Οι πρόσφατες δημοσκοπήσεις καθιστούν σαφές ότι το πολιτικό σύστημα της χώρας δεν χαίρει μεγάλης εμπιστοσύνης από την πλευρά των πολιτών. Και παραπέρα, ότι αυτή η έλλειψη εμπιστοσύνης δείχνει να τροφοδοτεί, μεταξύ άλλων, τον αντισυστημισμό, τον νατιβισμό, τη δημαγωγία ή την αποπολιτικοποίηση των πολιτών. Πολύ λογικό κάτι τέτοιο στο μέτρο που το πολιτικό σύστημα δείχνει προσανατολισμένο στην αναπαραγωγή του και όχι στην υπηρεσία των αναγκών της χώρας, έτσι ώστε να απαξιώνεται σταδιακά στα μάτια των πολιτών. Το φαινόμενο δεν είναι αποκλειστικά ελληνικό, αυτό είναι σαφές. Αλλά ίσως στην Ελλάδα υπάρχει πολύ πιο έντονο το θέμα των διαγενεακών αδικιών, για την καταπολέμηση των οποίων κόπτονται τα κόμματα, αλλά χωρίς να μας λένε με ποιους τρόπους θα τις αντιμετωπίσουν. Τα πιο κραυγαλέα προβλήματα, το δημόσιο χρέος και το συνταξιοδοτικό, που θα επιβαρύνουν τις μελλοντικές γενεές, αδιαφορούμε να τα κουβεντιάσουμε με τους όρους αυτούς. Πέρα από αυτά όμως τίθεται και μία σειρά άλλων ζητημάτων εξίσου κρίσιμων.

Πώς θα μειωθεί, επί παραδείγματι, η νεανική ανεργία, κατά μείζονα δε λόγο η ανεργία των νέων γυναικών που εξακολουθεί να παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα, και πώς θα βελτιωθεί η ευημερία αυτών των ομάδων τη στιγμή που το ελληνικό οικονομικό μοντέλο παράγει περιορισμένο αριθμό θέσεων και αυτές χαμηλών προδιαγραφών; Πώς θα βελτιωθεί η θέση των νέων όταν σε όλη τη διάρκεια της κρίσης η προσπάθεια που γινόταν ήταν να διατηρηθούν σε ευνοϊκή θέση οι συνταξιούχοι με σχεδόν οποιοδήποτε κόστος, μία τάση που εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να ισχύει; Πώς θα πάψει η φυγή των νέων; Ποιος επιτυχημένος νέος έλληνας πανεπιστημιακός, για παράδειγμα, θα έρθει να δουλέψει στο ελληνικό πανεπιστήμιο με εξευτελιστικές αμοιβές και ένα σύστημα κρίσεων καθόλα αναξιόπιστο; Γενικότερα, πώς θα αυξηθούν οι αμοιβές των νέων, που είναι εξαιρετικά χαμηλές; Πώς θα βελτιωθεί η μέση εκπαίδευση όταν ακόμη και σήμερα υπάρχουν συγκροτήματα όπως η Γκράβα που θυμίζουν πιο πολύ φυλακή παρά εκπαιδευτικό ίδρυμα; Πώς θα βελτιωθεί η εκπαιδευτική συγκρότηση των αποφοίτων της μέσης εκπαίδευσης όταν ακόμη και σήμερα το σύστημα των εξετάσεων για το πανεπιστήμιο αφυδατώνει τη σκέψη των υποψηφίων;

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω