Ισχυρές οικονομικές και λειτουργικές επιδόσεις και αντοχές, εν μέσω της πρωτοφανούς πανδημίας του Covid-19 που πλήττει τη χώρα από τις αρχές του περασμένου Μαρτίου, εμφανίζει ο όμιλος του Πλαισίου, καταφέρνοντας παράλληλα να ανταποκριθεί με επιτυχία στην κάλυψη των αυξημένων αναγκών των καταναλωτών. Οι υποδομές και το ανθρώπινο δυναμικό της ελληνικής αλυσίδας τεχνολογίας και οικιακών συσκευών ανταποκρίθηκαν – και εξακολουθούν να ανταποκρίνονται – στις αυξημένες πιέσεις των lockdown της περασμένης άνοιξης, αλλά και του Νοεμβρίου που δεν έχει ακόμα «κλείσει» τον κύκλο του. Οπως χαρακτηριστικά τονίζουν στελέχη του Πλαισίου, η μέχρι τώρα πορεία του Ομίλου μέσα σε αυτήν την εξαιρετικά δύσκολη χρονιά, επιβεβαιώνει τρία πράγματα: * Την απρόσκοπτη εξέλιξη των δραστηριοτήτων του, με σχεδόν διψήφια αύξηση του κύκλου εργασιών, παρά τη μακρά περίοδο κατά την οποία τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά, σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία του εννεαμήνου. * Τη σταθεροποίηση των λειτουργικών αποτελεσμάτων, παρά τις έντονες διαχειριστικές διακυμάνσεις λόγω της εφαρμογής των μέτρων κατά της πανδημίας. * Τη σταθερή βελτίωση της κερδοφορίας πριν τη φορολογία. Πρώτιστα όμως, αναδεικνύει τις μεγάλες δυνατότητες της αλυσίδας και κυρίως την ικανότητα του ανθρώπινου δυναμικού της να αντεπεξέρχεται ακόμα και στις πλέον αντίξοες συνθήκες, τις οποίες δεν ήταν κανείς σε θέση να προβλέψει πριν ακριβώς έναν χρόνο. Εγκαιρη άφιξη σε κάθε σπίτι Τα είδη τεχνολογίας και γραφείου, που έγιναν είδη ανάγκης για μεγάλο τμήμα των καταναλωτών, έφτασαν εγκαίρως σε κάθε σπίτι και επιχείρηση, τόσο κατά τη διάρκεια του πρώτου, όσο και του δεύτερου lockdown. Το Πλαίσιο προμήθευσε τους πελάτες του με όλα τα «απαραίτητα», για να μπορούν να δουλεύουν από το σπίτι (τηλεργασία), να βρίσκονται στο σχολείο χωρίς να είναι εκεί (τηλεκπαίδευση), να περνάνε καλά χωρίς να χρειάζεται να βγουν έξω, να αποκτήσουν τα κατάλληλα εργαλεία για την έναρξη νέων δραστηριοτήτων (π.χ. DIY κατασκευές, παζλ, μαγειρική κ.λπ.) και να παραμένουν σε επαφή με τα αγαπημένα τους πρόσωπα, χωρίς να βρίσκονται στον ίδιο χώρο. Σε πανίσχυρο «όπλο» της αλυσίδας του Πλαισίου, όλο αυτό το διάστημα, αναδείχτηκαν οι υποδομές του στο e-commerce και τα logistics, που ανταποκρίθηκαν με επάρκεια, εξυπηρετώντας έναν τεράστιο όγκο παραγγελιών. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι από τον Ιανουάριο έως και τα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου, το Πλαίσιο προμήθευσε μεμονωμένους καταναλωτές και επιχειρήσεις με περίπου 150.000 υπολογιστές (laptop, dektop, tablets). Στο ίδιο διάστημα, η κατηγορία των web cameras παρουσίασε αύξηση 1.300% σε σχέση με πέρυσι, ενώ και οι πωλήσεις ακουστικών και μικροφώνων διπλασιάστηκαν. Επίσης, οι πωλήσεις παιχνιδιών αυξήθηκαν κατά 75% στο 11μηνο, ενώ αντίστοιχη σταθερή αύξηση 75% παρουσίασε και η κατηγορία των οικιακών συσκευών κατά το τρίτο τρίμηνο του 2020 (είναι το μόνο συγκρίσιμο με πέρυσι). Η σημαντική ενίσχυση των πωλήσεων στις παραπάνω προϊοντικές κατηγορίες, αποτυπώθηκε αφενός στα οικονομικά αποτελέσματα του Πλαισίου για την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2020 και αφετέρου στα πακέτα που παραδόθηκαν σε οικιακούς καταναλωτές και επιχειρήσεις, τα οποία ξεπέρασαν τα 1.100.000…! Η συλλογική προσπάθεια πίσω από την επιτυχία «Οι επιτυχίες αυτές του Πλαισίου οφείλονται στη