Υποψήφιοι ΠαΣοΚ: Πόσο απέδωσαν οι καμπάνιες, οι ατάκες, η στρατηγική – Τι εκτιμούν αναλυτές

Δημοσκόποι και επικοινωνιολόγοι αποτιμούν την προεκλογική εκστρατεία των υποψηφίων στις εκλογές του ΠαΣοΚ

Επικοινωνιολόγοι. Αναλυτές δεδομένων. Δημοσιογράφοι. Στελέχη του οργανωτικού του ΠαΣοΚ και αρκετοί εθελοντές. Αυτοί είναι εδώ και μήνες οι στενοί συνεργάτες των υποψήφιων προέδρων οι οποίοι δίνουν σήμερα τη μάχη για την ηγεσία του κόμματος. Είναι ο πρωινός τους καφές, για τη χάραξη της στρατηγικής, αλλά και το τελευταίο τηλέφωνο το βράδυ, για τον ορισμό της αυριανής ατζέντας.

Τα πολιτικά γραφεία των υποψήφιων προέδρων έχουν πολυπλόκαμη δομή. Πρέπει να λειτουργούν ως μια καλοκουρδισμένη μηχανή που θα διαχέει το κεντρικό μήνυμα της καμπάνιας σε κάθε μέσο επικοινωνίας προκειμένου να φτάσει στον κάθε ψηφοφόρο.

Κοινά στοιχεία

Σύμφωνα με δημοσκόπο μεγάλης εταιρείας, όλες οι καμπάνιες είχαν αρχικά δύο κοινά στοιχεία. Το ένα είναι πως όλοι οι υποψήφιοι εστίασαν στο προγραμματικό πλαίσιο. Το άλλο είναι πως «όλες οι προεκλογικές εκστρατείες ήταν πολύ προσωπομετρικές. Ακόμη και ο Χάρης Δούκας, που έχει ψηλά το στοιχείο της ομάδας, το αφήγημά του στηριζόταν στο πρόσωπό του. Κανένας υποψήφιος δεν έδειξε ποια είναι τα πρόσωπα της ομάδας του» δήλωσε χαρακτηριστικά στο «Βήμα» και συνέχισε αναλύοντας το κάθε πρόσωπο που φιλοδοξεί να ηγηθεί του ΠαΣοΚ.

«Ο Νίκος Ανδρουλάκης υπερασπιζόμενος το έργο του και τη δουλειά σαν ΠαΣοΚ εστίασε στα όσα έγινα τα προηγούμενα χρόνια. Ωστόσο, το κυριότερο στοιχείο που επικράτησε ήταν η ανάδειξη του τρόπου με τον οποίο έγινε η αμφισβήτησή του. Στο τέλος κράτησε ψηλά το θυμικό του τι ακριβώς συνέβη. Η ατάκα του «αυτοί που με αμφισβήτησαν επτά και δέκα ξέρω τι έκαναν στις επτά παρά δέκα» επαναλήφθηκε και διαδόθηκε καλλιεργώντας το αίσθημα της αδικίας».

 Απουσίαζε

Η Αννα Διαμαντοπούλου κινήθηκε ενωτικά και αντιπολιτευτικά. «Συγκεκριμένα εστίασε στην εμπειρία της και με θετικό λόγο ξεδίπλωσε ένα νέο ήθος» ανέφερε χαρακτηριστικά και συνέχισε τονίζοντας πως «ίσως δεν μπορούσε να πει ότι κάτι στο ΠαΣοΚ δεν δούλευε το προηγούμενο διάστημα, καθώς απουσίαζε από τη λειτουργία του κόμματος. Μίλησε για το αύριο και κέρδισε χαμένο έδαφος, καθώς μπήκε τελευταία στην προεκλογική κούρσα διεκδίκησης της ηγεσίας του κόμματος».

Ο Χάρης Δούκας που επέλεξε την τηλεμαχία για να χτυπήσει στο θέμα της ΔΕΗ έδειξε με αυτόν τον τρόπο πως στοχεύει σε ένα πιο αριστερό κοινό, όμως και πάλι «σε γενικές γραμμές δεν είχε σημαντικές διαφοροποιήσεις στο επικοινωνιακό σκέλος από τους υπόλοιπους υποψηφίους. Εθεσε αρκετές φορές το δίλημμα για ένα ανοιχτό ή κλειστό και φοβικό κόμμα και έδειξε πως η καμπάνια του έχει συγκεκριμένο πρόσημο» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Προτάσεις

Σύμφωνα με δημοσκόπους και επικοινωνιολόγους, ο Παύλος Γερουλάνος έκανε και αυτός θετική καμπάνια, με προτάσεις και κεντρικό μήνυμα το μότο του «νίκη αξιών». Δεν μπήκε σε κάποια κόντρα. Είχε μεγαλύτερη αντιπαράθεση με τον Χάρη Δούκα παρά με τον Νίκο Ανδρουλάκη. «Αυτό ίσως είναι ένα στοιχείο που ενδεχομένως να του στοιχήσει στον δεύτερο γύρο, καθώς δεν πόλωσε αρκετά τους υποστηρικτές του, δεν τους συσπείρωσε και άργησε να εκμεταλλευτεί το πλεονέκτημα που του έδωσαν οι δημοσκοπήσεις, που αναφέρουν πως έχει αυξημένες πιθανότητες να κερδίσει σε δεύτερη φάση τον Νίκο Ανδρουλάκη» δηλώνουν στο «Βήμα».

Σε θετικό κλίμα

Για τους άλλους δύο υποψηφίους οι δημοσκόποι είναι ξεκάθαροι. Ο Μιχάλης Κατρίνης, που εξέπληξε με τον αριθμό των υπογραφών, το πλήθος αλλά και τη μαζικότητα των συγκεντρώσεων, «φάνηκε έντονα παραταξιακός και ενωτικός χωρίς να μπει σε προσωπική αντιπαράθεση, αλλά σε πολιτική. Σε αντίθεση με τη Νάντια Γιαννακοπούλου, που στοχεύοντας στην τηλεμαχία στον Νίκο Ανδρουλάκη έδειξε πως απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό».

Ολα αυτά συμβαίνουν σε θετικό κλίμα, με μικρές εξαιρέσεις εντάσεων που βοηθούν να ακουστούν οι θέσεις και οι προτάσεις των υποψηφίων, κάτι που ενισχύει αυτόματα το αποτύπωμα του ΠαΣοΚ στην κοινωνία. Ειδικά με όσα συμβαίνουν στο εσωτερικών άλλων όμορων κομμάτων.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.