Με επίκεντρο τα τρία λιμάνια Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης μπαίνουν τα θεμέλια για την αναβίωση του αναπτυξιακού ρόλου της Βόρειας Ελλάδας. Ο σιδηρόδρομος κρατά το «κλειδί» για την ανάδειξη της χώρας εν γένει σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών της Νοτιοανατολικής Μεσογείου. Βεβαίως το εγχείρημα είναι σύνθετο, γι’ αυτό και αποτελεί ένα πολυσυζητημένο στοίχημα που έχει μείνει ανεκπλήρωτο. Η γεωγραφική θέση αποτελεί μεν πλεονέκτημα, όμως δεν αρκεί. Λιμάνια, δρόμοι, σιδηρόδρομος είναι κρίκοι της αλυσίδας με ορίζοντα το 2028.
Δύο μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, συνολικού ύψους 2,615 δισ. ευρώ, θα βάλουν τη Βόρεια Ελλάδα στον χάρτη των ευρωπαϊκών διαδρόμων, στο πλαίσιο του τεράστιου πακέτου των 4,5 δισ. ευρώ για τη σύνδεση των λιμένων της χώρας με το τρένο. Η αλλαγή στον τρόπο δημοπράτησης των έργων νέας γενιάς, με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, αφού πέρασε και από την «κρησάρα» της Κομισιόν που κρατά το χαρτί της χρηματοδότησης, επιτάχυνε τις εξελίξεις.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.