Ο κόμπος έφτασε στο χτένι. Δεν πάει άλλο. Ας αντιμετωπίσουμε ως χώρα το μεγαλύτερο ίσως εκπαιδευτικό πρόβλημα που έχουμε επί σειρά ετών: ένα απαξιωμένο Λύκειο προς δόξαν των Φροντιστηρίων (οργανωμένων και ιδιαιτέρων μαθημάτων), ένα αναξιόπιστο (μολονότι αναμφισβήτητα αντικειμενικό), άδικο και απάνθρωπο σύστημα Εισαγωγικών Εξετάσεων και μεγάλο αριθμό φοιτητών που εισάγονται μεν στα ΑΕΙ αλλά δεν θα μπορέσουν να διεξαγάγουν πανεπιστημιακές σπουδές λόγω αντικειμενικών δυσκολιών στην συγκρότησή τους (εισάγονται με πενιχρή επίδοση που δεν επιτρέπει πανεπιστημιακές σπουδές). Υπάρχουν βεβαίως – σπεύδω να δηλώσω – και άλλα προβλήματα στην Γενική Εκπαίδευσή μας, αλλά αυτά είναι αντιμετωπίσιμα και επιλύσιμα με απλούστερες διαδικασίες.

Ποιες λύσεις υπάρχουν; Να ανεβάσουμε την βάση εισαγωγής (στο 10) ή να καθιερώσουμε όριο σε συγκεκριμένο κύριο μάθημα; Ημίμετρα! Να βάζουμε πιο εύκολα θέματα στις Εισαγωγικές ώστε να μειώνεται το επίπεδο αποτυχίας; Κοροϊδία! Να κλείσουμε τα Τμήματα που δέχονται χαμηλόβαθμους υποψηφίους (συνήθως μετεξελιγμένα πρώην ΤΕΙ); Βόμβα και προσβολή στα Πανεπιστήμια που τα δέχθηκαν και ανθρώπινα δράματα για υπηρετούντα μέλη! Και το απαξιωμένο Λύκειο ως βαθμίδα, ως διδάσκοντες καθηγητές όλων των ειδικοτήτων, ως διδασκόμενα αντικείμενα, ως μόρφωση στην καλύτερη σε προσληψιμότητα ηλικία των μαθητών (15-18), θα το αφήσουμε απαξιωμένο και υποβαθμισμένο ή απλώς φροντιστηριοποιημένο (επίσημα στην Γ’ Λυκείου);

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω