Δίνουμε (και λύνουμε) σήμερα… προβληματάκια που δόθηκαν σε παιδιά Δημοτικού.
Ι. Από ένα κομμάτι σχοινί κόβονται πρώτα τα (2/5), μετά 14 μέτρα. Ο λόγος του μήκους του κομματιού που έμεινε ως προς το μήκος του κομματιού που κόπηκε είναι 1 προς 3. Πόσο σχοινί έχει μείνει; Εννοείται πως βγαίνει και με εξισώσεις. [Αν Α είναι ολόκληρο το κομμάτι και Β ό,τι έμεινε, θα ισχύει πως Β = (Α x 3/5) – 14 και ((Α x 2/5) +14) = 3Β και λύνουμε το σύστημα.] Στα παιδιά του Δημοτικού όμως πώς το λες; (Ασε το πώς το ζήτησαν, δηλαδή μέσα από εξετάσεις.) Θα πρέπει ο δάσκαλος να κάνει ένα σχήμα στον πίνακα με μια ευθεία χωρισμένη σε πέντε μέρη που θα παριστάνει το νήμα. Εκεί θα σημειώσει τα (2/5) και τα (3/5). Στο ίδιο σχήμα θα σημειώσει αρχίζοντας από δεξιά το (1/4) του νήματος αφού το υπόλοιπο θα έπρεπε να είναι 3 φορές περισσότερο. Κάνουμε τα (2/5) και το (1/4) κλάσματα ομώνυμα και προκύπτουν αντίστοιχα (8/20) και (5/20). Αυτό που λείπει είναι (7/20) και αντιστοιχούν στα 14 μέτρα. Οπότε και με απλή μέθοδο των τριών προκύπτει ότι το (1/20) είναι 2 μέτρα, άρα τα (5/20) είναι 10 μέτρα.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.