Οι κυρώσεις της 14ης Δεκεμβρίου 2020 στην SSB αποτελεί την πρώτη φορά, μεταψυχροπολεμικά, που αμερικανική κυβέρνηση επιβάλλει γενικευμένες τομεακές κυρώσεις εναντίον μιας στενής νατοϊκής συμμάχου. Ακόμη και εάν οι κυρώσεις δεν αποκτήσουν αναδρομική ισχύ, το σοβαρό επιχειρησιακό πρόβλημα για την τουρκική πολεμική αεροπορία θα διευρύνεται συν τω χρόνω, δεδομένου ότι ο Ερντογάν πιθανότατα θα επιμείνει στο στρατηγικό του λάθος συνεχίζοντας να χτίζει την τουρκική αεράμυνα γύρω από τους S-400.

Ενδεχόμενη εγκατάλειψη των S-400 θα του κοστίσει τη συμμαχία του με το εθνικιστικό ΜΗΡ, την έμπρακτη ανταπάντηση της Ρωσίας και, το κυριότερο, σημαντικό μέρος της πολιτικής του ισχύος λίγα χρόνια πριν από τις προεδρικές του 2023, την ώρα μάλιστα που σύσσωμη η τουρκική αντιπολίτευση στηλιτεύει τις κυρώσεις Τραμπ. Είναι σημαντικό να υπογραμμιστεί ότι η αντιτουρκική στροφή της αμερικανικής συμπεριφοράς δεν έχει συντελεστεί κυρίως λόγω της αγοράς των S-400. Η Ουάσιγκτον θα μπορούσε άλλωστε να είχε αποφύγει αυτή την αντιπαράθεση – που της κόστισε μεταξύ άλλων την τουρκική συμμετοχή στα F35 – εάν είχε συμφωνήσει να ικανοποιήσει το τουρκικό αίτημα συμπαραγωγής μέρους των συστημάτων Patriot 3 αλλά αρνήθηκε να το κάνει ήδη από την προεδρία Ομπάμα.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω