«Είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται τέτοια μεθοδική προώθηση προσφύγων από Τουρκία προς Ελλάδα και Ιταλία με χρήση μικρού δεξαμενοπλοίου που δεν κινεί υποψίες με τη συνοδεία πλοίων του τουρκικού Λιμενικού και με κινήσεις για να αποφευχθεί έλεγχος από τα πλοία της ελληνικής ακτοφυλακής. Κι αυτό με το δεδομένο ότι δεν έχει ολοκληρωθεί το Εθνικό Σύστημα Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης που θα μπορούσε να εντοπίσει το πλοίο-φάντασμα που δεν είχε ανοικτό το σύστημα εντοπισμού και προσάραξε στην Κέα, πριν από πέντε ημέρες. Είναι προφανές ότι όπως είχε συμβεί και το 2015 , βρισκόμαστε μπροστά σε μία νέα τακτική των Τούρκων να προωθούν μαζικά πρόσφυγες με εμπορικά πλοία από τα παράλια της Τουρκίας. Τότε όμως ξεκινούσαν από τις νότιες περιοχές όπως η Μερσίνη και άλλες κι όχι όπως αυτό που συνέβη τώρα με αναχώρηση από την περιοχή της Σμύρνης, απ’ όπου συνήθως έφευγαν μικρές λέμβοι. Το κλείσιμο των συνόρων στον Εβρο και οι συγκροτημένες κινήσεις του Λιμενικού για την αποτροπή εισόδου προσφύγων από Μυτιλήνη, Χίο οδηγεί σε μία τακτική που είχε ανιχνευθεί και από την ΕΥΠ, ενώ υπήρχε ενημέρωση και του Μεγάρου Μαξίμου».
Σε αυτή την αναφορά προχώρησε, μιλώντας στο «Βήμα της Κυριακής», στέλεχος της λεωφόρου Κατεχάκη που παρακολουθεί το μεταναστευτικό ζήτημα, ύστερα από την προσάραξη του τουρκικού δεξαμενοπλοίου «DORDUNCU» (είχε σβησθεί σκόπιμα το όνομά του) στον μόλο του λιμανιού της Κέας και διαπιστώθηκε ότι μετέφερε 193 μετανάστες που προέρχονταν από το Αφγανιστάν, το Ιράν, το Πακιστάν και τη Σομαλία. Οι αρχές ασφαλείας θεωρούν ότι βρίσκονται μπροστά σε μια νέα τακτική της κυβέρνησης Ερντογάν – με συνεκτίμηση βεβαίως του παγκόσμιου συναγερμού για τον κορωνοϊό – να στέλνει κατά χιλιάδες πρόσφυγες προς Ελλάδα και άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω
Είσοδος