Συμβαίνει γυναίκες που ζουν μόνες να βάζουν και ένα ανδρικό όνομα στο κουδούνι του σπιτιού τους. Πίσω από το αθώο τρικ τού, ας πούμε, «κ. Παπαδόπουλου» κρύβεται η σκέψη πως η υποψία και μόνο μιας αρσενικής παρουσίας μπορεί να λειτουργήσει προστατευτικά απέναντι σε εκείνους που θα μπορούσαν να απειλήσουν την ασφάλειά τους.

Ποιος θα φανταζόταν όμως πως μια γυναίκα με τον δυναμισμό της Ζωής Κωνσταντοπούλου θα έδινε συνέχεια στο προσβλητικό σχόλιο που δέχθηκε στη Βουλή από τον βουλευτή της ΝΔ Δημήτρη Κυριαζίδη με το «τρικ» ενός άνδρα-προστάτη; Το κουδούνι στη δική της περίπτωση δεν έγραφε «κ. Παπαδόπουλος».

Ηχησε σε μια τηλεοπτική εκπομπή με τα δικά της λόγια και σαν προειδοποίηση προς πάσα κατεύθυνση: «Κάποιο θείο χέρι», είπε, «φρόντισε ώστε ο Διαμαντής Καραναστάσης τρία λεπτά πριν να έχει βγει έξω από τη Βουλή».

Η τηλεοπτική προβολή του άνδρα-προστάτη που σπεύδει να υπερασπιστεί όχι την ασφάλεια αλλά την τιμή της συντρόφου του είναι πιθανό να βρήκε το κοινό της σε μια πρωινή εκπομπή με το όνομα «Super Κατερίνα». Είναι εξίσου πιθανό όμως να προκάλεσε ρίγη δυσφορίας σε εκείνες τις γυναίκες που έχουν δώσει τη μάχη της χειραφέτησης με το σύνθημα «Δεν είμαι του πατρός μου, δεν είμαι του αντρός μου».

Απέναντι στον αγώνα κατά της πατριαρχίας και του σεξισμού, η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας επανασύστησε τον σύντροφο της με όρους παλιού ελληνικού κινηματογράφου: Οχι ως ένα «Κοροϊδάκι της δεσποινίδος» που ζει υποταγμένο στη σκιά της κυριαρχικής συμβίας του, αλλά ως τον άντρα τον βαρύ που αν πάρει την κατάσταση στα χέρια του οι συνέπειες μπορεί να είναι σοβαρές: «Δεν ξέρω αν θα είχε αντιδράσει άσχημα» είπε η Ζωή.

Πολυσχιδής

Ποιος είναι όμως ο Διαμαντής Καραναστάσης που μπορεί και να «είχε αντιδράσει άσχημα»; Ηθοποιός, κινηματογραφιστής, σκηνοθέτης, παραγωγός, και εσχάτως βουλευτής, λέει το βιογραφικό σημείωμά του στη Wikipedia, ένα από τα πιο εκτενή και φλύαρα βιογραφικά που κυκλοφορούν στο ελληνικό Διαδίκτυο.

Πρόκειται για ένα ατελείωτο κατεβατό με τόσες εμφανίσεις, επιτυχίες και βραβεία, που σε κάνει να απορείς πώς αυτός ο πολυσχιδής και υπερδραστήριος άνθρωπος δεν είχε καταφέρει να γίνει με τη δουλειά του τόσο γνωστός όσο έγινε με την κοινοποίηση της σχέσης του με τη Ζωή Κωνσταντοπούλου. Φαίνεται όμως πως ο ρόλος του στο πλευρό της έμελλε να είναι ο καλύτερος (ως σήμερα τουλάχιστον) ρόλος της ζωής του. Εξάλλου στον χώρο του θεάματος περιλαμβάνεται και η πολιτική, την οποία υπηρετεί στο πλευρό της Ζωής, κυρίως στον χώρο της τραγωδίας, αν κρίνει κανείς από όσα εκτυλίσσονται διεθνώς τα τελευταία χρόνια.

