Οι φάσεις της διαδικασίας και τα κριτήρια

Πώς θα γίνει η αξιολόγηση; Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα γίνεται από τον διευθυντή και τον (νέο) σχολικό σύμβουλο. Η αξιολόγηση αφορά 180.000 εκπαιδευτικούς, ενώ θα γίνεται και ετήσια καταγραφή επιδόσεων στα σχολεία. Η διαδικασία θα γίνει σε δύο φάσεις: συνολική αξιολόγηση για τα στελέχη εκπαίδευσης και διαμορφωτική αξιολόγηση για τους εκπαιδευτικούς, με στόχο την επιβράβευση της προσπάθειας και τη βελτίωση της απόδοσής τους. Κάθε εκπαιδευτικός θα αξιολογείται από τουλάχιστον δύο αξιολογητές, θα εκτιμάται το ακαδημαϊκό του προφίλ και τα μέσα που χρησιμοποιεί στη διδασκαλία του (νέες τεχνολογίες, μέθοδοι συνεργατικής κ.λπ.).

Από την πλευρά τους, οι σχολικοί σύμβουλοι θα έχουν στις αρμοδιότητές τους και θα παρακολουθούν περιοδικά τη διδασκαλία των εκπαιδευτικών στις τάξεις. Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται, μεταξύ άλλων, με κριτήρια: Το εκπαιδευτικό περιβάλλον (διαπροσωπικές σχέσεις, παιδαγωγικό κλίμα στη σχολική τάξη, οργάνωση της τάξης), τον σχεδιασμό, τον προγραμματισμό και την προετοιμασία της διδασκαλίας, την αντίληψη των δυνατοτήτων και αναγκών των μαθητών και τη διαμόρφωση του σχεδιασμού της διδασκαλίας, τους διδακτικούς στόχους, τις διδακτικές επιλογές, τη διεξαγωγή της διδασκαλίας και την αξιολόγηση των μαθητών, την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια, τις τυπικές υποχρεώσεις, τη συμμετοχή τους στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της, την επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού, τα τυπικά προσόντα.

Στην περίπτωση των εκπαιδευτικών, η αξιολόγηση θα εστιάζει στην απόδοση του εκπαιδευτικού τους έργου, ενώ στην περίπτωση των στελεχών εκπαίδευσης στην απόδοση του διοικητικού τους έργου.

Ηδη, με δυσκολίες εφαρμόστηκε κατά την προηγούμενη χρονιά η διαδικασία της εξωτερικής αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης. Αυτή αφορά τη σύνταξη έκθεσης στο τέλος της χρονιάς η οποία καταγράφει τους στόχους που τέθηκαν, τα αντίστοιχα ποιοτικά κριτήρια παρακολούθησης και αξιολόγησής τους, περιγράφονται αναλυτικά οι δράσεις βελτίωσης της λειτουργίας της σχολικής μονάδας που σχεδιάστηκαν, οι δυσκολίες που παρουσιάστηκαν κατά την υλοποίηση και οι τρόποι με τους οποίους αυτές αντιμετωπίστηκαν.

Αρμόδιο για τα παραπάνω είναι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) που έχει και τον γενικό συντονισμό της εφαρμογής του θεσμού, καθώς και της επίλυσης των προβλημάτων που μπορεί να προκύψουν.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.