Υστερα από πολλά χρόνια περιπετειών τα μεγάλα αλλά σε υπολειτουργία ναυπηγεία μας στον Σκαραμαγκά και στην Ελευσίνα γνωρίζουν μια νέα ελπιδοφόρα αρχή, έχοντας περιέλθει και πάλι στην ιδιοκτησία ιδιωτικών συμφερόντων. Μολονότι ιδρύθηκαν από ιδιώτες επιχειρηματίες, τον Σταύρο Νιάρχο τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και τον Στρατή Ανδρεάδη τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, πριν προλάβουν να αναπτυχθούν δέχθηκαν αλλεπάλληλα πλήγματα, στα οποία πρωτοστάτησαν τα αριστερά κόμματα και το ίδιο το προσωπικό τους υπό την επήρεια του κομματικού συνδικαλισμού, που συστηματικά υπονόμευε κάθε προσπάθεια ανάπτυξης της δραστηριότητάς τους. Μολονότι το κομμουνιστικό σύστημα κατέρρευσε παγκοσμίως, επιβιώνοντας μόνο στην Κίνα αλλά με καπιταλιστικά χαρακτηριστικά της ελεύθερης ιδιωτικής πρωτοβουλίας, στην Ελλάδα μόλις τώρα ελπίζεται ότι θα παύσει να την υπονομεύει αποτελεσματικά, μολονότι αναίσχυντα το προσπαθεί ακόμη και σήμερα το ΚΚΕ. Αλλωστε πρόκειται για το μόνο ΚΚ που διαπρέπει ακόμα και σήμερα και μάλιστα σε ανοδική πορεία υπό την ηγεσία του σημερινού γενικού γραμματέα, του κ. Κουτσούμπα.
Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά υπό την ιδιοκτησία του σπουδαίου εφοπλιστή κ. Προκοπίου και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας όπως και το Νεώριο Σύρου ελεγχόμενα από αμερικανικά συμφέροντα δρομολογούν και πάλι μεγάλες ναυπηγήσεις. Αλλά καθώς η ναυπηγική δραστηριότητα κυριαρχείται σήμερα παγκοσμίως από τη Νότια Κορέα και την Κίνα, έχοντας παραμερίσει και την άλλοτε κυριαρχία της Ιαπωνίας στις ναυπηγήσεις μεγάλων φορτηγών και τάνκερ, τα ανανεωμένα μεγάλα ελληνικά ναυπηγεία προσανατολίζονται στη ναυπήγηση μεγάλων ακτοπλοϊκών σκαφών. Πέραν φυσικά των συμβατικών τους υποχρεώσεων με το Πολεμικό Ναυτικό και των ναυπηγοεπισκευών με τις οποίες ήδη δραστηριοποιούνται.
Η ανανέωση του στόλου της ελληνικής ακτοπλοΐας εκτιμάται ότι θα απαιτήσει επενδύσεις της τάξης των 2,5 έως 3 δισεκατομμυρίων ευρώ αν πρόκειται για τα υπάρχοντα πλοία ηλικίας άνω των 25 ετών, όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, κ. Διονύσης Θεοδωράτος. Οπως πρόσθεσε, μάλιστα, απαραίτητες κρίνονται αντιστοίχως και οι επενδύσεις για την τεχνολογική αναβάθμιση των μικρότερης ηλικίας πλοίων κάτω των 20 ετών. Το κόστος των πρόσθετων αυτών επενδύσεων εκτιμάται ότι υπερβαίνει τα 150 εκατομμύρια ευρώ. Για τη χρηματοδότηση αυτών των επενδύσεων αναφέρεται από το υπουργείο Ναυτιλίας ότι έχουν βρεθεί σημαντικές πιστώσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης όσο και από το ΕΣΠΑ.
Ελπίζεται ότι η νέα ευνοϊκή περίοδος για τα ελληνικά ναυπηγεία έχει ήδη ξεκινήσει και ότι η κακοδαιμονία του παρελθόντος έχει πια εκλείψει. Χωρίς όμως να έχει εκλείψει η ανησυχία για επανάληψη των κρατικών παρεμβάσεων του παρελθόντος και κυρίως ο κακός νοούμενος συνδικαλισμός, ο οποίος ελεγχόμενος σχεδόν πλήρως από αριστερά κόμματα υπονομεύει συστηματικά την οικονομικά ορθολογική λειτουργία των ναυπηγικών επιχειρήσεων. Δυστυχώς παραμένει ακόμα, και μάλιστα αναβαθμιζόμενο, το ορκισμένο κατά του καπιταλισμού ΚΚΕ και οι κακές συνήθειες των συνδικαλιστών συχνά σε βάρος των επιχειρήσεων από τις οποίες αποζούν οι εργαζόμενοι σε αυτές. Να υπενθυμίσουμε επίσης ότι η αντίδραση της Αριστεράς κατά του εφοπλιστικού κεφαλαίου έφτασε και μέχρι τη δολοφονία του εφοπλιστή Κώστα Περατικού από τη «17 Νοέμβρη». Μη λησμονούμε δε ότι ο δήθεν ισοβίτης αμετανόητος ηγέτης της Κουφοντίνας θα είναι σύντομα ελεύθερος με ό,τι μπορεί αυτό να συνεπάγεται.