού μας συστήματος, ίσως ήταν δίκαιη και αναμενόμενη. Για τους νέους, υποψήφιους των πανελλαδικών εξετάσεων ωστόσο, η απάντηση δεν είναι το ίδιο εύκολη. Κι αυτό γιατί κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν ένα σύνθετο εξεταστικό σύστημα μετά από μια «χρονιά καραντίνας».
Ετσι, από τους υποψηφίους με βαθμό 1 και 2 που είδαμε την περυσινή χρονιά, εφέτος είχαμε το φαινόμενο των Τμημάτων με 1 ή 2 φοιτητές και φοιτήτριες. Κάτι που δείχνει ότι ένα εξεταστικό σύστημα πρέπει να μελετηθεί και να «κουρδιστεί» τέλεια πριν εφαρμοστεί. Είκοσι δύο Τμήματα των ΑΕΙ είχαν εφέτος εισακτέους κάτω των δέκα ατόμων, 29 κάτω των 30 ατόμων και 111 Τμήματα έχουν πληρότητα 50% των θέσεων που έλαβαν κατά την εφετινή κατανομή από το υπουργείο Παιδείας. Παράλληλα περίπου 35.000 υποψήφιοι έμειναν εκτός ΑΕΙ (με τους 25.000 από αυτούς από την κατηγορία των Γενικών Λυκείων και των εφετινών τελειοφοίτων τους).
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.