Η αλήθεια είναι πως ο Διαμαντής Καραναστάσης δεν παραπέμπει ούτε στους ρόλους του Ντίνου Ηλιόπουλου, αλλά ούτε και του Νίκου Κούρκουλου. Γεννημένος στη Λάρισα το 1974, μεγάλωσε στη θεσσαλική πρωτεύουσα και η συνέχεια τον βρήκε φοιτητή πρώτα στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και ακολούθως στο Μαθηματικό του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Τελικά όμως τον κέρδισε το θέατρο. Αποφοίτησε από τη θεατρική σχολή του Βασίλη Διαμαντόπουλου αλλά (πάντα σύμφωνα με το διαδικτυακό βιογραφικό του) «δεν έδωσε ποτέ εξετάσεις σε καμία άλλη ιδιωτική δραματική σχολή, καθώς απαιτούσαν υποχρεωτικές εξετάσεις εισαγωγής σε επιτροπή του υπουργείου Πολιτισμού».

Εκεί εντοπίζονται τα πρώτα δείγματα ενός πολιτικού Διαμαντή με ισχυρή άποψη: «Πίστευε από πολύ νεαρή ηλικία», αναφέρει ο ίδιος βιογράφος, «ότι κανένας πολιτικός θεσμός δεν μπορεί, δεν πρέπει και δεν επιτρέπεται να είναι σε θέση να κρίνει και να επισφραγίζει την καλλιτεχνική επάρκεια κανενός». Ακολούθησαν εμφανίσεις στο θέατρο, στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση, εκφωνήσεις, μεταγλωττίσεις, σκηνοθεσίες, και στην προσωπική του ζωή ένας γάμος που του χάρισε δύο παιδιά και ένα διαζύγιο. Το 2022 δημιούργησε τη startup birigogo «με στόχο τη δημιουργία διαδραστικών εκπαιδευτικών εφαρμογών που αναφέρονται σε αρχαία ελληνικά δράματα».

Το 2023 συμμετείχε στην τηλεοπτική καναδο-νορβηγική σειρά «So Long, Marianne» με θέμα την ιστορία αγάπης του Λέοναρντ Κοέν και της Μαριάν Ιλέν και το 2024 υποδύθηκε τον Μανώλη Χιώτη στην ταινία του Γιώργου Τσεμπερόπουλου «Υπάρχω» με θέμα τη ζωή του Στέλιου Καζαντζίδη. Κάπου μέσα σε όλα αυτά γνώρισε τη Ζωή Κωνσταντοπούλου και έγινε γνωστός σε ένα βράδυ. Το βράδυ που εκείνη πήγε σε μια πρεμιέρα του.

Οταν στις δεύτερες εκλογές του 2023 η Ζωή Κωνσταντοπούλου επέβαλε αλλαγές στο ψηφοδέλτιο της Πλεύσης Ελευθερίας βάζοντας σε εκλόγιμη θέση τον Διαμαντή (δεύτερο στη λίστα της Α΄ Αθηνών κάτω από εκείνη), οι συναγωνιστές της αντέδρασαν.

Στις κατηγορίες πως αδίκησε στελέχη για να προωθήσει υποψηφίους της αρεσκείας της, η πρόεδρος δεν σήκωσε κουβέντα: «Ως επικεφαλής παίρνω και πήρα την ευθύνη να διαμορφώσω τις λίστες. Τις διαμόρφωσα με κριτήριο να φτιάξουμε μια κοινοβουλευτική ομάδα που τέτοια άλλη δεν θα έχει υπάρξει».

Με αυτό το «τρικ», πάντως, ο Αδαμάντιος Καραναστάσης εξελέγη με 7.426 σταυρούς, ενώ η συνέχεια δόθηκε (και πάλι) στα τηλεοπτικά πλατό. Μιλώντας στο «Μega Σαββατοκύριακο», η Ζωή Κωνσταντοπούλου κατήγγειλε «επίθεση στον Διαμαντή Καραναστάση – που είναι σύντροφός μου, ναι – αλλά η κύρια ιδιότητά του δεν είναι ότι είναι ο σύντροφός μου. Είναι ένας επιτυχημένος σκηνοθέτης, ο οποίος έδωσε το είναι του στην Πλεύση Ελευθερίας, καθώς μαζί την ιδρύσαμε και είναι οι ιδέες του εκείνες που έχουν υλοποιηθεί από τότε. (…) Οι περισσότεροι της Πλεύσης Ελευθερίας τον παρακάλεσαν να είναι υποψήφιος και χρειάστηκε να τον πείσω για να είναι υποψήφιος».

Εναν χρόνο μετά, πάλι στο Mega, αυτή τη φορά στο «Buongiorno», o Διαμαντής δήλωνε πως «η παρουσία μου στο Κοινοβούλιο είναι επιβαρυντική ακόμα και για την υγεία μου, έχει μεγάλο κόστος» υποστηρίζοντας πως εξαιτίας της εμπλοκής του στην πολιτική έχασε δουλειές. Η μετάβαση από το θέατρο στη Βουλή ήταν «ανυπόφορη», είχε πει σε άλλη μια εμφάνισή του στην ίδια εκπομπή, εξηγώντας πως «για έναν καλλιτέχνη που έχει μάθει στη δημιουργία, το να είμαι σε έναν χώρο που μου αφαιρεί το κομμάτι της δημιουργικότητας είναι κάτι πολύ ευνουχιστικό και έρχεται σε σύγκρουση με την ύπαρξή μου».

Μεγάλος άνθρωπος ήταν, γνώριζε πως θέλει θυσίες η ζωή, τώρα μάθαινε πως θέλει θυσίες και η Ζωή. Εχει όμως και τις χαρές της: «Μου λένε «είσαι ο Μουρίνιο»» είπε γελώντας, «και λέω ναι, αλλά έχω τη… Μέσι! Η Ζωή Κωνσταντοπούλου είναι ένας άνθρωπος που έχει άπειρη αγάπη. Είναι ένα κοριτσάκι, σκανδαλιάρικο κοριτσάκι, και αυτό διατηρεί και στην κοινοβουλευτική και στην πολιτική και στη δικηγορική της σταδιοδρομία, την τόσο σημαντική».

Συνωμοσία…

Το «σκανδαλιάρικο κοριτσάκι» μετατράπηκε για ακόμη μία φορά σε Κέρβερο όταν προσφάτως ακούστηκαν φήμες περί χωρισμού του ζεύγους. «Εχουμε δώσει εντολή για νομικές ενέργειες» είπε (ξανά) στη «Super Κατερίνα»: «Την ώρα που κι εγώ προσωπικά και ο Διαμαντής με τη δουλειά του και η κοινοβουλευτική ομάδα της Πλεύσης Ελευθερίας κάνουμε έναν τεράστιο αγώνα, εμφανίζεται εκ του μη όντως μια μυθοπλασία για να πληγούν η Πλεύση Ελευθερίας, εγώ προσωπικά και ο βουλευτής εκείνος που όλος ο κόσμος ξέρει ότι χωρίς αυτόν δεν θα ήμασταν στη Βουλή».

Αλλος ένας ρόλος για το πληθωρικό βιογραφικό του Διαμαντή Καραναστάση που όμως, αν στο θέατρο δεν κατάφερε να καθιερωθεί ως λαοφιλής πρωταγωνιστής, και στην πολιτική είναι ως φαίνεται προορισμένος για δευτεραγωνιστής. Γιατί, πώς να σταθεί ως συμπρωταγωνιστής δίπλα στη σαρωτική Ζωή; Εκτός αν του είναι αρκετό να πρωταγωνιστεί στην καρδιά της ως «προστάτης οικογενείας» – κι αυτό ταινία είναι, αλλά από τον νεότερο ελληνικό κινηματογράφο…