«Σε μια μουδιασμένη αγορά λόγω του κορωνοϊού είναι καλύτερο να γίνονται προσεκτικά και μικρά βήματα. Εμείς θέλουμε να δώσουμε το μήνυμα ότι τα υδροπλάνα ήρθαν για να μείνουν» λέει ο κ. Νικόλαος Χαραλάμπους, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, εξηγώντας ότι η καλή διαχείριση της κρίσης μπορεί να αποδειχτεί ευκαιρία για την Ελλάδα και στον τομέα των υδροπλάνων.

Γι’ αυτό και καταβάλλονται προσπάθειες να μην ανατραπούν πλήρως τα σχέδια για πτήσεις – έστω σε πολύ μικρή κλίμακα – περί τον Οκτώβριο. Η εταιρεία κατέθεσε στις 20 Μαΐου 2020 αίτημα αδειοδότησης στην ΥΠΑ για πτήσεις με υδροπλάνα.

Κατά καιρούς, εξάλλου, έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον επενδυτών από τον Καναδά, την Κίνα, τη Γερμανία, όμως τα πολιτικά προσκόμματα των περασμένων ετών και τώρα η κρίση του κορωνοϊού έχουν κρατήσει μακριά τα υδροπλάνα. Θεωρείται λοιπόν ότι οι πιλοτικές πτήσεις θα ζεστάνουν και πάλι τις μηχανές. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», πριν από λίγες ημέρες βρέθηκαν στην Ελλάδα εκπρόσωποι ενός γερμανικού fund. Εκτιμάται ότι, εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, ως τα μέσα Αυγούστου θα δοθεί το «πράσινο φως» ώστε να υποβληθεί στην ΥΠΑ φάκελος με στόχο να ξεκινήσουν πτήσεις την επόμενη άνοιξη. Εν τω μεταξύ, πρόθεση για εκτέλεση πτήσεων έχει εκδηλώσει, σύμφωνα με απάντηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή στη Βουλή, ελβετική αεροπορική εταιρεία.

Στον αντίποδα, στον «πάγο» έχει μπει εδώ και δύο χρόνια το εγχείρημα της δημιουργίας Μητροπολιτικού Υδατοδρομίου στην Αττική. Η επένδυση, ύψους 250 εκατ. ευρώ, των Κινέζων της Petrichor Capital Partners, για την οποία έχει βολιδοσκοπηθεί η Ελευσίνα, βρίσκεται ακόμα σε αναμονή.