Η πρόσφατη είδηση σχετικά με την influencer η οποία βρέθηκε να αποκρύπτει εισοδήματα τόσο μεγάλα ώστε να έχει αποφύγει φορολογία ύψους 270.000 ευρώ είναι αποκαλυπτική πολλών πραγμάτων. Πρωτίστως βεβαίως είναι αποκαλυπτική του ήθους της, αλλά αυτό δεν είναι αντικείμενο της στήλης. Αντιθέτως, έχει τεράστιο κοινωνιολογικό ενδιαφέρον το ίδιο το φαινόμενο των influencers. Εξ ορισμού, ένας ή μια influencer είναι ένα πρόσωπο που επηρεάζει ένα κοινό. Και όσο μεγαλύτερο αυτό το κοινό τόσο μεγαλύτερα και τα εισοδήματα του επιδραστικού προσώπου. Το «μεγαλείο», δηλαδή, των influencers εξαρτάται από το πλήθος των ατόμων που παρακολουθούν τις αναρτήσεις τους στα κοινωνικά δίκτυα και οι οποίοι ονομάζονται ακόλουθοι (followers). Και ως πιστοί ακόλουθοι σπεύδουν να αγοράσουν τα προϊόντα που διαφημίζει το είδωλό τους.
Σε σχέση με παρελθούσες εποχές, οι influencers φαίνεται να έχουν αντικαταστήσει (ή να έχουν λάβει μια θέση δίπλα τους) τα είδωλα του σινεμά, της τηλεόρασης ή των σπορ. Χωρίς απαραίτητα να έχουν να επιδείξουν ταλέντο ή αθλητικές ικανότητες. Πρόκειται για ένα φαινόμενο το οποίο άνθησε με τα κοινωνικά δίκτυα και αγκαλιάστηκε από τη βιομηχανία της μόδας και τη διαφήμιση. Με άλλα λόγια, πρόκειται για ένα ακόμη φαινόμενο της καταναλωτικής κοινωνίας μας.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.