Κάθε του δουλειά θεωρούνταν επιτυχία πριν ακόμα βγει στον αέρα. Εφερε στην τηλεόραση μια άλλη οπτική. Αφηγούνταν την κάθε ιστορία που υπέγραφε μέσα από εικόνες και μουσικές. Πολλοί προσπάθησαν να τον αντιγράψουν όλα αυτά τα χρόνια. Μάταια όμως. Η κρίση που χτύπησε και την τηλεόραση τον έστρεψε στον κινηματογράφο όπου παρουσίασε δυο πολύ όμορφες, καλογυρισμένες και καλοειπωμένες ιστορίες που πέρασαν μάλιστα τα ελληνικά σύνορα.

Στο άκουσμα της είδησης ότι επιστρέφει στην τηλεόραση το κοινό ανυπομονούσε ήδη για την πρεμιέρα. Τα στοιχεία που έβγαιναν σιγά-σιγά στην επιφάνεια (ηθοποιοί, συντελεστές, λίγα λόγια για το σενάριο, οι πρώτες εικόνες) για τη νέα του δουλειά δυνάμωναν τη φλόγα και επέτειναν την αγωνία. Μετά από έντεκα χρόνια τηλεοπτικής απουσίας ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης επέστρεψε στη γενέθλια γη του, το Mega, με την πιο ώριμη και καλύτερη δουλειά του, όπως και ο ίδιος λέει συνεχώς.

 

Υψηλές τηλεθεάσεις

Το «Maestro» έκανε πρεμιέρα το βράδυ της περασμένης Πέμπτης, 13 Οκτωβρίου, ανταποκρινόμενο σε κάθε προσδοκία του τηλεοπτικού κοινού, το οποίο το υποδέχθηκε θριαμβευτικά. Και επειδή οι αριθμοί δεν λένε ψέματα, το «Maestro» ήταν ο απόλυτος νικητής της τηλεθέασης και το κορυφαίο απ’ όλα τα προγράμματα την ημέρα προβολής του. Με ποσοστό 34,2% στο δυναμικό κοινό 18-54 και 31,4% στο σύνολο του κοινού επιβεβαίωσε τη μεγάλη προσμονή των τηλεθεατών για την επιστροφή του ταλαντούχου δημιουργού στην ελληνική τηλεόραση. Το ποσοστό στο γυναικείο κοινό ηλικίας 25-44 (κλασικό target group του Παπακαλιάτη) έφτασε το εντυπωσιακό 42%, ενώ τη σειρά υπολογίζεται ότι παρακολούθησαν περισσότεροι από 1,2 εκατομμύρια τηλεθεατές, με την κάλυψη να ξεπερνά τα 2,3 εκατομμύρια! Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι σε λιγότερες από 10 ώρες αφότου ανέβηκε στο site του καναλιού (θα είναι διαθέσιμο 13 ημέρες από την ημέρα προβολής του) το πρώτο επεισόδιο παρακολούθησαν περισσότεροι από 100.000 χρήστες!

Στην κορυφή των trends

Αλλοτε τα σίριαλ του Παπακαλιάτη αποτελούσαν αντικείμενο συζήτησης την επόμενη ημέρα, με τους φανατικούς των σειρών του να συζητούν για αυτές στη δουλειά, στον καφέ, σε μια βόλτα στα μαγαζιά κ.τ.λ. Το «Maestro» είναι η πρώτη του σειρά που ο σχολιασμός γινόταν απευθείας στα social media, τα οποία γέμισαν με διθυραμβικά σχόλια. Συγκεκριμένα, στα social media του Mega το «Maestro» είχε συνολική απήχηση σχεδόν 6,5 εκατ. μοναδικούς χρήστες! Το βράδυ της Πέμπτης το #Maestro ήταν στα πρώτα trends του ελληνικού Twitter πριν ακόμα ξεκινήσει η μετάδοση της σειράς, ενώ ανέβηκε στην κορυφή των trends καθ’ όλη τη διάρκεια του επεισοδίου, ξεπερνώντας τα 15.000 Tweets!

Εννέα ταινίες στην τηλεόραση

O Χριστόφορος Παπακαλιάτης για μία ακόμη φορά μεγαλούργησε. Η ιστορία του «Maestro» συγκλόνισε με τους πολυδιάστατους ήρωές του και τα κοινωνικά θέματα που έθιξε, τα οποία προσεγγίζει με μεγάλη υπευθυνότητα. Οι ερμηνείες των ηθοποιών, που περνούσαν με μεγάλη μαεστρία από το σκοτάδι στο φως, καθήλωσαν. Οι εικόνες και τα τοπία από τους μαγευτικούς Παξούς (που είναι δεδομένο ότι θα ανέβουν τουριστικά το καλοκαίρι) σε συνδυασμό με τις εξαιρετικές μουσικές μάγεψαν για ακόμα μία φορά.

