Η βεντάλια των επεκτάσεων που θα αποσυμφορήσουν το Λεκανοπέδιο

Μέσα στην οικονομική κρίση, στην Αθήνα ξεκίνησε μόνο η επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά, με τα συσσωρευμένα αγκάθια, οικονομικά και μελετητικά, να οδηγούν στην παράδοση του συνόλου του έργου με καθυστέρηση 5 ετών (οι πρώτοι τρεις σταθμοί τέθηκαν σε εμπορική λειτουργία τον Ιούλιο του 2020). Ομως μια νέα γενιά επεκτάσεων έρχεται στο προσκήνιο, καθώς προτεραιότητα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να «τρέξουν» έργα φιλοπεριβαλλοντικά που θα αποσυμφορήσουν το επιδεινούμενο κυκλοφοριακό στο Λεκανοπέδιο.

ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ – ΙΛΙΟΝ: Πρώτο βήμα είναι να βγει εντός φθινοπώρου ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2, στο τμήμα Ανθούπολη – Ιλιον, με τρεις σταθμούς σε Παλατιανή, Ιλιον και Αγιο Νικόλαο, μήκους 4,1 χλμ., εκτιμώμενου προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ. Επί του παρόντος, η Αττικό Μετρό ωριμάζει το έργο μελετητικά. Εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί 50.000 επιβάτες ημερησίως, μειώνοντας αξιοσημείωτα τον χρόνο που απαιτείται σήμερα για να φτάσουν στο κέντρο της πόλης. Σε επόμενη φάση, σχεδιάζεται η περαιτέρω επέκταση της γραμμής με τρεις σταθμούς προς Καματερό και Ανω Λιόσια, όπου θα συνδεθεί με τον προαστιακό επί της Αττικής Οδού, και τελική κατάληξη στις Αχαρνές (κέντρο Μενιδίου).

ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ: Εισιτήριο βγάζει ακόμη το μετρό για το Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος στην Καλλιθέα, την Ηλιούπολη, τη Γλυφάδα και την Πετρούπολη. Μια δέσμη νέων επεκτάσεων, που αναμένεται να προσθέσουν στο δίκτυο περί τα 22 χλμ. και 17 νέους σταθμούς και ωριμάζουν σταδιακά από την Αττικό Μετρό. Σε προτεραιότητα βρίσκεται η υπόγεια σύνδεση του ηλεκτρικού μετά τον σταθμό του Θησείου προς Καλλιθέα, μήκους 5 χλμ., με τέσσερις σταθμούς: Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές και ΚΠΙΣΝ. Το κόστος εκτιμάται στα 450 εκατ. ευρώ. Η επόμενη φάση ανάπτυξης της γραμμής θα επεκταθεί προς Παλαιό Φάληρο, κατά μήκος της λεωφόρου Αμφιθέας.

ΕΛΛΗΝΙΚΟ – ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑ: Προετοιμάζεται ακόμη η «νότια» επέκταση της Γραμμής 2 από Ελληνικό, μήκους 4,4 χλμ., με σταθμούς σε Ανω Γλυφάδα, Λεωφόρο Βουλιαγμένης και Γλυφάδα, προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ. Ενώ δεν λείπουν από τον προγραμματισμό δύο επεκτάσεις της νέας Γραμμής 4. Πρόκειται για τα τμήματα «Ευαγγελισμός – Ανω Ηλιούπολη», μήκους 4,1 χλμ. με τρεις σταθμούς, και «Αλσος Βεΐκου – Πετρούπολη», μήκους 7,5 χλμ. με έξι σταθμούς σε Νέα Ιωνία, Πευκάκια (ανταπόκριση με Γραμμή 1), Νέα Φιλαδέλφεια, Αγίους Αναργύρους (Πύργος Βασιλίσσης), Ιλιον και Πετρούπολη. Ο συνολικός προϋπολογισμός των δύο έργων υπολογίζεται κοντά στο 1 δισ. ευρώ.

ΓΟΥΔΗ-ΜΑΡΟΥΣΙ: Σε πρώτο πλάνο και η μελετητική ωρίμανση της επέκτασης από Γουδή προς Μαρούσι με επτά νέους σταθμούς που θα εξυπηρετεί τους δήμους Ψυχικού-Φιλοθέης, Χαλανδρίου και Αμαρουσία και εν συνεχεία με τρεις σταθμούς προς Εθνική Οδό. Το διπλό έργο έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό άνω του 1 δισ. ευρώ. Στη σύνδεση του δικτύου με την Εθνική Οδό αποσκοπεί και το επόμενο στάδιο ανάπτυξης της Γραμμής 1, μετά τον σταθμό ΚΑΤ προς Κηφισιά, Ν. Ερυθραία και κόμβο Βαρυμπόμπης. Η συνέχιση της ωρίμανσης απαιτεί βεβαίως κονδύλια τα οποία και πρόκειται μελλοντικά να αναζητηθούν.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.