Ηέκθεση Πισσαρίδη στηρίζεται στη λογική ότι οι στρεβλώσεις που περιορίζουν συστηματικά τις δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας πρέπει να αρθούν γρήγορα και συστηματικά. Σε αυτή τη βάση οι συγγραφείς της έκθεσης οικοδομούν ένα εκτεταμένο πλέγμα προτάσεων, το οποίο αποτελεί την πληρέστερη μέχρι τώρα σύνοψη προϋποθέσεων για να επανατοποθετηθεί η Ελλάδα στην παγκόσμια οικονομία. Δύο πράγματα όμως λείπουν εμφατικά: τι θα οδηγήσει την ελληνική κοινωνία στην αποδοχή αυτών των προτάσεων και πώς θα απομακρυνθούν τα εμπόδια που μέχρι τώρα δεν επιτρέπουν την εφαρμογή παρόμοιων πολιτικών και μεταρρυθμίσεων.
Η χώρα και όλοι οι πολίτες της πρέπει να αποδεχθούν τον στόχο της αναβάθμισης της ανταγωνιστικότητας και της διαμόρφωσης μιας νέας αντίληψης συνεχούς σύγκρισης και διάκρισης απέναντι στους καλύτερους. Η αριστεία πρέπει να καθοδηγεί τις συλλογικές και ατομικές ενέργειες και να κατευθύνει όλες τις παραγωγικές δυνάμεις στην επιτυχία του στόχου. Η Ελλάδα οφείλει να εκμεταλλευτεί όλα τα σημερινά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά της στο έπακρο, αλλά και να δημιουργήσει καινούργια: ενίσχυση της μοναδικότητάς της στην τουριστική αγορά, διεύρυνση του ρόλου της ως διαδρόμου ενεργειακής και εμπορικής ζεύξης μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μηδενισμό του θερμικού αποτυπώματος με τον έξυπνο συνδυασμό ανανεώσιμης ενέργειας και ενεργειακής αποδοτικότητας, κατάκτηση μιας διεθνώς αναγνωρίσιμης θέσης στην παραγωγή ενδιάμεσων προϊόντων, ανάδειξη της μεσογειακής διατροφής στην κορυφή των προτιμήσεων. Αυτοί οι επιμέρους στόχοι διεθνούς παρουσίας συνιστούν ένα όραμα που θα μπορούσε να κινητοποιήσει τις αργούσες δυνάμεις της ελληνικής κοινωνίας.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.