Δεν γνωρίζω αν κάποιος από τους πολλούς πολιτισμικούς, τοπικούς και λοιπούς «φορείς» που ευδοκιμούν στην Κρήτη (όπως άλλωστε και σε όλη την Ελλάδα) και έχει ως σκοπό τη διατήρηση και προβολή της κρητικής φιλοξενίας, λεβεντοσύνης (οτιδήποτε σημαίνει αυτό), ευγένειας κ.λπ., πήρε την απόφαση να καταδικάσει δημόσια και απερίφραστα το ειδεχθές έγκλημα που διεπράχθη στις αρχές Ιουλίου στο Νησί. Γιατί θα έπρεπε να το κάνουν αυτό οι διάφοροι «φορείς»; Διότι αυτό το ανθρωποειδές ον (με οικογένεια, γυναίκα και μικρά παιδιά), πέρα από το ειδεχθές, άνανδρο έγκλημά του, για το οποίο καμιά τιμωρία δεν μπορεί να το καθάρει και να το σβήσει, διέπραξε ένα άλλο, μείζον, θα έλεγα, έγκλημα: απομυθοποίησε κάθε μορφή κρητικής ευγένειας και φιλοξενίας και προέβαλε σε παγκόσμια κλίμακα το Νησί ως τόπο δολοφόνων και βιαστών. Ο δολοφόνος δεν βίασε και δεν σκότωσε μόνο μια ξένη γυναίκα, φιλοξενούμενή μας. Ατίμασε ένα ολόκληρο νησί.

Το παρόν κείμενο δεν γράφεται από κάποιον εισαγγελέα. Και, προφανώς, ο συντάκτης του ούτε καν διανοήθηκε να προσβάλει έναν λαό και μια κοινωνία μέσα στην οποία γεννήθηκε και ο ίδιος και πήρε (όπως και τόσοι άλλοι) τα πρώτα μαθήματα, όχι μόνο από το ταπεινό Δημοτικό του χωριού του (τα χρόνια εκείνα το σχολείο ήταν τόπος μάθησης και διαπαιδαγώγησης), αλλά και από μια κοινωνία που την χαρακτήριζε τόσο ο λεγόμενος «πολιτισμός της εντροπής», όσο και ο «πολιτισμός της ενοχής» – οτιδήποτε μπορεί να σημαίνουν πια αυτοί οι κοινωνιολογικοί χαρακτηρισμοί. Το παρόν κείμενο, λοιπόν, γράφεται για να υποστηρίξει την τιμή ενός λαού, του λαού μας, που όχι μόνο σέβεται τους ξένους, αλλά τους προσκαλεί με ευγένεια και τους ανοίγει χωρίς υστεροβουλία την πόρτα του. Πάντοτε; Σχεδόν πάντοτε. Ομως, ακόμη και αν δεν προσκαλεί τους ξένους, δεν τραυματίζει σκόπιμα μια ξένη γυναίκα με το αυτοκίνητό του, δεν τη βιάζει στη συνέχεια, δεν τη σκοτώνει για να την πετάξει ύστερα κουρέλι μέσα σε ένα σπήλαιο. Ας μην το προσπεράσουμε έτσι ελαφρά αυτό το ανίερο, αποτρόπαιο και ακατανόητο έγκλημα, ευγενείς συμπατριώτες. Είναι έγκλημα της κοινωνίας μας, δικό μας και κανείς, μα κανείς, δεν μπορεί να ξεπλύνει πλέον το αίμα από τα χέρια μας.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω