Εν αρχή ην (είναι και θα είναι, εκτός και αν η τεχνολογία καταργήσει κάποια ημέρα την ίδια την έννοια των όντων, τουλάχιστον όπως τη γνωρίζουμε) το κύτταρο. Αυτή η μικροσκοπική μονάδα με τον θαυμαστό σχεδιασμό, με την τεράστια προσαρμοστικότητα, με τις ασύλληπτες πολλές φορές λειτουργίες που αποτελεί τον πυλώνα της ζωής – από τα βακτήρια έως τα φυτά και τα ζώα, συμπεριλαμβανομένου του ανθρώπου. Εν αρχή όμως ην (και επίσης είναι και θα είναι) και το φως, η ανεξάντλητη πηγή που ώθησε τη ζωή να αναδυθεί από την άβυσσο στην επιφάνεια και την κάνει να συνεχίζει να υπάρχει. Αυτά τα δύο «προαπαιτούμενα» του κόσμου μας «παντρεύονται» σε μια εντυπωσιακή εικαστική έκθεση της διεθνούς φήμης ελληνίδας εικαστικού Αντωνίας Παπατζανάκη με τίτλο «Cellular», στην οποία γίνεται και ένας άλλος σημαντικός «γάμος». Πρόκειται για εκείνον της Τέχνης με τη Βιολογία, την επιστήμη που εξετάζει τη φύση και το φαινόμενο της ζωής στην πολλαπλότητά του. Πού λαμβάνουν χώρα αυτά τα τόσο ενδιαφέροντα «παντρέματα»; Στο Μουσείο Ηρακλειδών (Ηρακλειδών 16, Αθήνα). Οσο για τους καλεσμένους, είστε όλοι σας, με ιδιαίτερη έμφαση στους μαθητές, καθώς η έκθεση θα πλαισιώνεται εκτός από επιστημονικές διαλέξεις και με προγράμματα για σχολεία. «Το Βήμα» βρέθηκε στα άκρως επιτυχημένα εγκαίνια της έκθεσης «Cellular» που έγιναν πριν από μερικές ημέρες, συγκεκριμένα στις 16 Απριλίου, και είδε από κοντά πώς ο «διάλογος» επιστήμης και τέχνης μπορεί κυριολεκτικώς να φωτίσει – αφού ορισμένα από τα θεαματικά έργα λούζονται στο φως – και τελικώς να μας διαφωτίσει σχετικά με την ύπαρξή μας αλλά και αυτή των υπόλοιπων οργανισμών του πλανήτη μας τους οποίους συχνά δεν σεβόμαστε ενώ θα έπρεπε να γνωρίζουμε ότι αποτελούν αναπόσπαστα στοιχεία του «καμβά» και της δικής μας ζωής.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω
Είσοδος