Ευρωεκλογές 2024: Η καμπάνια του ΣΥΡΙΖΑ εστίαζε στον Κασσελάκη – Τα σενάρια για την επόμενη μέρα

Η καμπάνια του ΣΥΡΙΖΑ για τις ευρωεκλογές εστίαζε στον ίδιο τον Στέφανο Κασσελάκη και όχι στο κόμμα - Τα σενάρια για την επόμενη μέρα ανάλογα με τα ποσοστά που θα επιτύχει - Τι θα συμβεί αν το αποτέλεσμα της κάλπης είναι αρνητικό

Η σημερινή εκλογική αναμέτρηση σημαίνει πολλά για τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ: ή ξεκινάει επισήμως η «εποχή Κασσελάκη» με ό,τι αυτό σημαίνει για τη μετά Τσίπρα περίοδο ή ο ΣΥΡΙΖΑ βυθίζεται σε κύκλο εσωστρέφειας. Το εκλογικό αποτέλεσμα της ευρωκάλπης αναμένεται να οριοθετήσει, εκτός από τις συντεταγμένες του νέου πολιτικού χάρτη στη χώρα, και τα όρια του νέου ΣΥΡΙΖΑ υπό τον Στέφανο Κασσελάκη.

Εξάλλου, είναι η πρώτη εκλογική του αναμέτρηση ύστερα από μια περίοδο προεδρίας περίπου εννέα μηνών, όπου ο καθαρός πολιτικός χρόνος ήταν περίπου ο μισός, ενώ υπήρξαν και δύο διασπάσεις επί της ουσίας. Αναμφίβολα η σημερινή αναμέτρηση έχει στοιχεία υπαρξιακά για τον ΣΥΡΙΖΑ και – κυρίως – τον ίδιο τον Στ. Κασσελάκη που θέλει μέσω της παρούσας εκλογικής αναμέτρησης να κερδίσει περισσότερο ζωτικό πολιτικό χώρο. Είναι το  πρώτο δυνατό εκλογικό τεστ επί προεδρίας του και στην ηγετική ομάδα αναμένουν από τη μια πλευρά η ΝΔ να πάρει πολιτικό μήνυμα καταδίκης της πολιτικής της και από την άλλη να ξεπεράσει ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ τον πήχη του 17,8%, ποσοστό του Ιουνίου 2023 επί προεδρίας Αλ. Τσίπρα.

Εστίαση στον πρόεδρο

Ο κ. Κασσελάκης εμφανιζόταν αισιόδοξος ότι θα γίνουν και τα δύο και ότι τόσο η ΝΔ θα καταδικαστεί σε μεγάλο ποσοστό όσο και ο ίδιος κυρίως θα κερδίσει πολιτικούς πόντους, κάτι που θα σηκώσει και τον ΣΥΡΙΖΑ σε ποσοστά. Εάν θα γίνουν αυτά, θα φανεί το βράδυ, αλλά στην προσπάθεια δημιουργίας του κατάλληλου πολιτικού κλίματος ο Στ. Κασσελάκης επένδυσε στον εαυτό του. Σε όλη την προεκλογική περίοδο η καμπάνια ήταν προσανατολισμένη στον ίδιο και παντού έπαιζε το πρόσωπό του με το σήμα του ΣΥΡΙΖΑ σχεδόν εκτός κάδρου.

Εξάλλου, κατά τον κ. Κασσελάκη και τους συνεργάτες του, αλλά και όσους τον συμβουλεύουν επικοινωνιακά και στρατηγικά, όπως π.χ. ο Αρης Σπηλιωτόπουλος, το δυνατό χαρτί είναι ο ίδιος ο πρόεδρος του και όχι ο ΣΥΡΙΖΑ που επί της ουσίας θεωρείται με την παρούσα μορφή του ένα «πολιτικό προϊόν φθαρμένο» λόγω και του αντι-ΣΥΡΙΖΑ μετώπου που είχε συγκροτηθεί τα προηγούμενα χρόνια.

Ο Στ. Κασσελάκης επένδυσε πάρα πολύ στην προσωπική του εικόνα με δεκάδες βίντεο στο TikTok. Οικοδομήθηκε όλη την προεκλογική περίοδο μια αμιγώς προσωποκεντρική στρατηγική, και αυτό διότι ήξερε εξαρχής ότι έχει τα ηνία ενός κόμματος που εμφάνιζε σημάδια πρόωρης πολιτικής γήρανσης. Αυτό βέβαια εκτός από τη δική του παρουσία, ήθελε να το σπάσει με την ανάδειξη μιας νέας ηλικιακά γενιάς στελεχών.

Ο βασικός στόχος

Ο βασικός στόχος ήταν η εδραίωση στη δεύτερη θέση σε ποσοστό που να κινείται στη ζώνη του 17%-20%, κάτι που θεωρούν στην Κουμουνδούρου ότι θα το πετύχουν σήμερα, αφήνοντας τις χαμηλές δημοσκοπικές πτήσεις στην αρχή του έτους.

Με την καμπάνια του, ένας άλλος στόχος ήταν να κερδίσει εκ νέου τους ψηφοφόρους που είχαν αποστασιοποιηθεί από την πολιτική τα τελευταία χρόνια. Παράλληλα μιλούσε σε ένα πιο απολιτίκ κοινό που δεν είχε ταύτιση με τα κόμματα και τις ιδεολογίες εδώ και πολλά χρόνια.

Η αυξημένη συμμετοχή είναι ένα κρίσιμο στοίχημα για τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ σε μια αναμέτρηση που είναι ζωτικής σημασίας για τον ίδιο για πολλούς λόγους. Ο κυριότερος είναι η εδραίωση της ηγεσίας του και η διευκόλυνση των επόμενων κινήσεων στο πλαίσιο της αναγκαίας και αναζωογονητικής μετεξέλιξης της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Σε διαφορετική περίπτωση, ένα αρνητικό αποτέλεσμα σήμερα θα ανοίξει τον εσωκομματικό ασκό του Αιόλου. Πολλοί που είχαν αποστασιοποιηθεί και δεν μπήκαν στο καμίνι της προεκλογικής περιόδου, αλλά ακόνιζαν τα μαχαίρια τους για την επαύριο των εκλογών, ετοιμάζονται να θέσουν διάφορα ζητήματα τόσο για τον ίδιο τον Στ. Κασσελάκη όσο και για τη λειτουργία της ευρύτερης ομάδας του, αλλά και για τα συλλογικά όργανα που δεν συνεδρίαζαν.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.