Μια επίσκεψη στη Χαριλάου Τρικούπη αυτές τις ημέρες, ακόμα και τις πολύ πρωινές ώρες, σε φέρνει αντιμέτωπο με ένα σκηνικό «πολεμικής προετοιμασίας». Στην αίθουσα του γραφείου Τύπου, στον πρώτο όροφο, οι τηλεοράσεις είναι συντονισμένες στις πρωινές εκπομπές, κάθε τι που αφορά το ΠαΣοΚ και κάθε θέμα που μπορεί να αποτελέσει πεδίο παρέμβασης καταγράφεται.

Στο διπλανό γραφείο η υπεύθυνη Επικοινωνίας του κόμματος Στεφανία Μουρελάτου με τον Νικόλα Παπάζογλου, τον στενό συνεργάτη του Ν. Ανδρουλάκη, ασχολούνται συνεχώς με τις λεπτομέρειες του προγράμματος και των παρεμβάσεων του προέδρου. Εναν όροφο πιο πάνω οι Βαγγέλης Αργύρης, Νίκος Σαλαγιάννης και Μανώλης Οθωνας έχουν απλωμένη τη λίστα με τους υποψηφίους βουλευτές από τους οποίους ζητούν να εντείνουν τη δραστηριότητά τους. Στον πέμπτο όροφο ο γραμματέας Ανδρέας Σπυρόπουλος συμπληρώνει «κουτάκια» με ονόματα των δεκάδων στελεχών που έχουν αναλάβει να «οργώσουν» την περιφέρεια και τις γειτονιές του Λεκανοπεδίου. Η «πολεμική» εικόνα συμπληρώνεται από έναν μεγάλο αριθμό νέων παιδιών που εθελοντικά έχουν ριχτεί «στη μάχη για την αναγέννηση της παράταξης».

Αντιπαράθεση

Το κλίμα που υπάρχει στα κεντρικά γραφεία του ΠαΣοΚ φαίνεται να είναι αναντίστοιχο με αυτό της κόπωσης που υπάρχει στο εκλογικό σώμα και προκαλεί προβληματισμό στους στενούς συνεργάτες του Νίκου Ανδρουλάκη. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το ότι η προεκλογική αντιπαράθεση επικεντρώθηκε στο θέμα της Ροδόπης αλλά και με την τραγωδία στα ανοιχτά της Πύλου έχει οδηγήσει σε μια αναθεώρηση του σχεδιασμού της Χαριλάου Τρικούπη για «τον πόλεμο των επτά ημερών» μέχρι τις κάλπες.

Το ζητούμενο είναι πώς θα ξαναζεσταθούν το κλίμα αλλά και η εκλογική μηχανή του ΠαΣοΚ που το τελευταίο διάστημα έχει «κατεβάσει στροφές». Δύο γεγονότα που θα μπορούσαν να συμβάλουν προς αυτή την κατεύθυνση, η παρουσίαση των θέσεων του κόμματος για τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα αλλά και το debate των πολιτικών αρχηγών, αναβλήθηκαν. Αυτό, όπως λέγεται, σημαίνει ότι ο πόλεμος των «επτά ημερών» θα πρέπει να ενταθεί ακόμα περισσότερο στα μέτωπα που θα καθορίσουν την εξέλιξή του. Αυτά είναι η κεντρική αντιπαράθεση με ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, η περαιτέρω ενίσχυση της θέσης του ΠαΣοΚ στις περιοχές όπου τα ποσοστά του σημείωσαν άνοδο, η αύξηση της εκλογικής του απήχησης στα μεγάλα αστικά κέντρα και ειδικά στο Λεκανοπέδιο και η προσέγγιση «ειδικών κοινών» στα οποία η Χαριλάου Τρικούπη παρουσιάζει υστέρηση.

Σποτ και μηνύματα

Οι επιτελείς του κ. Ανδρουλάκη έχουν ολοκληρώσει τον επικοινωνιακό τους σχεδιασμό. Θα στηριχθεί σε μια σειρά από σποτ. Στο κεντρικό σποτ ο Νίκος Ανδρουλάκης θα εστιάσει στο διακύβευμα των εκλογών και τη σημασία της ψήφου στο ΠαΣοΚ. Στα άλλα σποτ που θα διοχετευθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα παρουσιάζονται οι βασικές προγραμματικές θέσεις του ΠαΣοΚ. Το προεκλογικό αφήγημα της Χ. Τρικούπη σε ό,τι αφορά τη ΝΔ θα στηριχθεί σε δύο λέξεις. «Παντοδυναμία» και «ασυδοσία». Το μήνυμα που επιδιώκεται να περάσει στους ψηφοφόρους είναι ότι η «παντοδυναμία» του κ. Μητσοτάκη θα ενισχύσει την «ασυδοσία» της κυβέρνησής του, για την οποία ήδη υπάρχουν δείγματα γραφής από το σκάνδαλο των υποκλοπών. Συνεπώς η ΝΔ όχι μόνο δεν πρέπει να ενισχυθεί περαιτέρω, αλλά να έχει απέναντί της ένα αξιόπιστο αντιπολιτευτικό δέος. Τον ρόλο αυτόν δεν μπορεί να παίξει ο ΣΥΡΙΖΑ που αποδεδειγμένα δεν τα κατάφερε και ως κυβέρνηση αλλά και ως αντιπολίτευση. Τον ρόλο αυτόν μπορεί να παίξει το ΠαΣοΚ. Στα άλλα μέτωπα, υπάρχει αισιοδοξία για τη «μάχη της Κρήτης» για την οποία εκτιμάται ότι θα υπάρξουν και άλλα κέρδη από τον ΣΥΡΙΖΑ. Η άτυπη μάχη που δόθηκε με τον Αλέξη Τσίπρα στη διάρκεια της εβδομάδας έληξε, όπως λέγεται, με «καθαρή νίκη του ΠαΣοΚ».

Αγώνας πόρτα-πόρτα στην περιφέρεια

Περαιτέρω εκλογικά οφέλη αναμένονται και στην περιφέρεια, η οποία οργώνεται από δεκάδες κλιμάκια στελεχών του ΠαΣοΚ που κάνουν εκλογικό αγώνα πόρτα-πόρτα. Τι απομένει; Η μεγάλη εξόρμηση στο Λεκανοπέδιο αυτές τις τελευταίες μέρες της προεκλογικής περιόδου και οι 4 μεγάλες συγκεντρώσεις σε Πάτρα, Θεσσαλονίκη, Αθήνα και Ηράκλειο.