ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΜΙΑ ΕΚΘΕΣΗ

Ο ήρεμος Τομ

Μια από τις εξαιρετικές γνωριμίες στην έκθεση αυτή ήταν ο Τομ Ντόνχιου (που παραδόξως στα αγγλικά το όνομά του γράφεται Tom Donhou!). Ενας άνθρωπος από το Νόριτς, την πιο ανατολική πόλη της Αγγλίας (160 χιλιόμετρα βορειοανατολικά του Λονδίνου), που εξαιτίας της ελληνίδας συζύγου του αν και είχε ξεκινήσει μια εταιρεία κατασκευής ποδηλάτων στην Αγγλία μετέφερε την παραγωγή του στην… Κυψέλη. Τον επισκεφθήκαμε εκτός από την Εκθεση και εκεί που παράγει τα ποδήλατά του, στον οδό Σύρου, και μάθαμε ότι μπορεί ένας άνθρωπος μόνος του να παράγει ποδήλατα που αφήνουν μηδενικό ίχνος όταν βρίσκονται στον δρόμο αλλά και η παραγωγή τους να γίνεται με οικολογικά κριτήρια. Σχεδιαστής διαφόρων ειδών στο πρώτο του επάγγελμα, στενοχωριόταν όταν τον έβαζαν να σχεδιάζει εφήμερα αντικείμενα που μετά γίνονταν βάρος στο περιβάλλον. Τώρα όμως μπορεί να κόβει σε διάφορα μεγέθη χαλύβδινους σωλήνες για τα πλαίσια των ποδηλάτων του από 80% ανακυκλωμένο υλικό, πλαστικά πεντάλ από ανακυκλωμένα πλαστικά αντικείμενα, σέλες από καουτσούκ, λάστιχα τροχών που ανακυκλώνονται. Εχει ταξιδέψει με ποδήλατο από Μογγολία έως Ισλανδία αλλά έχει να διηγηθεί και μια ιστορία κατασκευής ποδηλάτου για ανάπτυξη μεγάλων ταχυτήτων. Και το ποδήλατο αυτό που πέρασε μαζί του τα 100 χιλιόμετρα την ώρα, υπήρχε στην Εκθεση, μάρτυρας και παρέα του, μαζί με άλλα πιο γήινα μοντέλα, με τον τεράστιο δίσκο Royce των 142 γραναζιών για τη μετάδοση της κίνησης με αλυσίδα. Πάντως όπως είπε, κατά τη γνώμη του, ο αγοραστής ποδηλάτου πρέπει να δίνει σημασία και στους τροχούς και στα λάστιχα. Χαίρεται που ζει τώρα στην Αθήνα και μπορεί πολύ εύκολα και γρήγορα να βρίσκεται σε διάφορα βουνά αλλά λυπάται που το περιβάλλον και εδώ δοκιμάζεται. Γι’ αυτό μάλιστα δηλώνει πρόθυμος να συμμετέχει σε οποιαδήποτε ενέργεια για το καλό του. Εκπλήσσεται πάντως από το ότι εδώ ο κόσμος ακόμη βλέπει το ποδήλατο σαν ένα έξτρα παιχνίδι για καμιά βόλτα ενώ σε χώρες όπως η Αγγλία οι άνθρωποι κατά την άποψή του έχουν αρχίσει να εγκαταλείπουν τα αυτοκίνητά τους και να αδειάζουν οι δρόμοι από αυτά.






Κυριακίδης since 1918

Στους αντίποδες ο κ. Νίκος Κυριακίδης. Ελληνας, δεν κατασκευάζει αλλά επισκευάζει ποδήλατα, μεταφέρει ανταλλακτικά από πλαίσιο σε πλαίσιο, αναβαθμίζει, δίνει οδηγίες σωστής θέσης οδήγησης, υποστηρίζει αθλητικές, αστικές, ομάδες, είναι παρών για υποστήριξη σε ποδηλατικές διοργανώσεις. Δηλώνει μάλιστα τέταρτης γενιάς ποδηλατάς. Εκανε τις περισσότερες ομιλίες μέσα στην έκθεση και όταν τον επισκεφθήκαμε στο συνεργείο του στον Ανω Κορυδαλλό, επέμενε στο ότι ο πολύς κόσμος ακόμη δεν πρέπει να κατακλύζεται από άπειρες  λεπτομέρειες. Πρέπει στην αρχή να γνωρίζει λίγα και καλά ώστε να μπει σε ένα κατάστημα να πάρει ποδήλατο. Και μετά, όπως λέει, έρχονται και οι πιο εξειδικευμένες γνώσεις. Μπαίνοντας δηλαδή αφού έχεις ήδη σκεφθεί και πήρες πληροφορίες να είσαι αποφασισμένος ως προς το ποια χρήση του ποδηλάτου θέλεις να κάνεις. Να ανεβαίνεις στο βουνό ή να κατεβαίνεις; (τότε cross ή downhill αντίστοιχα), αν θέλεις και τα δύο τότε enduro. Για μέσα στην πόλη και τουρισμό; Τότε trekking. Για τρέξιμο στις δουλειές; Fitness, Urban. Μεικτά μαζί με το μετρό; Σπαστό. Τιμόνι λίγο πλατύτερο από το άνοιγμα των ώμων για να αναπνέει ο ποδηλάτης καλύτερα. Να γίνει κοινή γνώση ότι οι τροχοί στην κάθε κατηγορία έχουν τρεις υποδιαιρέσεις, ότι στα ποδήλατα που δεν είναι για τις πλαγιές των βουνών δεν χρειάζονται πίσω αναρτήσεις, ενώ και οι μπροστινές στις αναβάσεις πρέπει να μπορούν να κλειδώνουν.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.