Κομφούζιο επικρατεί τους τελευταίους μήνες στους δρόμους της Αθήνας. Το κυκλοφοριακό χάος από το οποίο απάλλαξε η κρίση την πρωτεύουσα επανέρχεται και το «δέσιμο» των Ελλήνων με το ΙΧ καλά κρατεί. Βασικές αρτηρίες και γειτονιές είναι απροσπέλαστες σε διάφορα διαστήματα από το πρωί ως και αργά το απόγευμα. Στις εφαρμογές real time παρακολούθησης κίνησης, πλέγματα δρόμων «κοκκινίζουν» στις οθόνες των smartphones, λεωφορεία και τρόλεϊ κολλάνε στην κίνηση, ενώ ουρές δημιουργούνται στις εισόδους των – διόλου οικονομικών – πάρκινγκ του κέντρου. Από το πρωί που οι εργαζόμενοι ξεκινούν τις δουλειές τους, το απόγευμα όταν φεύγουν, αλλά και λίγο αργότερα όταν μαζεύονται όσοι θέλουν να κάνουν τα ψώνια τους ή να απολαύσουν τη νυχτερινή Αθήνα.

Η μέση ετήσια αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου, πριν από την οικονομική κρίση, σύμφωνα με στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας (ΚΔΚ) της Περιφέρειας Αττικής, βρισκόταν στο 3%. Η μέση ετήσια μείωση της ταχύτητας ήταν 2%. Τα πρώτα δείγματα αποσυμφόρησης στις βασικές οδικές αρτηρίες φάνηκαν το 2010. Στην τετραετία 2009-2012, η συνολική μείωση του μέσου ημερήσιου φόρτου ήταν από 6% έως και 16%. Η κίνηση μειώθηκε δραστικά στα δύο ρεύματα της Συγγρού, στη λεωφόρο Αθηνών προς Δαφνί, στο κέντρο (πάνω από 14%), στην Ποσειδώνος προς Γλυφάδα, στη λεωφ. Κηφισού προς Λαμία και στη Μεσογείων προς Σταυρό. Οι χρόνοι διαδρομής μειώθηκαν συνολικά περίπου 20%.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω