Στις 23 Σεπτεμβρίου του 2008 δημοσιεύτηκε στο «Βήμα» ένα άρθρο μας με τον τίτλο «Μια εκπαιδευτική πολιτική με διάρκεια». Οπου, μεταξύ άλλων, προτείνονταν και τα εξής σχετικά με την εισαγωγή στα ΑΕΙ: «Εκτός από την καθιέρωση προ-πανεπιστημιακού έτους ως μέσου επιλογής, η επιλογή με βάση τις επιδόσεις στο Λύκειο μπορεί να πάρει την εξής μορφή: α) Το κάθε ΑΕΙ, σε συνεργασία με το ΥπΕΠΘ και με γνώμονα τις δυνατότητές του, θα προκηρύσσει τον αριθμό των εισακτέων στα γνωστικά αντικείμενα που θεραπεύει. β) Για το κάθε γνωστικό αντικείμενο θα γνωστοποιούνται οι συντελεστές βαρύτητας του κάθε μαθήματος του Λυκείου που θα καθορίζουν τα ΑΕΙ και οι οποίοι θα αυξάνονται από τάξη σε τάξη. γ) Οι υποψήφιοι θα υποβάλλουν το Πιστοποιητικό Σπουδών του Λυκείου (ΠΣΛ) και θα δηλώνουν το γνωστικό αντικείμενο της προτίμησής τους. δ) Τα ΑΕΙ με βάση το ΠΣΛ και τους συντελεστές βαρύτητας θα συντάσσουν την κατάταξη των υποψηφίων από όπου θα πληρούνται οι προκηρυχθείσες θέσεις».
Δώδεκα χρόνια αργότερα, σε άρθρο του στο «Βήμα της Κυριακής» (13.9.20) ο κ. Γ. Μπαμπινιώτης για το ίδιο θέμα ξεκινάει ως εξής: «Ο κόμπος έφτασε στο χτένι. Δεν πάει άλλο. Ας αντιμετωπίσουμε ως χώρα το μεγαλύτερο ίσως εκπαιδευτικό πρόβλημα που έχουμε επί σειρά ετών: ένα απαξιωμένο Λύκειο προς δόξαν των Φροντιστηρίων…». Και μεταξύ άλλων προτείνει: «Ως κύριο κριτήριο εισαγωγής στα Πανεπιστήμια να ισχύει υψηλά μοριοδοτημένη η επίδοση των μαθητών (μέσος όρος) κατά τα τρία (3) έτη φοίτησης στο Λύκειο, που παρέχουν μια αξιόπιστη εικόνα για τις ικανότητες του υποψήφιου φοιτητή – κριτήριο, σημειωτέον, που ισχύει στις περισσότερες προηγμένες χώρες του κόσμου». Και προφανώς οργισμένος συμπεραίνει: «ηλθε η ώρα να τολμήσει η Πολιτεία τη μεγάλη αλλαγή, για τους λόγους που εξέθεσα και για το «μπάχαλο» που ζήσαμε και φέτος με το ισχύον σύστημα».
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω
Είσοδος