Διαφαίνεται μία αλλαγή των σχεδιασμών στην Ανατολική Μεσόγειο αναφορικά με την εξαγωγή των κοιτασμάτων φυσικού αερίου προς την Ευρώπη. Μοιάζει σαν να εγκαταλείπεται το σχέδιο του αγωγού East Med όπως τον είχαμε γνωρίσει τόσα χρόνια και η μετατροπή της Αιγύπτου σε κόμβο όλης της περιοχής. Από εκεί μοιάζει να προκρίνεται η μεταφορά τους προς την Ελλάδα είτε με έναν μικρότερο αγωγό είτε με φορτία LNG. Σας ενοχλεί αυτή η επιλογή, θεωρείτε ότι υποβαθμίζει τον ρόλο της Κύπρου στην περιοχή;
«Αυτό που μπορώ να σας διαβεβαιώσω είναι ότι το σχέδιο για τον East Med αποτελεί μια επιλογή που ευρίσκεται ακόμη στο στάδιο της μελέτης. Η υλοποίηση του πράγματι πολύπλοκου αυτού προγράμματος εξαρτάται κυρίως από την οικονομική του βιωσιμότητα, γεγονός που μένει να τεκμηριωθεί μετά τη μελέτη των τελικών πορισμάτων. Υπενθυμίζω ότι ο εν λόγω αγωγός αποτελεί μία από τις επιλογές της ΕΕ, καθότι ήδη από το 2013 η κατασκευή του αναγνωρίστηκε βάσει του κανονισμού 347/2013 της Επιτροπής ως Εργο Κοινού Ενδιαφέροντος. Για αυτό άλλωστε, στις 2 Ιανουαρίου 2020, υπεγράφη στην Αθήνα η συμφωνία για την κατασκευή του EastMed από τους ηγέτες Ελλάδος, Κύπρου και Ισραήλ. Σε κάθε περίπτωση όμως, η μελέτη και άλλων επιλογών δεν θεωρώ ότι πλήττει τα συμφέροντα οποιουδήποτε από εμάς. Είμαι βέβαιος ότι την κρίσιμη ώρα οι αποφάσεις θα ληφθούν λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους. Αλλωστε να σας θυμίσω ότι και η Κύπρος έχει υπογράψει από το 2018 διμερή συμφωνία με την Αίγυπτο για μεταφορά φυσικού αερίου από το κοίτασμα «Αφροδίτη» σε εργοστάσιο υγροποίησης στο Ιντκου της Αιγύπτου».