Ιστορία πρώτη: Ενας φωτογράφος βρίσκεται μπροστά σε μια σκηνή δολοφονίας. Κάποιος στρατιώτης απολυταρχικού καθεστώτος σηκώνει το όπλο και σκοτώνει ένα νεαρό παιδί στη μέση του δρόμου. Τραβάει τη φωτογραφία και καταφέρνει να τη διοχετεύσει στα κοινωνικά δίκτυα. Το ωμό πρόσωπο της εξουσίας δημιουργεί συλλογικό αποτροπιασμό, οι διεθνείς αντιδράσεις είναι αλυσιδωτές. Η υπηρεσία που πρόσφερε η συγκεκριμένη φωτογραφία στην υπόθεση της δημοκρατίας και των ανθρώπινων δικαιωμάτων τού χαρίζει ένα μεγάλο βραβείο.
Δεν έχουν όλοι όμως την ίδια αντίδραση. Πολλοί υποστηρίζουν πως ίσως ο φωτογράφος μπορούσε να αποτρέψει τη δολοφονία. Αν δεν τον ένοιαζε μόνο να είναι θεατής και συμμετείχε ενεργά – με οποιονδήποτε τρόπο -, θα μπορούσε ίσως το παιδί να έχει σωθεί. Βέβαια ο κόσμος δεν θα μάθαινε ποτέ τι συνέβαινε εκεί, αλλά το παιδί θα ζούσε. Αυτή είναι μια πολύ υγιής σκέψη, έτσι θα έπρεπε να είναι, να σώσεις το παιδί. Ομως δεν μπορείς να ζητείς τόσο εύκολα από έναν άνθρωπο να επιδείξει έναν ηρωισμό που δεν είναι μέσα στις προδιαγραφές του ή μέσα στις πιθανότητες της στιγμής.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.