Η νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ δημοσιοποίησε μέσω social media μια σειρά από προεκλογικά σποτάκια με τίτλο «Χάου του» που απευθύνονται στους νέους, τα οποία δημιούργησαν πολλές συζητήσεις. Φαινομενικά ερασιτεχνικού τύπου, με YouTube αισθητική, έχουν κάθε φορά έναν πρωταγωνιστή που κάτι θέλει. Σε μια περίπτωση θέλει να αποχαιρετήσει τους γονείς του, να φύγει από το παιδικό του δωμάτιο και να νοικιάσει ένα μικρό διαμέρισμα. Ομως ο κατώτατος μισθός δεν του το επιτρέπει. Αδικία. Το δίπολο δίκαιο – άδικο παίζει πολύ στα σποτ, τα οποία περνούν με πειστικότητα το μήνυμα.
Μια digital καμπάνια που μιλάει τη γλώσσα των νέων, ντύνεται την αισθητική τους, ακολουθεί το μπιτ τους. Οταν το πρωτοείδα, ένιωσα ένα παραξένισμα. Μιλάμε για ενοίκιο σπιτιού και ο πρωταγωνιστής μοιάζει να βγήκε από εφηβική ταινία, ειδικά εκεί που χτυπιέται λέγοντας στους γονείς του ότι φεύγει.
Σίγουρα στη μνήμη μου παίζουν όλα τα παλιά σποτ με τα υπονοούμενα, τη μοντερνιά τους, τη σοβαρότητα αλλά και τη σοβαροφάνειά τους. Μα η πολιτική δεν είναι θέμα σοβαρό; Από την ψήφο μας δεν εξαρτάται ποιος θα κυβερνήσει, άρα ποιος θα νομοθετήσει, πόσο θα σταθεί δίπλα μας; Και εσύ μου δείχνεις Youtubers να παίζουν με τσιτάτα;
Πολύ καλά κάνει. Αυτός είναι ο κόσμος μας, αυτό είναι το κομμάτι του εκλογικού σώματος στο οποίο απευθύνεται. Και έρχεται σαν ένας από εκείνους. Ο πολιτικός πάει στον ψηφοφόρο και όχι ο ψηφοφόρος στον πολιτικό. Και μάλιστα μέσα από smartphone ή laptop. Κάτι εντελώς σήμερα. Διαφημιστικά είναι έξοχο.
Σε κάποια από τα σποτάκια ακούγεται ο ίδιος ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ να κλείνει το μονόλεπτο με μια ατάκα, προσδίδοντας το κύρος του ενηλίκου αλλά και του αρχηγού. Αλλά έχουμε και τον… (μπρό)εδρο! Ο Αλέξης Τσίπρας, με άψογο στυλ, στακάτος και επικοινωνιακός, εμφανίζεται από το πουθενά δίπλα στον πρωταγωνιστή μας και στη ρητορική του ερώτηση «πώς να πάρεις τη ζωή σου στα χέρια σου;» απαντά «να πας να ψηφίσεις».
Η αντίδραση ήρθε από την ΟΝΝΕΔ: «Καλά τα «Χάου του», καλύτερο όμως το «Know how»». Η νεολαία της ΝΔ σχολίασε τα βίντεο του ΣΥΡΙΖΑ εκφράζοντας την πεποίθηση ότι το κυβερνών κόμμα έχει τη γνώση για να στηρίζει τους νέους της χώρας.
Ωραία θα ήταν η προεκλογική μάχη να παιζόταν και σε επίπεδο γλώσσας. Θα μου πείτε, στα αγγλικά; Εκεί έχει πέσει μέσα η επικοινωνιακή ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ. Η γενιά στην οποία απευθύνεται τα εμπλέκει καίρια στο γλωσσικό της νήμα.
Είμαι πολύ περίεργος για το πώς θα είναι στο μέλλον τα προεκλογικά σποτάκια που θα απευθύνονται στη νεολαία. Θα είναι κόμικ; Θα είναι metaverse; Τείνω να πιστεύω το δεύτερο. Ραντεβού στα μεταβερσάδικα λοιπόν.
Ο κ. Αλέξης Σταμάτης είναι συγγραφέας.