Ηαξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Η αποκατάσταση της ιεραρχίας και η ενίσχυση της διεύθυνσης στη δημόσια εκπαίδευση. Η αποκέντρωση και η διεύρυνση της αυτονομίας και ελευθερίας των σχολικών μονάδων. Η κατάργηση του κρατικού μονοπωλίου του ενός βιβλίου με την καθιέρωση του πολλαπλού βιβλίου. Οι διαγνωστικές εξετάσεις σε Δημοτικό και Γυμνάσιο. Η τράπεζα θεμάτων στο Λύκειο. Συνιστούν εμβόλια ποιότητας σε ένα απαξιωμένο και αποτελματωμένο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.
Η αξιολόγηση αποτελεί την πεμπτουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Καταργήθηκε από το λαϊκιστικό ΠαΣοΚ με τα νομοθετήματα της περιόδου 1981-82, καθ’ υπαγόρευση των συνδικαλιστών. Ξανακαταργήθηκε με τη «ριμέικ» νομοθεσία της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Οι κυβερνήσεις που μεσολάβησαν, ΝΔ και ΠαΣοΚ, τη θεσμοθέτησαν χωρίς όμως να την εφαρμόσουν. Αιτία, οι αντιδράσεις των συνδικαλιστών όλων των αποχρώσεων. Η επαναφορά της αξιολόγησης καταρρίπτει ένα ταμπού του εκπαιδευτικού λαϊκισμού που έχει προκαλέσει ανήκεστη βλάβη στη δημόσια εκπαίδευση.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.