Ηαναγγελία της νέας σύνθεσης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) προκάλεσε την αντίδραση ορισμένων κύκλων για τη συμμετοχή σε αυτό κάποιων προσώπων, ανάμεσα στα οποία συμπεριέλαβαν και εμένα. Ως προς το πρόσωπό μου οι αιτιάσεις τους εστιάζονται σε δύο λόγους. Μου καταμαρτυρούν κατ’ αρχάς ότι υπήρξα έμμισθος σύμβουλος της Αττικό Μετρό ΑΕ (κάποιοι, ανενημέρωτοι, ισχυρίστηκαν ότι υπήρξα και μέλος του διοικητικού της συμβουλίου). Πραγματικά εκπλήσσομαι που για ορισμένους η προσφορά υπηρεσιών από κρατικό λειτουργό σε μια 100% κρατική εταιρεία (αυτό σημαίνει ότι συντηρείται από τον έλληνα φορολογούμενο) είναι κάτι το επιλήψιμο και αποτελεί ψόγο! Οταν μου ζητήθηκε, δέχτηκα να προσφέρω τις όποιες υπηρεσίες μου στην παραπάνω εταιρεία κατά το χρονικό διάστημα 2011/12-2014, ενώ ως προς τις οικονομικές μου απολαβές παρέπεμψα τους αρμοδίους της εταιρείας στο Πανεπιστήμιό μου και συγκεκριμένα στην Επιτροπή Ερευνών του με την οποία και συνήψα σχετική σύμβαση. (Για τους… περίεργους, σημειώνω ότι για τις παραπάνω υπηρεσίες μου ελάμβανα από το Πανεπιστήμιο μηνιαίως γύρω στα 1.300 EU.)
Ο δεύτερος λόγος που κατά την άποψη των κύκλων αυτών δεν θα έπρεπε να είχα επιλεγεί ως μέλος του ΚΑΣ είναι το ότι ως σύμβουλος της παραπάνω κρατικής εταιρείας υποστήριξα την απομάκρυνση των αρχαιοτήτων που βρέθηκαν κατά τις εργασίες κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης στην οδό Βενιζέλου. Εδώ λένε τη μισή αλήθεια. Υποστήριξα την προσωρινή απομάκρυνση των αρχαιοτήτων, για να καταστεί δυνατή η κατασκευή τού εκεί σταθμού του μετρό και την εν συνεχεία επανατοποθέτησή τους σε ποσοστό περίπου 80%-85%. Την ίδια άποψη υποστηρίζω με σθένος και σήμερα λαμβάνοντας υπόψη τη συνολική τύχη των αρχαίων της θέσης αυτής και βέβαια τον έλληνα φορολογούμενο, ιδιαίτερα μάλιστα εν μέσω της οικονομικής κρίσης που διέρχεται η χώρα. Είμαι βέβαιος ότι πολύ σύντομα οι Θεσσαλονικείς και γενικότερα ο ελληνικός λαός θα πληροφορηθούν σχετικά με το τι έχει συμβεί τελικά με τις αρχαιότητες που βρέθηκαν κατά την κατασκευή του σταθμού του μετρό στην οδό Βενιζέλου (αλλά και με αυτές στον σταθμό Αγίας Σοφίας), όπως και για το συνολικό κόστος που θα κληθούμε να καταβάλουμε εάν εφαρμοστούν τα όσα έχουν δρομολογηθεί για την κατασκευή του πολύπαθου αυτού σταθμού της οδού Βενιζέλου. (Πρόκειται για πιθάρι δίχως… πάτο τόσο ως προς τα κόστη όσο και ως προς τη χρονική διάρκεια κατασκευής του όλου έργου.) Ευελπιστώ ότι η νέα κυβέρνηση και ο νεοεκλεγείς δήμαρχος της πόλης, γνώστης του όλου θέματος, θα αποτρέψουν το σχέδιο αυτό.
Υδρα, 18 Αυγούστου 2019
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.