Είναι κατανοητό πως για να μην μπερδεύονται οι μικροί μαθητές και οι μαθήτριες, τα κλάσματα και οι δεκαδικοί αριθμοί διδάσκονται ως χωριστά κεφάλαια. Στη συνέχεια όμως είναι ακατανόητο να μην έρχονται κοντά οι δύο αυτές ενότητες. Να μη μένει δηλαδή στους μαθητές μόνιμα η αίσθηση πως κλάσματα και δεκαδικοί είναι δύο δωμάτια στο ίδιο σπίτι που μπορείς άνετα να βγαίνεις από το ένα και να μπαίνεις στο άλλο. Στα παρακάτω λοιπόν θα γίνει μια προσπάθεια να αισθανθεί ο αναγνώστης… σαν στο σπίτι (του), αυτό που περιγράψαμε ήδη.
Από το προηγούμενο φύλλο κρατούμε το ότι μετατρέποντας ένα κλάσμα σε δεκαδικό αριθμό παρουσιαζόταν γρήγορα ή αργά μια περιοδικότητα. Είχαμε δώσει και παραδείγματα: (1/24) = 0,041666…, δηλαδή μετά τα τρία πρώτα δεκαδικά ψηφία έχουμε μια περιοδικότητα ενός ψηφίου, του 6. Στο (1/7) = 0, 142857 142857… έχουμε μια περιοδικότητα έξι ψηφίων. Για κλάσματα όπως το (3/4)= 0,7500… προκύπτει περιοδικότητα ως προς το 0.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.