Το σχολείο μας, το Γενικό Λύκειο Παναιτωλίου, που συστεγάζεται με το Γυμνάσιο Παναιτωλίου, βρίσκεται στην ομώνυμη Δημοτική Κοινότητα Παναιτωλίου, λίγα χιλιόμετρα από την πόλη του Αγρινίου.
Το Αγρίνιο κατά τη μυθολογία χτίστηκε από τον βασιλιά Aγριο, που ήταν απόγονος του γενάρχη Αιτωλού και του γιου του Πλευρώνα. Η πόλη, χτισμένη δίπλα σχεδόν στον ποταμό Αχελώο, που ήταν το φυσικό σύνορο ανάμεσα στην Αιτωλία και την Ακαρνανία, βρέθηκε αρκετές φορές υπό την κυριαρχία και των δύο πλευρών.
Σήμερα οι μαθητές μας, τα παιδιά μας και οι οικογένειές τους έχουν την τύχη να ζουν σε μια ημιαστική περιοχή πιο κοντά στη φύση. Παράλληλα, όμως, αυτά τα παιδιά που έχουν την τύχη να ζουν εδώ και να βιώνουν τα πλεονεκτήματα του τόπου, στερούνται αρκετών ερεθισμάτων και δραστηριοτήτων-ευκαιριών σε σχέση με τα παιδιά αστικών περιοχών, δημιουργώντας μας τον προβληματισμό κατά πόσο η απουσία ισότητας ευκαιριών μπορεί τελικά να δώσει και ισότητα αποτελεσμάτων. Σε αυτούς τους πολύ δύσκολους καιρούς που διανύουμε το σχολείο πρέπει να είναι το μέρος που τα παιδιά θα αισθάνονται ασφάλεια, θα μπορούν να προετοιμαστούν για ένα καλύτερο μέλλον, θα περάσουν όμορφα και θα δημιουργήσουν δυνατές και χαρούμενες αναμνήσεις…
Το Γενικό Λύκειο Παναιτωλίου, συνεπές προς την εκπαιδευτική φιλοσοφία-οπτική που έχει αναπτύξει τα τελευταία χρόνια, συνέχισε και επέκτεινε τις δράσεις και κατά τη σχολική περίοδο 2021-2022 και υλοποίησε προγράμματα που σχετίζονται με το περιβάλλον, την ιστορία, τη λαϊκή παράδοση, τον πολιτισμό, τον αθλητισμό.
Τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων απέδειξαν περίτρανα και τη φετινή χρονιά ότι το αληθινό φιλότιμο των μαθητών μας και ο θερμός ζήλος και η αφοσίωση των καθηγητών του δημόσιου σχολείου μπορούν να φέρουν υψηλά και ποιοτικά αποτελέσματα. Μπορεί να φτάσαμε και φέτος στην αρχή μιας ενδιαφέρουσας ημέρας, την αρχή της νέας σχολικής χρονιάς, βρισκόμαστε επίσης στην αρχή μιας γιγαντιαίας προσπάθειας που όλοι οφείλουμε να κάνουμε για να φτάσουμε την εκπαίδευση των παιδιών μας σε ένα υψηλό, ανταγωνιστικό, μα πάνω από όλα μορφωτικό-ανθρωπιστικό επίπεδο.
Ως μαχόμενοι λειτουργοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καλούμαστε για μία ακόμη χρονιά, με τη συμπαράσταση των γονέων, μέσα σε αντίξοες συνθήκες, να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα στον χώρο της εκπαίδευσης.
Στους σημερινούς δύσκολους καιρούς, ως εκπαιδευτικοί, δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας διεκδικώντας μια παιδεία με αρχές, αξίες και ιδανικά. Μια παιδεία με ανθρώπινο πρόσωπο. Γιατί όποιον τύπο σχολείου και αν σχεδιάσουμε, αν δεν σχεδιάσουμε σχολείο για τον άνθρωπο, θα χαράζουμε στο κενό.
Από την ιστορική πόλη του Αγρινίου, με τη λίμνη Τριχωνίδα και τη διαρκέστερη καλλιέργεια του καπνού που ενέπνευσε συγγραφείς και ποιητές, οι μαθήτριες και οι μαθητές του σχολείου μας πρωτοπορούν και επιλέγουν τη δημιουργικότητα ενάντια στην απάθεια, τη συμμετοχή κόντρα στην αδιαφορία. Με την επίβλεψη και καθοδήγηση άξιων συναδέλφων εκπαιδευτικών συνεργάστηκαν για να προβάλουν και να παρουσιάσουν την πόλη του Αγρινίου, αλλά και το σχολείο τους που με περισσή αγάπη υποστηρίζουν, τους δημιουργούς και την ιστορία του τόπου τους, τον πολιτισμό και τις παραδόσεις του.
Ολοκληρώνοντας, θα ήθελα να θυμίσω ότι ο άνθρωπος δημιουργεί την πρόοδο. Να βοηθάμε τους νέους μας να θέτουν υψηλούς στόχους. Αυτή είναι ευθύνη των γονέων και των δασκάλων μέσω των εμπειριών που παρέχουν στα παιδιά. Υψηλοί, όμορφοι στόχοι από μικρή ηλικία.
Με χαρά και ενθουσιασμό το σύνολο των μαθητών και των εκπαιδευτικών στήριξαν την έκδοση του αφιερώματος. Εκφράζοντας τις θερμές μας ευχαριστίες στο «Βήμα» για την επιλογή του σχολείου μας και για την ευκαιρία που μας έδωσε να εκφραστούμε μέσα από το αφιέρωμα, σας ευχόμαστε καλή ξενάγηση στα περιεχόμενα του φύλλου.
Ο κ. Αθανάσιος Φ. Σαρδέλης είναι
διευθυντής του Γενικού Λυκείου Παναιτωλίου.