Την ώρα που ο μέσος έλληνας χρήστης του TikTok αναρωτιέται εάν όντως ο Scorpios «είναι για εκείνον», όπως λέει και η viral καμπάνια του μέχρι πρότινος εντελώς άγνωστου music bar της Καλλιθέας, ο Στέφανος Κασσελάκης θέλει κι αυτός να πείσει ότι «είναι για σένα». Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης έχει πάρει τη σκυτάλη από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και προσπαθεί με στρατιωτικά κουρέματα, προετοιμασία βαλίτσας (με την απαραίτητη ζακέτα για να μην κρυώνει, όπως ακούσαμε να του λέει η μαμά του) πριν παρουσιαστεί στο Κέντρο Εκπαίδευσης της Θήβας, αλλά και με live σχολιασμό των ρεπορτάζ του Γιώργου Λιάγκα για εκείνον, να κερδίσει το χαμένο έδαφος. Τόσο το εσωκομματικό (αφού ώσπου οι τελευταίες δημοσκοπήσεις μετά το συνέδριο να επαναφέρουν στη δεύτερη θέση τον ΣΥΡΙΖΑ, ο «δικός μας» Στέφανος είχε απoλέσει δυνάμεις επιρροής στο κόμμα του), όσο και σε αυτό της μάχης για τις ευρωεκλογές.
Το TikTok προφανώς δεν είναι πανάκεια στην πολιτική στρατηγική και πειθώ για να πετύχουν ένας πολιτικός αρχηγός και το κόμμα του την υψηλότερη επίδοση σε μια εκλογική μάχη, αλλά φαίνεται – και αποδείχθηκε και στις εκλογές του 2023 – ότι παίζει ρόλο τουλάχιστον στο δυναμικό κοινό, το οποίο δεν βλέπει talk shows στην ελληνική τηλεόραση, αποφεύγει, όπως ο Στέφανος Κασσελάκης τον Νίκο Ανδρουλάκη, τα δελτία ειδήσεων και – εκτός συγκεκριμένων παραταξιακών νεανικών κοινών – δεν συγκεντρώνεται κάτω από οποιοδήποτε μπαλκόνι ή stage για να ακούσει προεκλογικές, φρούδες συνήθως, υποσχέσεις. Το περίεργο, ωστόσο, αυτής της περιόδου είναι η «εξαφάνιση» του Κυριάκου Μητσοτάκη από το TikTok σε σύγκριση με την περυσινή προεκλογική περίοδο. Ο Πρωθυπουργός, ο οποίος έκανε σημείο αναφοράς στην πολιτική σκηνή το συγκεκριμένο format επικοινωνίας, έχει μειώσει αισθητά τα videos που ανεβάζει, ενώ ακόμα και αυτά δεν έχουν το ίδιο αυτοσαρκαστικό στοιχείο με τα περισσότερα από όσα είδαμε πριν από περίπου έναν χρόνο. Κουράστηκε; Αλλαξε τακτική λόγω της ανάγκης να προσεγγίσει μεγαλύτερο δεξιό κοινό που φεύγει προς άλλα διαμερίσματα της δεξιάς πολυκατοικίας; Διέφυγε έξυπνα την επαφή με το κοινό που κυρίως απασχολούσε τα νομοσχέδια για την ισότητα στον γάμο, την Παιδεία; Πιθανότατα λίγο απ’ όλα, μαζί με το πόσο αυτοσαρκασμός χωράει σε μια περίοδο που η εξεταστική για τα Τέμπη και η υπόθεση της 12χρονης χτύπησαν σε καίρια σημεία την κυβερνητική θέση ισχύος. Ενδεχομένως να τον δούμε να φοράει ξανά κι εκείνος καπέλα, να κάνει hauls και να μιλάει με άμεσο τρόπο στο μεγάλο σοσιαλμιντιακό κοινό του όταν θα κορυφωθεί η προεκλογική εκστρατεία, αμέσως μετά το Πάσχα.
Μέχρι τότε, φαίνεται ότι θα παρακολουθούμε κυρίως τον Stefanos, αφού μετά τους δύο πολιτικούς αρχηγούς οι υπόλοιποι δεν φαίνεται να τη βρίσκουν με το TikTok. Ο λογαριασμός του Νίκου Ανδρουλάκη παραμένει βαρύς και ασήκωτος, σαν ελληνικός καφές στα καφενεία της Περιφέρειας που τον βλέπουμε να πηγαίνει, ο Κυριάκος Βελόπουλος δεν έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην πλατφόρμα (σε αντίθεση με άλλα ακροδεξιά πρόσωπα της Ευρώπης, όπως ο νέος και δραστήριος ευρωβουλευτής και πουλέν της Μαρίν Λεπέν, Τζορντάν Μπαρελά, που έχει ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο followers), ενώ ούτε καν ο Δημήτρης Κουτσούμπας δεν παίζει με το TikTok, ίσως γιατί τελευταία φαίνεται να εκπαιδεύεται περισσότερο σε ορολογίες, όπως το Sugar Daddies, που αφορούν άλλες πλατφόρμες.
Ολα αυτά, πάντως, αρχίζουν να αποκτούν ολοένα και πιο mainstream και ρουτίνας χαρακτήρα στην όλη πολιτική και προεκλογική συζήτηση. Αλλωστε, τα ελληνικά κόμματα απέχουν ή δεν έχουν ενεργή συμμετοχή στο TikTok με παροπολισμένους και αραχνιασμένους επίσημους λογαριασμούς. Αντίθετα στις ΗΠΑ (με τους Δημοκρατικούς) και στην Ευρώπη (με όλα τα κόμματα του Ευρωκοινοβουλίου) συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Το TikTok είναι μέρος της σταθερής επικοινωνιακής στρατηγικής των κομμάτων και των ιδεολογικών χώρων που θέλουν να μιλάνε σε όλα τα μήκη και τα πλάτη των δημογραφικών γκρουπ, οπότε τα βρίσκουν όπου εκείνα υπάρχουν. Στην Ελλάδα, για την ώρα το TikTok είναι ένας προσωποκεντρικός νεωτερισμός, που γεννάει virality και θέματα για τις πρωινές εκπομπές των τηλεοπτικών σταθμών και σε κάποιες, ορισμένες, περιπτώσεις ενημερώνει τους followers του κάθε πολιτικού αρχηγού για κάποιο σημαντικό θέμα.
Προφανώς, με το απαραίτητο editing και φίλτρο.