Του Ανδρέα Δημητρίου
Οι κοινωνικές, οικονομικές και τεχνολογικές αλλαγές έφερναν πάντα αλλαγές στην εκπαίδευση. Η Βιομηχανική και Γνωστική Επανάσταση που άρχισε πρόσφατα έφερε τεχνολογίες που ψηφιοποιούν την παραγωγή και τις υπηρεσίες, καθιστούν τη γνώση συνεχώς διαθέσιμη, προσφέρουν λύσεις σε κάθε είδους πρόβλημα και καταργούν τους περιορισμούς χώρου και χρόνου, επιτρέποντας σε δίκτυα ανθρώπων να εργάζονται, να μαθαίνουν και να διασκεδάζουν μαζί, ανεξάρτητα από την απόσταση. Για δεκαετίες η μάθηση βασιζόταν στη σχολική διδασκαλία και το διάβασμα. Σήμερα η συνάρτηση δασκάλου-βιβλίου-μάθησης περιορίζεται ραγδαία από τις επιστήμες της πληροφορίας, την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) και τις σχετικές τεχνολογίες. Η έξυπνη τάξη του 2050 είναι ένα προηγμένο μαθησιακό περιβάλλον που ενσωματώνει τεχνολογίες για τη δημιουργία διαδραστικών μαθησιακών εμπειριών, τη διάγνωση μαθησιακών αναγκών, δυνατοτήτων και δυσκολιών και την εξατομίκευση της διδασκαλίας.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.