συλλογική προσπάθεια πολλών παραγόντων και κυρίως στην εξαιρετικά ικανή και δεμένη ομάδα περίπου 1.500 ανθρώπων, η οποία ακόμα και μακριά από το γραφείο έχει άψογο συντονισμό», λέει χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Πλαισίου, κ. Γιώργος Γεράρδος και προσθέτει: «Το τιτάνιο έργο των ανθρώπων μας, υποστήριξαν σε μεγάλο βαθμό οι δύο υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις logistics στη Μαγούλα και τη Μάνδρα Αττικής, οι οποίες λειτουργούν με ημι-αυτόματο σύστημα». Από την άλλη, σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο και Διευθύνονται Σύμβουλο της ελληνικής αλυσίδας, κ. Κώστα Γεράρδο, σημαντικό ρόλο στις επιδόσεις και αντοχές του Πλαισίου έπαιξε και η αναβάθμιση της πλατφόρμας plaisio.gr, ώστε να φιλοξενεί χιλιάδες επισκέπτες ταυτοχρόνως χωρίς κανένα πρόβλημα. «Η αναβάθμιση αυτή που αποτέλεσε στρατηγική επένδυση της εταιρείας από τον Σεπτέμβριο του 2019, μας επέτρεψε να είμαστε πανέτοιμοι και να αντιμετωπίσουμε τη ραγδαία αύξηση της ζήτησης», τονίζει ο κ. Κώστας Γεράρδος, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι σε μια μέρα καταγράφηκαν περισσότερες από 780.000 επισκέψεις στο site. Ενας ακόμη πυλώνας αυτής της προσπάθειας είναι το In house call center και το customer service, που απαρτίζεται από 350 συνεργάτες, ενώ η διανομή υποστηρίζεται από έναν στόλο 90 φορτηγών. Ανασχεδιασμός τριών καταστημάτων Πέραν όλων αυτών και παρά το πρώτο lockdown, η διοίκηση του Πλαισίου συνέχισε απρόσκοπτα την υλοποίηση της στρατηγικής του Ομίλου για τον ανασχεδιασμό τριών καταστημάτων σε Αργυρούπολη, Χανιά και Ευκαρπία, με σκοπό να φιλοξενήσουν τη προϊοντική κατηγορία των λευκών συσκευών. Τα συγκεκριμένα καταστήματα προστέθηκαν από τον Οκτώβριο σε εκείνα που ήδη φιλοξενούν από το 2019 τη νέα προϊοντική κατηγορία σε Αγ. Παρασκευή, Π. Ράλλη, Δάφνη, Καλαμαριά και Μεταμόρφωση. Ενίσχυση του κύκλου εργασιών κατά 9,6% Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα εννεαμήνου 2020, ο κύκλος εργασιών του Πλαισίου ενισχύθηκε κατά 9,6% σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι, καθώς οι πωλήσεις ανήλθαν σε 234,9 εκατ. ευρώ, έναντι 214,4 εκατ. ευρώ το 2019. Ο ρυθμός μείωσης των κερδών προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBIT) υποχώρησε στο 5,3%. Σε απόλυτα μεγέθη τα EBIT διαμορφώθηκαν σε 3,48 εκατ. ευρώ, έναντι 3,67 εκατ. ευρώ το 2019. Επίσης, τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) διατηρήθηκαν σταθερά στα 9,22 εκατ. ευρώ, έναντι 9,205 εκατ. ευρώ πέρυσι. Ακόμα, ο ρυθμός αύξησης των κερδών προ φόρων (EBT) επιταχύνθηκε και διαμορφώθηκε στο 42,8% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2019, τα δε κέρδη σε απόλυτο μέγεθος προσέγγισαν τα 2 εκατ. ευρώ, έναντι 1,384 εκατ. €. Η αύξηση του κύκλου εργασιών αποδίδεται αφενός στη μακροχρόνια στρατηγική της Πλαίσιο που τη βρήκε πολύ καλά τοποθετημένη στην αγορά και στις νέες συνθήκες πώλησης των προϊόντων της και αφετέρου στο γεγονός ότι η νέα πραγματικότητα αύξησε τη ζήτηση για τα προϊόντα της. Στον τζίρο συνέβαλαν: Κατά 43,9% οι πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών και ψηφιακών εφαρμογών ύψους 103,2 εκατ. ευρώ. Κατά 18,6% οι πωλήσεις προϊόντων τηλεφωνίας που ανήλθαν σε 43,8 εκατ. ευρώ. Κατά 31,4% οι πωλήσεις ειδών Γραφείου που ανήλθαν σε 73,7 εκατ. ευρώ και οι πωλήσεις της κατηγορίας «Λευκές Συσκευές – Λοιπά προϊόντα» που ανήλθαν σε 14,1 εκατ. ευρώ.