Συγκεκριμένα στοιχεία, μέσω δορυφορικών εικόνων, ακόμη και για αποβίβαση τεθωρακισμένων οχημάτων από το φορτηγό πλοίο «MV ROSALINE A», σημαίας Τουρκίας, στις 12 Ιουνίου 2020 στο λιμάνι της Μιζράτα – κατά παράβαση του εμπάργκο όπλων που έχει επιβάλει ο ΟΗΕ στη Λιβύη – είχαν, όπως αποκαλύπτει σήμερα «Το Βήμα», στη διάθεσή τους οι αρχές της ευρωπαϊκής επιχείρησης «EUNAVFOR MED IRINI» όταν αποφάσισαν να διατάξουν νηοψία επί του υπόπτου πλοίου στις 22 Νοεμβρίου στα ανοιχτά της βορειοαφρικανικής χώρας. Η κίνηση αυτή προκάλεσε την οργή της Αγκυρας, η οποία εστράφη εναντίον και του έλληνα τακτικού διοικητή εν πλω της επιχείρησης, του αρχιπλοιάρχου Θεόδωρου Μικρόπουλου (επέβαινε στη φρεγάτα «Αδρίας»), απειλώντας παράλληλα για… ρεσάλτο επί ελληνικών εμπορικών πλοίων.

Αυτό που προκύπτει από συνομιλίες του «Βήματος» με ελληνικές και κοινοτικές διπλωματικές και στρατιωτικές πηγές, καθώς και στελέχη υπηρεσιών πληροφοριών, είναι ότι το εν λόγω φορτηγό πλοίο είχε επιδείξει, συστηματικά, ύποπτη συμπεριφορά, ότι οι τουρκικές αρχές καθυστέρησαν χαρακτηριστικά να προσφέρουν ή να αρνηθούν τη συναίνεσή τους για τη νηοψία, καθώς και ότι το άγημα της γερμανικής φρεγάτας «FGS Hamburg» που επιβιβάστηκε στο «MV ROSALINE A» πρόλαβε να ελέγξει μόνο εννέα από τα συνολικά 494 κοντέινερ που αυτό μετέφερε! Αυτό συνέβη διότι, με χαρακτηριστική καθυστέρηση, το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών απάντησε ότι η νηοψία αντέβαινε σε διατάξεις του Διεθνούς Δικαίου.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω