Θα μπορούσε να υποστηρίξει κανείς ότι είναι χρήσιμο, είτε σε προσωπικό είτε ακόμη περισσότερο σε κοινωνικό επίπεδο, αποφάσεις, κρίσεις, επιλογές, πρακτικές να υποβάλλονται, σε τακτά χρονικά διαστήματα εφαρμογής τους, σε μια διαδικασία αξιολόγησης και ανάδειξης τόσο των θετικών συμπερασμάτων και διαπιστώσεων που προκύπτουν όσο και των παραμέτρων εκείνων που πρέπει, ενδεχομένως, να ακολουθήσουν μια διαφορετική πορεία, επιδιώκοντας πάντοτε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Είναι, μάλιστα, γεγονός ότι η διαδικασία αυτή έχει μεγαλύτερη, αν όχι πρώτιστη, σημασία, όταν αναφέρεται σε έναν ευαίσθητο και ουσιαστικό τομέα της κοινωνικής μας ζωής και λειτουργίας, όπως είναι η παιδεία. Επισημαίνεται, επίσης, και δικαίως, ότι στις περιπτώσεις αυτές είναι απαραίτητη η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πολιτική, επιστημονική και κοινωνική συναίνεση, ώστε πράγματι να επιτευχθεί το δυνατόν καλύτερο αποτέλεσμα, το οποίο θα αποβεί χρήσιμο και ωφέλιμο για ολόκληρη την κοινωνία σε βάθος χρόνου. Θα τόνιζε κανείς ακόμη ότι οι όποιες προτάσεις για αλλαγές και «βελτιώσεις» δεν πρέπει να γίνονται εν θερμώ, αλλά, αφού πρώτα μελετηθούν με ειλικρίνεια, με αντικειμενικότητα, με καθαρότητα και γενικότερα χωρίς κανενός είδους σκοπιμότητες.
Ως εκ τούτου, η επιδίωξη του συγκεκριμένου κειμένου δεν είναι η υποβολή, αυτή τη στιγμή, προτάσεων για όσα δεν πήγαν ενδεχομένως καλά, κατά τις πρόσφατες πανελλήνιες εισαγωγικές εξετάσεις στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, αλλά επιδιώκουμε το κείμενο αυτό να αποτελέσει, σε πρώτη φάση, μια σύντομη και περιεκτική παρουσίαση του γενικότερου πλαισίου, εντός του οποίου πραγματοποιήθηκαν οι εξετάσεις.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.