Η δουλειά αυτή δικαίως φέρει τον χαρακτηρισμό της κινηματογραφικής σειράς. Είναι μια δουλειά υψηλών προδιαγραφών που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις ξένες παραγωγές, ίσα-ίσα όταν ανοίξει τα φτερά της για το εξωτερικό θα είναι ανταγωνίσιμη, αντάξια κινηματογραφικών παραγωγών, γεγονός που αντιλαμβάνεται ο τηλεθεατής από την πρώτη κιόλας στιγμή. Οπως και ο ίδιος ο δημιουργός έχει πει πολλές φορές το τελευταίο διάστημα, αυτή η τηλεοπτική του δουλειά είναι σαν εννέα ταινίες που κάλλιστα θα μπορούσαμε να παρακολουθήσουμε και στις αίθουσες.

Εννέα ταινίες με κάθε φορά διαφορετικό πρωταγωνιστή, καθώς σε κάθε ένα από αυτά τα εννέα επεισόδια (έπεται και δεύτερος κύκλος) βλέπουμε την εξέλιξη της κεντρικής ιστορίας μέσα από τα μάτια ενός διαφορετικού ήρωα. Η αρχή έγινε με τη νεαρή Κλέλια, η οποία με όχημα τον αυθορμητισμό των 19 χρόνων της ανεβαίνει στο ποδήλατό της και ξετυλίγει το κουβάρι της ιστορίας. Μιας ιστορίας σύγχρονης, γυρισμένης στο σήμερα που δεν κουνάει το δάχτυλο για τα κακώς κείμενα, αλλά σχολιάζει έξυπνα όσα ζούμε. Χαρακτηριστική είναι η φράση της νεαρής Κλέλιας που αναδημοσιεύθηκε όσο καμία άλλη στα social media. «Κάπου άκουσα ότι την εποχή της πανδημίας λόγω του lockdown είχε καθαρίσει η ατμόσφαιρα τόσο πολύ που μπορούσες να δεις τον Μεσαίωνα να έρχεται. Από εδώ δεν έφυγε ποτέ». Μέσα σε αυτές τις 28 λέξεις ο Παπακαλιάτης περικλείει την ουσία της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας.

Οσο για τις ερμηνείες… Είναι μία και μία όλες. Από τα νέα άφθαρτα τηλεοπτικά πρόσωπα που καλούνται να διαχειριστούν απαιτητικούς ήρωες (Κλέλια Ανδριολάτου, Ορέστη Χαλκιά, Γιώργο Μπένο) μέχρι την παλιά φρουρά που «κεντάει». Τι να πει κανείς για τη Μαρία Καβογιάννη και τον Γιάννη Τσορτέκη, τον Φάνη Μουρατίδη και τη Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, τα δύο τόσο διαφορετικά ζευγάρια. Τη Χάρι Αλεξίου στην παρθενική της εμφάνιση στην τηλεόραση που γοήτευσε και έλαβε διθυραμβικές κριτικές, αλλά και τον ίδιο τον δημιουργό-πρωταγωνιστή που βρίσκεται αντιμέτωπος με τις παθογένειες αυτής της μικρής κοινωνίας.

Πρεμιέρα και για τα podcasts

Εκτός από την τηλεοπτική του πρεμιέρα, ο «Maestro» συστήθηκε στο κοινό και μέσα από το πρώτο του podcast. Το «Maestro» podcast, το επίσημο podcast show παραγωγής της ALTER EGO MEDIA, δημοσιεύθηκε λίγα λεπτά μετά το τέλος του πρώτου επεισοδίου. Στις πρώτες ώρες της ανάρτησής του είχε περισσότερες από 30.000 μοναδικές ακροάσεις – πρωτοφανής έναρξη για podcast στην Ελλάδα – και βρίσκεται ήδη στην κορυφή των Apple και Google podcasts αλλά και στα πρώτα trends του Spotify!
Μέσα σε αυτά τα 35 λεπτά που διήρκεσε, ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης μαζί με την ηρωίδα-αφηγήτρια του πρώτου επεισοδίου, την Κλέλια Ανδριολάτου, και συντονιστή τον Νίκο Πιτσιλαδή, Digital Manager του MEGA, συζήτησαν για όλα όσα συνέβησαν στα γυρίσματα του πρώτου επεισοδίου της σειράς και έδωσαν ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τη συνέχεια της πλοκής.