Ο σεισμός στην Τουρκία, εκτός από τους νεκρούς και τις καταστροφές που προκάλεσε, αποκάλυψε ότι έστω και ένας μικρότερου μεγέθους στα ελληνικά νησιά δεν θα ήταν δυνατόν να αντιμετωπιστεί με τις αναγκαίες μεταφορές διασωστών και απαιτούμενων υλικών διάσωσης. Για τον απίστευτο λόγο ότι στην ουσία οι ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις δεν διαθέτουν τα αναγκαία μεταγωγικά αεροσκάφη. Μόνο το πρώτο C-130, που μετέφερε τους πρώτους έλληνες διασώστες και τον εξοπλισμό τους, ήταν αξιόπλοο. Το δεύτερο παρουσίασε πρόβλημα και με την ψυχή στο στόμα πραγματοποίησε τελικά την αποστολή του στην Τουρκία. Οι υπόλοιπες μεταφορές πραγματοποιήθηκαν εκ των ενόντων από επιβατικά αεροσκάφη της Aegean. Και αυτό διότι τα υπόλοιπα μεταγωγικά του στρατού μας είναι καθηλωμένα στο έδαφος και εκτός λειτουργίας.
Διαθέτουμε θεωρητικώς 13 αεροσκάφη C-130 τετρακινητήρια με δυνατότητα μεταφοράς βαρέων οχημάτων, εκ των οποίων 6 βρίσκονται ακινητοποιημένα στην πίστα της Τανάγρας, εκτεθειμένα στις καιρικές συνθήκες, και 3 στα υπόστεγα της ΕΑΒ, ενώ ένα βρίσκεται για επισκευή στην Πορτογαλία και ένα στην Ελευσίνα ακινητοποιημένο λόγω βλάβης. Δηλαδή μόνο 2 είναι αξιόπλοα. Φαίνεται απίστευτο. Ενώ πραγματοποιούμε εξοπλισμούς προμήθειας όπλων δισεκατομμυρίων, παραμένουν οι Ενοπλες Δυνάμεις μας ουσιαστικά χωρίς μεταγωγικά αεροπλάνα απαραίτητα για μεταφορές τανκς, οχημάτων και υλικού πολέμου. Δηλαδή σε περίπτωση πολεμικής σύρραξης θα είναι π.χ. αδύνατος ο εφοδιασμός των νησιών μας με τα αναγκαία όπλα και μεταφορικά μέσα. Το ίδιο ισχύει και για το ενδεχόμενο ενός καταστροφικού σεισμού στα νησιά μας.
Πώς είναι δυνατόν οι αρμόδιες πολιτικές ηγεσίες να έχουν δείξει τέτοια αδιαφορία; Και γιατί την ανέχθηκαν αδιαμαρτύρητα οι στρατιωτικές ηγεσίες μας; Και είναι ανεκτό να διαθέτουμε μεν Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, που όμως δεν είναι σε θέση να συντηρεί τα αεροσκάφη αυτά σε πτήσιμη κατάσταση; Και έφτασε να συμβληθεί με ιδιωτική εταιρεία για να επαναφέρει τα αεροσκάφη αυτά σε πτήσιμη κατάσταση. Διαβάζω ότι υπεράνθρωπες προσπάθειες καταβάλλουν οι τεχνικοί της Πολεμικής μας Αεροπορίας στο Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών προκειμένου να επαναφέρουν ένα από τα C-130 σε πτητική ικανότητα, ενώ με «αγωνία» αναμένεται και ο «Ηρακλής» που συντηρείται στην Πορτογαλία. Εφτασε η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας στο σημείο να αναζητεί λύσεις στο Ισραήλ με τη μεταφορά των αεροσκαφών σε κομμάτια. Το σχέδιο τελικά ναυάγησε καθώς δεν ήταν βέβαιο ότι μετά την αποσυναρμολόγηση και κυρίως την αφαίρεση των πτερύγων θα μπορούσαν να ξαναπετάξουν. Τώρα που αποκαλύφθηκε αυτή η γύμνια σε στοιχειωδώς αναγκαίους εξοπλισμούς όπως τα μεταγωγικά αεροσκάφη, πώς θα αντιμετωπιστεί επειγόντως το πρόβλημα αυτό; Δεν διαβάσαμε τίποτα σχετικό και μάλιστα το θέμα δημοσιογραφικά κουκουλώθηκε.
Αντίθετα αποκαλύφθηκε ότι αυτή η μνημειώδης ανεπάρκεια του κρατικού μας μηχανισμού εκτίνεται και σε άλλους τομείς, που μένουν εκτός ελέγχου και φροντίδας και στο έλεος του πρώτου μεγάλου σεισμού. Καθώς, όπως αποκάλυψαν «ΤΑ ΝΕΑ», 55.000 κτίρια ιδιοκτησίας του Δημοσίου αλλά και ιδιωτικά βρίσκονται εδώ και χρόνια στο έλεος του Εγκέλαδου καθώς παραμένουν χωρίς προσεισμικό έλεγχο. Η εκκρεμότητα αυτή υφίσταται από το 2001, δηλαδή επί 22 χρόνια, και μόλις τώρα ο κ. Πρωθυπουργός έδωσε εντολή να ελεγχθούν τα νοσοκομεία και τα σχολεία. Ο Θεός να μας ελεήσει.